Thursday, January 30, 2014

Pengundi CINABENG Di Kajang Mahu BN Letak Calon... BOLEH Rembat Juta Juta Ringgit TAPI Undi Kasi Sama Anwar Maaaa

XIN NIAN KUAI LER
ANGPOW LAI LOR
GONG XI FA CAI AH JIB GOR

Itulah kalimah yang sedang dipertuturkan oleh hampir keseluruhan pengundi-pengundi kaum CINABENG di DUN Kajang ketika ini....

Maksudnya, "Tahun Baru Cina Nak Datang..., Duit Pun Nak Datang..., Selamat Tahun Baru Cina  kepada Najib..."

Esok akan muncul hari perayaan buat kaum Tionghua. Amalan pemberian Ang Pow adalah tradisi turun temurun mereka. Sebelum tibanya hari perayaan ini, kaum tionghua di DUN Kajang sudah mula berkira-kira untuk mendapat WANG BESAAARR dari kerajaan BN.

Itu sememangnya pasti sekiranya BN bersetuju untuk meletakkan calon bertanding pada Pilihanraya Kecil [PRK] N25 DUN Kajang.

Memang menjadi tradisi pimpinan BN untuk memberikan wang berjuta-juta kepada kaum CINABENG kunuuunnya untuk meraih undi dan seterusnya memperoleh kemenangan... TETAPI formula itu sudah lapuk ditelan perangai 'khianat' kaum CINABENG sejak tahun 2008 lagi.

Kemuncak 'pengkhianatan' pengundi kaum CINABENG adalah pada tarikh keramat 5 Mei 2013 sewaktu berlangsungnya PRU 13. Secara terang terang kaum CINABENG pemakan babi ini tanpa segan silu mahu gulingkan kerajaan BN pimpinan YAB Datuk Sri Najib Tun Razak.

Sayang seribu kali sayang...., rupa-rupanya UMNO yang mengetuai BN tak pernah serik! Walaupun dikhianati atau dalam bahasa pasar disebut 'dah kena kencing' namun UMNO tetap mahu berbelanja sakan untuk kaum CINABENG!

Iya, UMNO yang mengetuai BN tak pernah serik...!

Pada PRK DUN Sungai Limau iaitu pilihanraya kecil yang sulung selepas PRU 13 menyaksikan UMNO masih mahu berbelanja sakan untuk kaum CINABENG. S

Peruntukan RM2 Juta dibelanjakan bagi menambah baik tiga buah SJKC dan menubuhkan tabung pendidikan SJKC bagi DUN Sungai Limau.

Jumlah tersebut termasuk RM1 Juta bagi SJKC Aik Min, RM750,000 bagi SJKC Yuk Meng dan RM50,000 bagi SJKC Pei Hwa, selain RM200,000 sebagai dana permulaan bagi tabung pendidikan SJKC itu.

Begitulah kisahnya jika UMNO-BN masih berdegil mahu melayan karenah Pembangkang dan bersetuju untuk meletakkan calon untuk PRK N25 DUN Kajang.

Berikut adalah maklumat pengundi DUN Kajang PRU13
Jumlah Pengundi: 38,965
Pecahan kaum: Melayu 48.48%, Cina 40.46%, India 10.15%
Jumlah Undi – 34,430
Undi Rosak: 541
Peratus Mengundi: 88.36%

Keputusan PRU13
1) Lee Chin Cheh – PKR – 19,571
2) Lee Ban Seng – BN – 12, 747
3) Mohamad Ismail – BERJASA – 1,014
4) Ong Yan Foo – BEBAS – 249
5) Mohd Khalid Kassim – BEBAS – 83
PKR menang majoriti – 6,824

Bolehkah anda semua lihat dengan jelas dan nyata...? Sudah terang lagi bersuluh! Pada PRU 13 tanpa jentera yang datangnya dari seluruh negara calon PKR berjaya sapu majoriti yang sangat besar, lebih 6 ribu undi.

Cuba kita bayangkan apa yang boleh berlaku pada PRK dimana jentera serta penyokong dari seluruh negara tertumpu di Kajang....

Kita juga jangan lupa dengan keadaan semasa dimana rakyat sedang marah dengan kenaikan harga barang!

Apakah itu tidak akan menjadi modal paling utama berkempen dalam siri ceramah Pembangkang yang sememangnya selalu meriah dan berjaya mendapat sambutan ribuan manusia....?

Walaupun ada yang berpendapat kebanyakkan yang hadir adalah 'orang luar' dan bukan pengundi, tetapi sedikit sebanyak 'fenomena' itu berjaya mempengaruhi keputusan pengundi atas pagar non partisan!

Sehubungan dengan itu, tidak  mustahil kerja kerja juak juak penyokong dan pimpinan Pembangkang menjadi sangat mudah....

Dalam ceramah ceremah mereka dan juga sewaktu kunjungan mereka kerumah-rumah pengundi CINABENG di Kajang, mereka hanya perlu "berpesan" seperti berikut;

'Kalau BN mau kasi wang kita mesti mau angkat... TAPI undi punya jam kita JANGAN undi BN. Kita mesti mau undi PKR'.

Begitulah kisahnya apa yang akan berlaku pada PRK N25 DUN Kajang....

Short cut dan jalan mudah untuk Pakatan Pembangkang berbelanja demi kepentingan serta kesejahteraan rakyat Selangor khususnya CINABENG di Kajang.

Very simple untuk Anwar... Pengundi di DUN Kajang perlu diberikan gula gula. Pembangkang hanya bukakan lorong sahaja. Selepas itu UMNO yang akan keluar duit, Pembangkang hanya buat bodoh dan sapu undi. Hakikatnya bukan Pembangkang yang bodoh..., tetapi siapa yang sebenarnya bodoh...?

Lihat data diatas tadi, 40.46% adalah pengundi kaum cina. Kaum yang secara terang terang telah menolak BN pada PRU 13. Mereka pernah lakukan dan tidak susah untuk mereka ulangi perbuatan khianat ini sekiranya BN meletakkan calon untuk PRK N25 DUN Kajang.

Pada PRU 13 BN kalah teruk dengan jurang majoriti 6,824. Lihat pada data sememangnya BN tak boleh menang, tafsirannya ialah BN akan 'tewas atas kertas' kerana kedudukan berikut;
50% undi daripada 48.48% undi melayu = 24.24%
15% undi daripada 40.46% undi cina  = 6.07%
60% undi daripada 10.15% undi india = 6.09%
JUMLAH = 36.4% sahaja undi yang BN mampu dapat
36.4% adalah ramalan dan forecast Blogger MIK sekiranya UMNO-BN meletakkan calon untuk bertanding PRK N25 DUN Kajang. Ramalan dan Forecast ini berpandukan kepada keadaan dan suhu politik tanahair ketika ini terutamanya respon rakyat terhadap kerajaan BN
.
TEWAS...! Iya BN tak mampu menang....

Untuk apa mahu dibazirkan wang berjuta-juta ringgit semata-mata mahu melayan mainan politik PKR yang mahu selesaikan masalah dalaman parti pimpinan Anwar..?

Maka itulah sebabnya tajuk posting blog MIK berbunyi "Pengundi CINABENG Di Kajang Mahu BN Letak Calon... BOLEH Rembat Juta Juta Ringgit TAPI Undi Kasi Sama Anwar Maaaa" 

Kalau UMNO masih mahu meletakkan calon, tumpuan sudah pastinya kepada isu 'berapakah jumlah wang' yang akan dibelanjakan untuk CINABENG yang ramai sebagai pengundi N25 DUN Kajang, iatu 40.46% daripada jumlah 38,965 pengundi...?

25 comments:

Anonymous said...

Cadangan aku BN tak payah bertanding. Bagi Anwar walk over.

Kalau bertanding kena bagi juta2 lagi kat sekolah Cina dan mcm2 janji lagi.

Undi tetap pegi kat PKR. Buat apa. Biar Cinabeng ni tak dapat apa2 kali ni.

Anonymous said...

Beri la 4bilion kat diaorg,konfem masih tak menang. Yang kecoh konon kata Anwar tak gentle tu psywar je utk Bn leka.

Anonymous said...

Ada calon bebas tak..... gua tak mahu PKR, penipu. Gua tak mahu PAS, pak angguk aje. Gua tak mahu DAP, rasist. Gua tak mahu UMNO, kalau menang pun tak ada kuasa. Kasi bebas ini Kajang.

Anonymous said...

berpuluh juta la najib akan bagi kat srjk(c)...tapi undi tetap kalah...dah 3-4 kali dok jadi ..tak belajar2 lagi kaa...

Anonymous said...

BN tak payah letak calon tapi pilihan raya tetap berlaku kerana Anwar akan lawan calon BEBAS.

Otak geliga said...

jangan harap DS Ah Jib Gor nak layan kerenah pro UMNO/BN yg kata jgn bertanding....kena ingat, tpt tu CinaBENG kuat....cinaBENG ni kesayangan siapa?...DS Ah Jib Gor....DS Ah Jib Gor ni siapa?...."CINA", jd mestilah dia akan bantu kaum dia yg hidup melarat kat Mas ni.....buat penat je para blogger pro UMNO kempen jgn tanding....nak kena label PENENTANG UMNO kah?

Anonymous said...

..tak salah bertanding atas semangat demokrasi.tapi laksanakan janji setelah menang sahaja

Anonymous said...

Kalau BN letak calon MCA, biaq depa jer yang urus. PM dan TPM boleh turun jengok2 ajer, tak yah nak buka apa2 benda, dan jangan nak bagi ucapan. Kalau MCA buat kenduri makan besar-besaran, PM dan TPM boleh jugak pi, tapi jangan beri sebarang ucapan. Rosmah pun jangan beri ucapan. Rosmah nak main badminton boleh lah, cuma jangan janji nak buat dewan badminton berates buah di Kajang pulak. PM dan TPM kalau boleh jangan sibuk sangat semasa kempen. Kalau nak betul2 jumpa berkempen, pergi tempat ramai orang melayu, terutama sekali tempat puak PAS.

Anonymous said...

BN letak je calon melayu. In shaa Allah menang.

Anonymous said...

Dah berkali-kali kena tipu, dibohong, diperdayakan tapi tak serik-serik juga.....tu bodoh namanya.

Dah nyata tapi masih buta....tuang air ke daun keladi, berbekas pun tidak......sia-sia saja.

Yang untungnya orang lain....yang ruginya kita. Sudahnya orang yang kenyang kita kekeringan.

Belajarlah dari kesilapan.....dah diberi petunjuk yang nyata tapi masih tak sedar........itu menempah penyakit namanya.

Anonymous said...

inilah masalahnya bila ahli umno tersilap pilih pemimpin mangkuk berotak kera....tah berapa kali jubo najib nk bg nuar toron aku pon xtau...yg najib tau burit cina walaupon x basuh tetap sedap d jilat setiap masa....keh3...

Anonymous said...

Kalau BN bertanding yang untung sekolah cina. Dapat berjuta2 lepas cina tetap undi pembangkang. Najib will never learn sampai mampus.

Anonymous said...

Apa salahnya bagi sikit kat Cinabeng. Lagipun duit tu pi kat sahabat MCA jugak.

Berbanding RM 2 billion yang dibagi kat MARA untuk biasiswa pelajaran Melayu, jumlah ni pun tak sampai 5% pun.

Blogger dan pengampu bodoh politik, ler. Asyik emo sangat tu. Belum matang fikiran lagi.

anti kominis dan DAPpigs said...

BN nak bertanding boleh tapi jangan belanja juta2 bagi kat keder2 kominis cina DAPpigs tu. Undi depa akan ke Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati. Kalau nak bagi juta2, bagi kat madrasah dan masjid yang banyak kat Kajang tu. Paling kurang ada juga Melayu, Islam yang pangkah BN. Cina2 Kajang tu jangan haraplah - kominis DAppigs majoriti tu. Kat cina-cina tu suroh MCA yangg bagi dari tabung parti depa.

Anonymous said...

Rupa2nyer cara unno nk menang ialah dgn duit duit duit tak habih2... bila nk berubah bros.. takkan dgn Anwar yg korang tuduh liwat tu pun kau takut.. kih kih kih.. itu belum kira kalau pas letak calun yg bersih confirm bungkus..

Tapi kalau x pakai duit dah lama bungkus hahaha...

Anonymous said...

ni masa beri wang skala besar..kat melayu laaa..cina dah trnuntah2 tuh yg x pernah menghargai apapun selain agenda sungsang.apakata melayu kajang.nak? yg penting pengajaran n x rugikan apa2.prk stail baru hulur wang cam selalu tu.aq melayu bagi sedekah npan senyumanJa.

Anonymous said...

BERTANDING TETAP BERTANDING...JGN DOK BAGI PERYNTKAN YG BERJUTA-JUTA KAT SKC SUDAHLAH...KITA TENGOK BERAPA PERATUS UNDI CINA BAGI KAT BN...KALAH DAH TENTU KALAH PUNYA MAA....TETAPI...KALAU MELAYU CERDIK DAN BERSATU....BN ADA HARAPAN UTK MENANG...AKAN TETAPI...YG CERDIK ADALAH CINA JUGAK MAA...PERATUS PENGUNDI 40% BERBANDING 48%MELAYU...BILALAH AGAKNYA MELAYU AKAN BERSATU....TONG TONG TONG CHEIIII...TONG TONG TONG CHEIIII

nasirwise said...

PRK DUN KAJANG: AGIH BARANGAN DAPUR DALAM KEMPEN RUMAH KE RUMAH

Penulis lihat ada juga rakan rakan blogger berpendapat BN tidak perlu bertanding di DUN Kajang kerana banyak sebab sebab yang `valid’. Antaranya tren pengundi Cina yang masih tegar menyokong Pakatan Rakyat (Pembangkang) tanpa mengira pilihanraya kecil di adakan di Kajang atau tempat lain. Selain itu, jika BN menang sekalipun, ia tidak akan merubah kedudukan BN. Hanya penambahan kerusi daripada 12 kerusi kepada 13 kerusi. Kajang juga merupakan kubu kuat Dong Jio Zong, sebuah NGO Pendidikan melampau. Ada kawan kata perletakan jawatan ADUN tidak berpelembagaan dan pembaziran wang rakyat.

PKR sebenarnya berharap BN bertanding dan kemudian dipertontonkan belasahan DS Anwar Ibrahim keatas calon BN dan sekali gus memalukan BN. Selain itu, Pengundi Cina dan penyokong Pakatan Rakyat merasa yang PRK adalah `avenue’ dan masa untuk memohon peruntukan daripada BN jika mahukan undi mereka. Tetapi umum tahu undi mereka tetap ke DAP dan rakannya.

Penulis juga berpendapat BN wajar bertanding di DUN Kajang walaupun kita tahu DS Anwar Ibrahim bertanding di DUN yang selamat. BN bertanding tetapi kaedah berkempen yang berbeza. Berbeza bermaksud tiada Jamuan Mega. Tiada Perhimpuan Raksasa. Tiada Pemimpin Besar. Tiada peruntukan kewangan dan janji pilihanraya. Yang ada hanya ceramah kecil kecilan tetapi di merata tempat. Banner, bendera dan poster BN tetap meriah. PRK Kajang ini akan dijadikan experimen strategi BN dengan keadah baru ini.
selanjutnya di

http://nasirwise.blogspot.com/2014/01/prk-dun-kajang-bn-wajar-bertanding.html

Anonymous said...

Boleh brtanding. Tapi bn jgn bg apa2 dulu. Bg hanya bila menang je.

Anonymous said...

Terdapat pendapat dan bayangan sokongan dari pemimpin umno sendiri iaitu khairy jamaludin dan zahid hamidi sekiranya calon BN di dun kajang adalah merupakan orang melayu. (rujukan: http://m.utusan.com.my/Politik/20140131/po_08/Sokong-calon-Melayu-tanding-DUN-Kajang). Mereka meminta pucuk pimpinan parti tidak terikat dengan sistem pembahagian kerusi mengikut kawasan tradisi sesebuah parti. Umumnya diketahui bahawa kerusi dun kajang secara tradisinya menjadi milik MCA.. Bagi mereka kemenangan parti adalah lebih penting.. Mereka juga berpendapat oleh kerana PKR meletakkan calon melayu.. Maka, dewan tertinggi BN harus memberi pertimbangan sewajarnya terhadap permintaan pergerakan pemuda umno.

Oleh hal demikian, saya selaku rakyat biasa sekadar ingin memberikan pendapat agar UMNO jangan lah menjadi terlalu hipokrit. Kenapa?

Pertama: Kenapa terlalu tidak yakin pada MCA..? Mereka sudah tukar pemimpin.. Jadi bagi lah peluang kepada mereka.. Sekiranya kalah pun kita tak terjejas teruk walaupun pada hakikatnya kita inginkan kemenangan.

Kedua: Bagaimana BN nak mengambil hati kaum cina kalau umno sendiri tidak yakin dengan parti komponen sendiri..? Memang betul MCA ada masalah dalaman, tetapi ini bukanlah pru.. Ini hanya prk yg tidak terlalu menjejaskan BN sekiranya BN kalah pun..

Ketiga: Kenapa harus ikut rentak pembangkang..? Sewaktu prk dun penanti, BN melalui najib telah membuat keputusan untuk tidak meletakkan calon kerana BN berpandangan bahawa tidak perlu mengikut rentak pembangkang ketika itu..Selain dapat menjimatkan kos, maruah kita juga terjaga.. Jadi kenapa dalam isu dun kajang nie.. macam lain macam jer..?!

Keempat: Sekiranya BN ingin tetap meletakkan calon.. biar lah calon dari MCA.. BN kena buktikan semangat setia kawan dan hormat menghormati antara parti komponen.. bukan main langgar sana sini.. jika ini adalah pru mungkin corak permainan BN harus lain sedikit.. namun ini hanyalah prk sahaja.. tambahan pula dulu kawasan dun kajang adalah kawasan BN yang dimenangi oleh MCA.. jikalau UMNO selalu bersemangat untuk mbuktikan sesuatu kepada rakyat.. kenapa tidak diberikan peluang dan semangat yg sama kepada MCA untuk membuktikan keupayaan mereka kepada rakyat juga..? BN adalah parti pelbagai bangsa dan agama dan bukannya UMNO sahaja.. Fikir-fikirkan..

semangat-melayu said...

aku pun sokong BN tak payah bertanding di sini... buang masa, wang, tenaga aje... Cina Kopet tentu tak sokokng BN punya, melayu kat sini dah dibeli Cinakopet DAP dan PKR, melayu PAS pulak dah sesat.... hahahahaha buang masa aje

Anonymous said...

aku pun sokong BN tak payah bertanding di sini... buang masa, wang, tenaga aje... Cina Kopet tentu tak sokokng BN punya, melayu kat sini dah dibeli Cinakopet DAP dan PKR, melayu PAS pulak dah sesat.... hahahahaha buang masa aje

Anonymous said...

Memang boleh muflis Malaysia ni jika setiap pilihanraya bagi juta-juta pada SJKC. PKR menang ke kalah ke, SJKC bakal menjadi lebih kaya. Fully aircond gamaknya setiap bilik darjah, scenario yang biasa kelihatan di SJKC sekarang ini. Mewah teramat. Melayu PKR cari gaduh dengan Melayu UMNO, kaum yang lagi satu tersengih je bakal dapat habuan. Amat menghiris jiwa raga dengan scenario politik tanah air.

Anonymous said...

DONT WORRY.I CAN HELP U.

Anonymous said...

komen la banyak2 persoalanya adakah najib baca benda ni kalau dia baca pun adakah dia akan insaf.. yang najib tau mcm mana nak jilat jubor cinabeng2 tu semua.. buat gangnam style, buat open house, bg duit banyak2 kat sekolah cina hakikatnya najib kena kencing sehancing2 nya oleh cinabeng yg kencing tak basuh tu.. aku jadi tukang tengok n tukang gelak je la...