Wednesday, January 29, 2014

Mana Mana Bloggers, Facebookers Yang Pernah Maki Hamun Hafarizam TAK Perlu Minta Maaf....

Bercerita kembali kisah seorang peguam Loyar Low Class Cap Kangkung Belacan.....!!

Setelah menonton video klip yang dibuat oleh Loyar Kangkung Belacan ini [anda boleh sakiskan sendiri pada URL http://www.youtube.com/watch?v=YME9TaQ9-Dc ] dengan tajuk 'Penjelasan Kenapa UMNO Tarik Balik Saman Terhadap Tian Chua' rasanya memang sah Loyar Kangkung ini sangat sangat Low Class...!

Terbukti bahawa rakaman video tersebut hanyalah sebagai satu usaha gigih Loyar Kangkung ini bersusah-payah mahu menutup bangkai gajah dengan menggunakan hanya sehelai daun pisang.... Kerja bodoh!

Sebaik sahaja tersebar berita mengenai UMNO Tarik Balik Saman Terhadap Tein Chua, maka riuh rendah dan berkumandanglah bunyi suara suara kemarahan ahli ahli akar umbi UMNO.

Paling kuat melompat sudah pastilah sahabat sahabat di medan maya yang bertungkus lumus 'berperang' di alam maya dengan hanya satu nawaitu, iaitu mempertahankan maruah UMNO dan menjelaskan kepada rakyat bahawa Tein Chua memfitnah UMNO.

Iya, masih segar dalam ingatan kita semua insiden pencerobohan Lahad Datu oleh Tentera Pengganas dari Sulu. Peristiwa Hitam yang merupakan tragedi pahit meragut nyawa pihak berkuasa yang mempertahankan kedaulatan negara kita.

Isu ini menjadi panas dan mengundang kemarahan orang awam khususnya ahli ahli UMNO apabila dengan selamba sahaja Tein Chua menuduh UMNO menjadi dalang kepada insiden yang telah meragut nyawa perajurit perajurit kita yang sudah terkorban...!

Kenyataan bangang yang sangat biaDAP oleh seorang Ahli Parlimen ini benar benar tidak langsung menghormati perasaan ahli keluarga mereka yang telah menemui ajal.

Mayat terbujur depan mata! Ahli keluarga meratap dengan penuh kepiluan.... Namun ianya telah dipersendakan oleh seorang pimpinan politik Pembangkang!

Malah dalam video klip yang disebutkan diatas tadi, penjelasan dari Loyar Kangkung Belacan itu ada menyebut bahawa Tein Chua mengakui ada menuduh UMNO sebagai "perancang" kepada insiden tembak menembak di Lahad Datu. [sekiranya anda menonton video diatas, berikan tumpuan pada minit ke 10;12;00 sehingga 10;25;00].

Akhirnya Loyar Kangkung Belacan ambil jalan mudah.... Tak payah kerja kuat! Loyar Kangkung Belaca nasihatkan UMNO untuk tidak meneruskan saman terhadap Tein Chua, selesai luar Mahkamah.

Tindakan bangang ini mengundang kemarahan yang meluap-luap dari akar umbi ahli ahli UMNO. Blog MIK juga ada mengulas isu ini dengan penulisan bertajuk "Hafarizam LOYER Low Class Standard Kangkung Belacan...?? Tak Layak Jadi Peguam UMNO...?? Tengok WhatsApp Nie..." [Klik SINI].

Cuma petik satu daripada beberapa respon dan komen pada artikel tersebut;

Berbalik semula kepada tajuk posting kali ini.... kenapa Blogger MIK katakan sesiapa sahaja yang ada atau pernah maki hamun Hafarizam kerana mereka marah dengan keputusan UMNO tarik balik saman terhadap Tien Chua, mereka semua TAK perlu minta maaf kepada Hafarizam Loyer Kangkung Belacan...?

Jawapannya ada pada minit ke 10;58;00 video klip yang disebut pada awal kupasan kisah ini...[ http://www.youtube.com/watch?v=YME9TaQ9-Dc ] 

Dalam rakaman video tersebut Hafarizam sebut dengan nyata dan jelas Tein Chua tak perlu minta maaf kepada UMNO kerana Tien Chua sudah melahirkan rasa kekesalannya....

"Rasa kesal itu sama seperti minta maaf..." demikianlah jelas Loyer Kangkung Belacan.

Oleh itu, kita semua yang labelkan Hafarizam sebagai Loyer Bodoh, Loyer Bangang, Loyer Kangkung Belacan tak perlulah minta maaf... Cukup sekadar ada timbul rasa kesal dalam hati.

Nanti apabila bertemu dengan Hafarizam cuma perlu katakan padanya "Bro, aku kesal la bro panggil kau Loyer Bodoh...". Iya itu sudah cukup dan TAK perlu minta maaf...

14 comments:

penyokong umno selamanya . said...

KENAPA LAH PUCUK KEPIMPINAN UMNO MENPUNYAI PEGUAM YANG HAPRAK DAN MENGGUNA PAKAI RAOF MELAKA ..
MEREKA INI BEKERJA UNTUK POKET SAHAJA .. TANPA MENPERDULI SENTIMEN AHLI UMNO SELURUH MALAYSIA ..
BUAT KEPUTUSAN 1 & 2 ORANG SAJA ..
LINGKUP.. REBAH GULING BANTING ..

Anonymous said...

Pucuk pimpinan UMNO sndiri tidak merasai keperitan perjuangan..mereka hidup mewah senang.. akar umbi yg sibuk bertarung dgn mcm2 di bawah ni.. jd inilah hasilnya.. mereka khianat!

Anonymous said...

ludah muka dia kalau terserempak

Anonymous said...

betul telahan orang kampung kalau peguam tulah belum buka mulut lagi dah tau apa dia nak cakap!!!

jika umno gunakan khidmat prguam ni lagi masa akan datang memang pembaziran besar-besaran lah jawabnya.

Anonymous said...

jawapan kepada soalan di atas ialah sebab pemimpin2 umno bijak memilih tindakan bodoh, bijak melantik peguam bodoh dan mungkin juga sebab mereka sendiri bodoh tak belajar. terpijak taik pembangkangpun boleh senyum lebar, sah bodoh le tu...

Anonymous said...

GILA BABI DAN MEMBABI BUTA


Anonymous said...

haha..bodoh punya UMNO...ni baru btol telur bagi makan lembu....

Anonymous said...

Ramai peguam2 mcm ni cari makan beb...

Anonymous said...

Nyawa pegawai fan anggota yg terkorban x ada memberi makna..semua wayang..sakit hati betul..tak akan sokong umno seluruh hidup kami semua..sekeluarga dan saudara mara

Anonymous said...

La hangpa la yg lagi bodo...lawyer tu cerdik....tp yg lantik dia yg pilih dia laaaaaaaaaaaaaaaagi bodo...bodo lbh tetuk dari lembu....mana ada org cerdik dslam umno....yg ada bodo belaka....yg depa cerdik dan pandsi buat.....isi poket depa je.....rakyat....lima tahun skali....campak seringgit dua.....blh sokong depa jd pemimpin parti dan wakil rakyat....mana tk bodo....org yg kalah bertanding pru sb strategi tk bijak...di lantik sbg penasihat strateji d pjbt pm....guna barang kitar semula...org dah buamg....pmo ambk jd punesehat..jj le tu...jurulatih kejurulatihan pkr(tot) d ambil jd tkp btn....termasuk lah kp btn yg totok kentutnya bau anwar.....peguam ni...cari mkn...sb umno adalah tempat cari mkn....bkn salah dia...salahkan org yg lantik dia...mcm lantik jaga bank dari kalangan penyamun.....

Anonymous said...

Anak dia tak kena atau merasa pengalaman ngeri macam insiden kat Lahad Datu tu, mane dia tahu susah senang orang2 yang terlibat. Dia asyik duduk goyang kaki kat kerusi empuk je, ape yang dia tahu. Mangkuk punya loyar.

Anonymous said...

Loyer budu senang di black goat

Ahmad Albab said...

Tak tahulah ke mana arah tuju UMNO sekarang.. Kebanyakan dari ketua cawangan, ketua bahagian sampai ke lawyer pun bodoh..

hassan telor said...

kasihan aku tgk umporno ni, yg golongan profesional pon dah jadi bodo mcm lembu.wahahaha