Saturday, January 4, 2014

Ini Dia Wajah Wajah CINABENG Yang Tak Hormati Melayu...?

Sejak semalam tersebar sudah dengan meluas dan meriahnya foto diatas....

Rakaman foto ini tersebar dilaman sosial facebook, twitter dan juga whatsapp group menunjukkan sikap biaDAP dua wanita berbangsa cina yang tidak memperdulikan wanita melayu sedang berbadan dua.

Mereka tidak ada sikap toleransi dan 'civic minded' langsung...! Tergamak kedua-dua wanita berbangsa cina itu tidak memberikan wanita melayu yang sedang mengadung itu tempat duduk dalam sebuah LRT.

14 comments:

Anonymous said...

Cina memang bangsat. Tu pun ada melayu dok sokong DAP.

usin said...

gambar menceritakan segalanya. ada makhluk sama spesis tetapi berlainan kaum. satu melayu dan satu lagi cina. melalui gambar tersebut kelihatan dua orang cina duduk selesa atas kerusi dalam lrt sedangkan ada seorang melayu sedang mengandung duduk di atas lantai. isu yang diperdebatkan ialah cina itu tidak menghormati perempuan melayu yang sedang mengandung. sebenarnya gambar itu adalah gambaran situasi biasa di negara kita. cina kebanyakannya memang selfish dan pentingkan diri sendiri. terlalu berkira dengan apa yang dikeluarkan. contohnya, dengan tiket yang dibayar untuk lrt, dia mesti dapat duduk dalam perjalanan. tak perlulah kita melatah keterlaluan hanya kerana gambar tersebut. situasi ini telah lama berlaku sejak munculnya kaum cina merempat di tanah melayu dan borneo. cuma sebagai manusia yang ada akal, perbandingan yang kita boleh buat ialah manusia mana yang ada nilai mulia dan manusia mana yang nilainya hanya lebih sedikit dari seekor haiwan. melayu atau cina atau....?

Anonymous said...

tengok muka pun macam anjing dan babi je...

Anonymous said...

Kalau dah ada sikap racist, rasist jugak lah.

Anonymous said...

Muka yang kat belakang tu macam lin guan eng aja...

Anonymous said...

memang sial, orang melayu baik hati sangat dengan bangsa yang kurang ajar sampai maruah dan agama pun digadai mcm puak hampassss

Anonymous said...

Ini lah bangsa yang paling pentingkan diri sendiri...tamak haloba..tak tau apa lagi aku nak cakap !

Anonymous said...

dua muka cina hodoh , maka hati busuk prangai hodoh ,,,ni negeri MELAYU,,,,,,
YG CINA NAIK PUN IDEA CERDIK PEMERINTAH MELAYU,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,CINA DIMALAYSIA MEMANG PERANGAI ANJING

Anonymous said...

dua ekor atas kerusi tu buat muka palat je tak bersalah...

suwey betul

Anonymous said...

haram jadah punya cina....

Anonymous said...

orang melayu bercakaran seseama sendiri, menyebabkan bangsa lain hilang rasa hormat

Anonymous said...

Beginilah nasib bangsa kita akan diperlakukan jika mereka dapat menguasai bumi tanah melayu ini. BERSATUlah bangsaku demi maruah agama, bangsa & negara...

Anonymous said...

Multitokong tongkang turun Cinions gemar pakai baju T berwarna saperti ini sebab pemaki penyokong PRC yang sedang sekat semua negara yang mengexsport nadir bumi.
Muka cinions macam biasa di pamir di perhumhimpuna anti Lynas dan masih berhimpun di dewan DBKL setiap ari ahad.Dia orang malaysia yang mengauniti fahaman inklusive dan liberal dan sama rata an, dan di bimbingingi dasar superkiasu.
mana dia reti bahasa,tada budaya langsung sebaba dulu belajar di sekolah Vernakular, dan bila bangun dari tidur setiap pagi lihat di cermin,tanya diri sendiri ari ini aku nak tipu siapa ?Harap kalau jumpa dia,sepak aje kaki bila nak turun ke stesen.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...



celaka babi punya cina!!!

puihhh!!!!!