Tuesday, December 3, 2013

Hari Ini UMNO Nak Mula Bersidang.... Janganlah Cari Penyakit Pulak!

Hari ini akan bermula Persidangan Agung UMNO tahun 2013.

Iya mulai hari ini, bertempat di PWTC akan berhimpunlah ribuan perwakilan, pemerhati,termasuklah juga ahli ahli akar umbi memeriahkan upacara tahunan parti keramat ini..... Akan berkumandang ucapan menerusi perbahasan dalam dewan oleh perwakilan yang terpilih.

Semalam seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan keputusan kerajaan BN yang dilihat mencari penyakit kerana ganggu poket rakyat! Apakah perwakilan akan membahaskan isu ini dengan tujuan menegur pucuk pimpinanan...?

Kupasan anda baca di SINI

9 comments:

Anonymous said...

orang melayu semau nak free saja.!

Anonymous said...

bodo punya gomen....penat2 aku sokong..buat menda yang menyakitkan hati rakyat..sumanya nak berdasarkan KPI Deris Jala tu..tau tak UMNO yang menunjangi kerajaan sekarang..walau nama kata kerajaan Malaysia yang dikatakan bersetju atas kenaikan itu....yang akan dikutuk..yang buruk nama..yang akan dicaci.ADALAH UMNO tu sendiri...DSN ni buta hati ke buta perut?? Ke dia tahu yang orang Melayu ni dah takder pilihan???

Anonymous said...

lalalalalala tak tau la berapa bakul najib and the gang kena maki hamun dengan rakyat

Anonymous said...

jimat beban KERAjaan 4 biliun, tp rakyat sengsara tanggung beban. ini la dinamakan kerajaan zalim, lepas pilihanraya byk duit abis, ni je cara utk cover semula. jgn harap la lepas ni nak kasi undi sama kau - najipp.

Anonymous said...

Siapa ketua penerangan? Beritahulah pada rakyat semua bahawa untuk mencapai status Negara maju, kerajaan kena hapuskan subsidi. Atau lebih teruk lagi nilai matawang kita makin menyusut berbanding USD bila kita semua nak kerajaan tanggung. Pak Menteri bukalah mulut tu sikit dan citer pada rakyat semua. Menteri UMNO bukan tahap lepasan SRP ajer

Anonymous said...

masa belum pru 13 orang dah cakap ...x caya ..skrg padan muka hampaaa...bodohhhh.

Anonymous said...

bersidang macamnana nak tipu rakyat..rompak duit dalam poket rakyat...apa barang lagi boleh naik harga lepas gula, petrol deisel, eletrik.....

Anonymous said...

Kita kita ....

Kita yang berada diluar Pas nampak akan niat jahat DAP " nak gunakan undi melayu untuk menjatuhkan melayu ". Tetapi yang jadi masalah ialah sahabat2 kita dalam Pas tak nampak akan benda ini.

Bila Karpal Singh cabar " langkah mayat aku ", mereka ingat dia main2. Bagi saya dan kita2 yang bukan penyokong Pas, telah terasa sampai ke tulang hitam betapa Karpal Singh ini bukan main2 lagi.

Jujur saya katakan saya sendiri tak berani nak cabar " langkah mayat aku " kepada DAP yang berhajat nak ambil alih pemerintahan negara ini daripada orang melayu kerana saya tak yakin orang2 melayu penyokong Pas akan pertahankan negara ini daripada jatuh ke tangan DAP.

Saya berani kata dalam kepala hotak para ulamak Pas dan pemimpin Pas " kami rela negara ini jatuh kepada DAP daripada terus di perintah oleh Umno ". Kalau tak betul, saya minta Hadi Awang dan Nik Aziz, menafikannya.

Bagi saya para ulamak Pas, pemimpin Pas dan penyokong Pas ini layak di kategorikan sebagai " First Degree Bodoh " bila mereka tak nampak musibah disebalik slogan " INI KALI LAH " yang dipelopori oleh DAP pada PRU 13 itu hari.

Anda tidak dapat nak nafikan kalau saya kata, 95% pengundi bukan melayu benar2 memahami dan menghayati maksud di sebalik slogan INI KALI LAH, sebab itu lah kalau kita lihat pada PRU 13 seramai 95% pengundi bukan melayu (cina dan india) tidak memberikan undi kepada BN kerana mereka terlalu yakin INI KALI (PRU13) Umno mesti bungkus punya. Tetapi Allah swt masih sayangkan Umno, dan Allah telah menggerakkan hati2 orang melayu dan bumiputra yang bukan ahli dan penyokong Pas supaya mengundi BN (Umno).

Saya sangat yakin kalau pada PRU13 itu hari Allah swt memihak kepada Pas dan memperkenankan doa K.O K.O K.O Umno oleh para ulamak Pas, nescaya Umno akan bungkus dan kita orang melayu akan terumbang ambing pada hari ini. Kita akan dihina dengan panggilan Kucing Kurap, Anjing Kurap atau Babi Kurap oleh puak2 cina yang menjadi penyokong DAP.

Lihat lah dalam keadaan kita masih memegang tampuk kuasa melalui Umno pun mereka cina DAP berani panggil melayu Kucing Kurap dan Anjing Kurap. Andai kata mereka menjadi pemerintah, rasanya Nik Aziz dan Hadi Awang juga akan dipanggil sama ada Kucing Kurap atau Anjing Kurap jika tidak bersetuju dengan mereka.

Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina komunis Ching Peng buat kepada orang melayu semasa Bintang Tiga berkuasa di Tanah Melayu takkala Jepun menyerah kalah ". Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina DAP Lim Kit Siang kata kepada orang melayu sewaktu mereka menang besar dalam PRU pada tahun 1969 "

Saya belum ujud semasa pemerintahan Bintang Tiga (Chin Peng) tetapi peristiwa Lim Kit Siang menghina melayu dalam Peristiwa Hitam 13 Mei 1969 masih kekal dalam ingatan.

Kalau tidak silap saya Hadi Awang dan Nik Aziz belum ujud lagi didunia ini semasa Peristiwa Hitam 13 Mei 1969. Sebab itu lah mereka lebih percaya kepada Lim Kit Siang daripada percaya kepada Datok Seri Mohd Najib, mereka lebih memuliakan Lim Kit Siang daripada memuliakan Datok Seri Najib.

Saya percaya kalau Hadi Awang dan Nik Aziz itu seusia dengan saya, mereka pasti akan curiga nak berbaik2 dengan Lim Kit Siang.

Ana Muslimah

Anonymous said...

Pembelit dan penipu adalah makluk perosak PAS, PKR & DAP. Makan gaji buta.

Kerja tak tau buat, hanya taik berek sana sini lepas tu harap orang lain cuci taik.

Kali ini taik kering yang mereka tinggal bau pekong. Rakyat dau tahu taik siapa yang paling busuk.

40000 hantu jembalang yang Anwar lepas dah tak bertuan.Maka mulalah cari lubang siapa yang besar untuk sembunyi.

Puak Pakatan Haram ni memang bangang tahap Tolol.

Sudah sampai masanya UMNO tak akan berdiam diri. Umno pasti akan ambil tindakan paling drastik untuk melenyakkan perasaan bongkak dan sombong pembangkang selama ini.

Tak payah nak tunggu PRU 14. Kalau dah nak sangat biar lingkup semua.