Thursday, September 5, 2013

DEYYY TAMBI....! Bodoh Punya T Mohan Ketua Pemuda MIC..., Ikut Auta Pembangkang Guna Isu Kuil Haram Timbul Ketegangan Kaum

Isu terbaru yang ingin dijadikan bahan perkauman oleh pembangkang ialah berhubung kuil Hindu Sri Muneswaran Kaliyaman di Jalan P. Ramlee.

Kedatangan anggota penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur telah dihalang oleh penyokong-penyokong pembangkang yang menganggap kehadiran pihak berkuasa adalah untuk meroboh kuil berusia 101 tahun itu.

Malah menyedihkan Ketua Pemuda MIC, T. Mohan dan anggota parti itu juga turut bersama Pembangkang terbabit kononnya untuk menyelamatkan kuil tersebut. Sungguh bodoh sekali...!

Kedudukan sebenar tidak dinyatakan oleh Pembangkang dan MIC tetapi mereka lebih bersikap emosi dan perkauman. Malah T Mohan menuntut agar Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Seri Tengku Adnan Mansor meletakkan jawatan berhubung isu itu.

Dalam kenyataan dan penjelasannya kepada pihak media dan blogger, Tengku Adnan menjelaskan DBKL sesekali tidak berniat untuk merobohkan kuil tersebut.

Apa yang ingin dilakukan oleh DBKL ialah merobohkan sebuah restoran haram yang terletak di dalam kuil tersebut.

Dari segi undang-undang, tempat agama seperti kuil, tokong, gereja hatta masjid sekali pun tidak boleh menempatkan premis perniagaan seperti restoran.

Tempat ini adalah semata-mata untuk tujuan ibadat dan tidak boleh disalahgunakan sebagai lokasi perniagaan.

Di dalam kes kuil tersebut, restoran haram itu telah menjadi tempat persinggahan dan berhimpun kumpulan-kumpulan gengster India.

Inilah yang merisaukan penganut Hindu yang datang ke kuil itu untuk melakukan upacara sembahyang.

Tindakan tegas pihak polis membanteras kumpulan samseng dan gengster melalui Ops Cantas Khas telah menunjukkan impak yang positif dan dipuji rakyat.

Apatah lagi jika premis kuil dijadikan markas kumpulan gengster, maka pihak polis tidak akan berkompromi sama sekali demi keselamatan awam....!  Kenapa Ketua Pemuda MIC T Mohan terlalu beria-ia sangat mahu menentang tindakan ini...?

Apakah beliau ada kepentingan peribadi dengan sebarang urusan gangterisme di kuil tersebut....?

Kita tak heran dengan kesungguhan Pembangkang mahu menunggang isu ini untuk menuduh kerajaan bersikap zalim malah perkauman untuk menindas kaum India walhal niat pihak berkuasa sebenarnya adalah untuk mengelakkan gejala gansterisme




Pada minit ke 2;43;00 video diatas kesemua mereka yang memekak mula tergamam apabila Tengku Adnan menjelaskan bahawa tempat sembahyang tidak mencapai taraf kuil kalau pun  menurut amalan agama Hindu kerana tidak didirikan ditepi sungai, tidak mempunyai telaga air, bumbung tidak telus untuk menerima cahaya matahari terbit untuk mereka sembahyang, dan pelbagai lagi ciri ciri untuk sebuah kuil kaum Hindu.

Iya, mereka semua terdiam dan angguk kepada semua penjelasan Tengku Adnan....

baca sepenuhnya, klik SINI

5 comments:

anti auta said...

Pariah MIC nak tunjuk hero.Dahlah buat kuil sesuka hati.Sepatutnya roboh sekali dengan kuil2 haram yg berterabur di Tanah Melayu ni.Kuil tu tak sampai pun 50 tahun,entah dapat dari sumber mana kata dah 101 tahun,auta keling betul.

Anonymous said...

Kuil dan Tokong adalah tempat bermula dan asas penubuhan gangstar di malaysia ini.

Anonymous said...

Klu tak putar belit melilit bkn keling paria la namanya.klu dok kat India sana depa ni semua dah mampoih kebuloq tak cukup makan.dok kat malaysia buat semak menyalak sana sini.deyyyyy...pi mampoih la.....

Anonymous said...

Tak rasa pelik ke dekat Malaysia ni tak ada kuil yg usia bawah 100 thun...ce citer

hangkedee said...

Aljuburi punya pasal Lah paria naik tocang.