Tuesday, February 4, 2014

Datuk Seri Nalla Umum Tawarkan Diri Lawan Anwar PRK N25 DUN Kajang. Akan Dedah Banyak Rahsia Anwar

Bertempat di Ibu Pejabat MIUP Kuala Lumpur, YB Senator Datuk Seri Nallakaruppan dengan secara rasminya membuat pengumuman untuk menawarkan dirinya bertanding menentang Anwar Ibrahim pada Pilihanraya Kecil (PRK) DUN Kajang.

Pada sidang media petang ini, Nalla menyatakan hasrat untuk menjadi calon dan memohon Barisan Nasional memberikan laluan kepadanya agar dapat diadakan pertandingan satu lawan satu 'straight fight' diantara Anwar dan Nalla.

Sehubungan dengan itu, Nalla akan menantikan respon daripada pucuk pimpinan tertinggi Barisan Nasional yang diketuai oleh YAB Datuk Sri Najib Tun Razak samada mahu bersetuju atau tidak memberikan laluan kepadanya menjadi calon BN.

"Sehingga ke hari ini pucuk pimpinan BN masih belum lagi membuat sebarang keputusan samada akan bertanding dan siapakah calon untuk PRK DUN Kajang" ujar Nalla.

"Saya adalah calon yang paling sesuai untuk menghalang Anwar Bapa Putar Alam daripada terus menghancurkan negara ini" tambahnya lagi.

Pada sidang media ini juga Nalla mencabar Anwar untuk meletak jawatannya sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh dan fokus untuk bertanding di DUN Kajang.

"Sekiranya Anwar berani untuk terima cabaran ini saya juga akan melepaskan jawatan saya sebagai Ahli Dewan Negara dan kita berdua sama sama tumpukan kepada DUN Kajang" jelas Nalla.

Menurut Nalla, amatlah pelik kerana Anwar bukanlah Ahli Parlimen dinegeri Selangor.

Berbeza dengan Azmin, beliau adalah Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa masih dalam negeri Selangor. Begitu juga dengan Khalid Ibrahim yang menjadi Ahli Parlimen Bandar Tun Razak dan ADUN Pelabuhan Klang kedudukan yang berhampiran. Lim Guan Eng pula merupakan Ahli Parlimen Bagan dan ADUN Air Puteh dalam negeri Pulau Pinang.

Oleh yang demikian, jelaslah ianya terlalu mustahil untuk Anwar menjalankan tanggungjawabnya sebagai ADUN Di Kajang Selangor sedangkan dia juga merupakan Ahli Parlimen di negeri Pulau Pinang.

Anwar hanya ingin memenuhi agenda peribadinya sendiri dan tidak ada langsung cita cita membela nasib rakyat di DUN Kajang

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

17 comments:

usin said...

tak payah la dato' nalla. tak akan menang bn jika membawa isu kebejatan moral anwar ketika ini. penyokong pkr dan pas telah memaksakan otak mereka diliwat dan bersetuju apa sahaja pasal anwar. solid undi untuk anwar. dap agak cerdik dengan pura2 bertegang urat dgn anwar dan pkr semata2 utk perangkap bn turunkan peruntukan berjuta kpd sekolah cina dan penempatan cina di kajang. masa prk nanti, cam biasa undi juga solid utk pkr/anwar. so, membazir semua tu, kecuali buat pembaziran sekali lagi dengan cabar dan paksa anwar kosongkan parlimen permatang pauh. jika ini berlaku, barulah saya sokong.

Anonymous said...

yg pasti Cina kajang 100% sokong peliwat tegar ni nanti....mereka apa ada kisah tentang kebejatan moral..??? di dalam hidup mereka yg menjadi keutamaan ialah duit....halal haram tak jadi soal...yg peliknya ialah melayu dlm PAS & PKR .....bahalol memanjang...!!!

Anonymous said...

Letak MCA sure tersungkur, letak umno sure terlentangdan menunggeng ..pelik jika program 1 malaysia , nkra , tranformasi kerajaan dan KPI nya yg ahjibgot buat rakyat suka dan terima apa hal ahjibgor nak risau..masalahnya melayu dan cina pun x duka pada mahluk tu pun..penjawat awam lagi meluat..beri kat datuk Nallah Bn tak rugi apa pun..

Anonymous said...

Isu Bn main x sesuai, majlis rasmi sana rasmi sini , buang fuit dana sini , da basi Bn masih di takut lama..tak pandai main ISU..da tak unsi bn da..tak undi mana mana parti pun 2x5 hancusss

Anonymous said...

PAS akan percaya Anwar memang kaki bontot apabila Anwar buat u-turn masuk UMNO semula

Anonymous said...

Nalla sama je la dengan Anwar. Entah kena dajal apa dengan Anwar, sampai Nalla ni paling tadah. Dia ni tak ada untung apa pada BN. Setakat nak buka pekung, orang dah bosan. Dah lali. Penyokong BN pun dah nak muntah dengan cerita seluar dalam Anwar ni. Kalau betul pun, so what? Anwar masih tebal mukanya. Tetap dgn muka bodonya. Yang penting skang main isu politik. Isu pakatan yg 'reput', isu ADUN keluar PKR, isu Anwar penipu. Baru meyakinkan.

Anonymous said...

..tunggu reaksi aljuburi.. interesting ni.. dapat jadik calon atau tidak itu soal kedua.. dato nalla cuma test water aje ni.. kita tengok aljuburi makan umpan atau dia akan terus main lobang kunyit.. taqbir !..

Anonymous said...

al jub main dengan amoi tengah jalan pun penyokong dia dan org cina xkan peduli puna..bagi orang cina..yang penting Al Jub boleh ditunggang untuk menghancurkan ketuanan melayu...moral pada mereka tak penting..sbb yg ramai terlibat aktiviti x bermoral pn dia org..

Anonymous said...

Lawan dato nalla lawan...... sekurang-kurangnya ini lah masa nak dedahkan...

Anonymous said...

Lawan dato nalla lawan...... sekurang-kurangnya ini lah masa nak dedahkan...

Anonymous said...

Lawan tetap lawan....pengundi cina dah sah akan sokong rais DAP..bebal PAS cuma pemimpin saja aahli PAS ramai yang protes yang sokong dalam PAS adalah beberapa kerat pemimpin tertinggi PAS yang sudah dibayar dan dirasuah oleh Anwar Ibrahim...lawan tetap lawan....NO WAY TO WIN FREE...

Anonymous said...

Bagi je calon Bebas bertanding lawan Anwar. Bagi Datok Nalla, ia tak lebih dari perjuangan peribadi di antara mereka berdua. Buang masa je. Bagi MCA pun tak ada maknanya. Meka nak duit je. Nak makan besar, nak itu dan nak ini. Akhirnya siapa yang rugi. Kalau calon Bebas menang, tu baru dapat mengungkap siapa orang Kajang yang sebenarnya.

Pakdor Awe said...

Letaklah sesiapa sahaja, mak cik Som Telemong pun saya sokong. Janganlah terlalu terikut-ikut dengan aura dan karisma palsu yang dibawa oleh Anwar itu. PKR sedang menuju era kemalapan, tidak perlu dengan membawa Big Gun, guna parang kontot pun sudah memadai.

BN perlu fokus kepada meneruskan pembangunan dan meningkatkan kebajikan rakyat yang telah berbudi/berjasa. Tidak guna menabur benih dan menawarkan dagangan janji kepada golongan tolol dan tongong, ibarat mencurah garam dilautan, tidak akan terkesan oleh deria mereka yang telah terbantut oleh candu Anuwar.Saya khuatir politik taraf longkang, maharaja lawak mega ini akan menular kekawasan lain.

Orang Kajang yang akan membuat pilihan, dan kita boleh menjangka keputusannya sudah jelas. This battle will not change the war, the war was won by the Chinese. They will never surrender what they have taken, never in hundredth years, even in their graves.

Anonymous said...

Confirm kalah kalau letak Nalla jadi calon.
Letak MCA atau MIC pun confirm kalah.
Kalau letak UMNO peluang 50-50. Pedulikan undi kaum Cina... Diaorng takkan sokong BN lagi.

hassan tiger said...

dey anney, saya mau pilih itu ular atau anney haa..??

Anonymous said...

Letak DATO SRI TIONG LAI brentap ng anwar..nk tgk TAUN KUDA sape yg kena tendang...kalu TIONG LAI kalah kuburkan terus MCA dr BN. .mnandakan CINA tetap sokong DAP smpai bile2..MCA xrelevan dlm BN lg.

Anonymous said...

Calon yang paling sesuai utk menentang Anwar di Kajang ialah Shen Yee Aun...