Friday, August 9, 2013

Penjilat PAS Kelantan Pulang Beraya Ada Highway Tak...? Ini Peluang Nilaikan Janji PAS Kelantan

dipetik dari mykmu.net

PELUANG balik beraya sempena sambutan Hari Raya Aidilfitri kali ini sepatutnya digunakan para perantau Kelantan untuk menilai sendiri auta yang ditebar pemimpin PAS sepanjang lebih 23 tahun memerintah negeri tersebut.

Hal ini penting untuk disebutkan kerana statistik PRU13 yang lepas menunjukkan keupayaan PAS mengekalkan kuasa di Kelantan, majoritinya  disumbangkan oleh perantau-perantau Kelantan, bukan rakyat Kelantan yang memang bermastautin di negeri tersebut.

Bagi penulis yang berpeluang sendiri berkunjung ke negeri tersebut semasa kempen pilihanraya kecil Kuala Besut yang lepas, dapat melihat sendiri begitu banyak bukti-bukti pembohongan tersebut, antaranya janji pembinaan lebuhraya rakyat dan stadium baru bagi menggantikan stadium Sultan Mohamad IV.

Tidak ada satu pun dari mana-mana projek tersebut yang sedang berjalan sekarang, hanya ada batu asas dan papan tanda sahaja.

Selain itu prasarana di negeri tersebut juga berada dalam keadaan daif, dari keadaan jalan raya yang tidak menepati standard masa sekarang sehinggalah kemudahan-kemudahan asas untuk keperluan rakyat dalam memudahkan urusan mereka sehari-harian seperti air, kebersihan dan sebagainya.

Entah dimana silapnya ada dari kalangan perantau Kelantan....

7 comments:

Anonymous said...

Meka berada di kampung beberapa ari aja..peduli apa meka,

Anonymous said...

Perantau PAS ini aku ibaratkan seperti pelarian Indonesia. Berbangga menjadi pengemis di Negeri Orang, mak ayah kat kampong mentekedarah air tahi tak pa. Janji bulan2 hantar duit. Bila raya2, balik kampong siap bangga buat menyesakkan jalan2 yang dibina oleh orang UMNO. Lepas tu kutuk itu ini. Harapkan Lebuhraya LARAT, hisap pala butuh aku dulu lee....

kluangman said...

Otak mereka dah berkeladak terlebih minum air karat....

Anonymous said...

Perantau sedang menikmati kemudahan di luarKelantan. Yg sengsara adalah yg menetap di Kelantan. Kemudahan jalanraya yg ada pun adalah yg telah disediakan zaman pemerintahan BN dahulu. Banyak janji yg telah ditaburi oleh PAS tp yg ada hanya janji kosong. Kerana Melayu mudah lupa.

Anonymous said...

Puak2 ni buke geti gapo pong, kunun sokong isle tp sokong munafik kaki tipu temberang putar alam, puak2 ni idup mewoh supo artis kat kL jadi x amek tau pong hal kelate, yang jadi mangse mokbapok adikakok yang trus netap dikelate, kalo dah bengong tu bengok jugak la.

Anonymous said...

Zaman dahulu kala semasa guna unta tidak ada Highway....Penyokong dan pengundi Pas masih tunggang Unta mana nak guna Highway....!

Anonymous said...

Pas Pis mamPus...The End!