Wednesday, March 19, 2014

MH 370 HIJACKED - Wan Azizah Hina Tentera Malaysia Kaaww Kaaawww

Ketika rakyat Malaysia khususnya dan serata dunia Am nya sedang bersedih dengan insiden kehilangan pesawat Malaysia Airlines serta penumpang dan anak kapalnya baru-baru ini, terdapat sesetengah pemimpin yang sanggup mempolitikkan kejadian tersebut demi kepentingan mereka sendiri. 

Terbaru, calon Pilihanraya Kecil DUN Kajang Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dari PKR mengkritik cara usaha kerajaan Malaysia dalam menangani insiden tersebut di dalam ceramah kempennya di Kajang baru-baru ini.

Beliau dengan sewenang-wenangnya mempermainkan emosi dan perasaan ahli keluarga penumpang serta anak kapal yang sekarang ini masih lagi bersedih dengan insiden itu.

Dalam kempen ceramahnya, Wan Azizah menghina kelengkapan Tentera Malaysia dengan mendakwa kapal selam Scorpene milik Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM) tidak mampu menyelam dan hanya digunakan sebagai muzium sahaja.

“Kita submarine (kapal selam) kan? Tapi tak boleh tenggelam.. tak boleh pakai.. saya diberitahu kapal selam yang dimiliki itu sekarang digunakan sebagai muzium,” katanya.



Menurut beliau, pakar dari Amerika Syarikat dan negara-negara lain menggunakan tekonologi canggih untuk mencari pesawat MH370 tetapi Malaysia hanya menggunakan bomoh yang jelas melanggar syariat Islam. 

“China, kerana dia mempunyai paling ramai warganya penumpang dalam pesawat itu menggunakan satelit sana, satelit sini.. Tengok, Singapura pakai kapal selam pergi mencari.. Malaysia pakai… bomoh. “

"Naik tikar, kita ada satu filem dalam P Ramlee dulu 'Laksamana Do Re Mi', itu memang dongeng,” katanya dalam ceramah itu. -UtaraNews.com

16 comments:

Anonymous said...

Bodohnya dia ni...submarine untuk SAR dan untuk pertahanan pun xboleh beza? Bodoh tahap tertinggi...kesian ...patutla jadi boneka laki je...

Anonymous said...

Apa sangatlah kapal selam Scorpene Malaysia jika nak dibanding dgn scorpene bengkok yang dipandu oleh Kapten Bang Non. Berkeupayaan menyelam lubang kunyit jantan dan nonok China doll sambil menembak terpedo meleleh sedalam 4cm memang tidak dapat ditandingi oleh mana2 kapal selam canggih setakat ini.

Anonymous said...

Mcn ni ke pengerusi parti keadilan bercakap. Pasal tu tangan kanan pakai sarung tangan kiri pegang jantan. Suara memang lembut mcm tak cukup makan kesian. Bercakap benar la ingat kita ada dua alam lagi alam barzakh dan alam akhirat.

Anonymous said...

Butuh lu lah jijah. Cakap macam orang bodoh

Anonymous said...

Sebenarnya bomoh ini diupah oleh Anwar. Siapa tak kenal Bomoh VIP tu.

Anonymous said...

yang ceramah dan dengar sama sama tolol,dungu.TUDM,TLDM DCA terlibat misi mencari adalah Kementerian dan agensi yang mewakili kerajaan tak disebut.Bomoh tu dari jabatan kerajaan yang mana dr azizah?dunia,dunia.ada kelulusan doktor pun lebih bangang dari aku.TEE... Hee ....heee hak... hakk....

Anonymous said...

Kalau peristiwa kehilangan pesawat ni ada kena mengena dengan Anwar Ibrahim.....kita tenggelam Anwar dan Azizah sekeluarga

Anonymous said...

Wahai azizah bini peliwat tua

Kalau kau tak de modal nak cakap...lebih baik diam

QalamQabut said...

Pada pendapat aku, Neng Azizah ni nak bercakap pun tak pandai. So jangan hairanlah sangat dengan kata2 dia tu...

Anonymous said...

Simpan je la submarin atantoya tu, berantu kang masuk laut.wahahaha

Hasan tiger

Anonymous said...

tu la bila suruh duduk umah jaga cucu .. marah
bila komen .. dah cam "haram jadah" pulak

Anonymous said...

Ikut sedap mulut dia nak cakap je.... Adui...aku ingat makin tua makin insaf. Rupanya makin tua makin ke menjadi tabiatnya.

Anonymous said...

Bodoh punya orang tua, nak dapatkan kajang punya pasal mcm2 cerita ko reka, aku ikat ko kat submarine tgk blh tenggelam ke tak.. laki ko sibuk test submarine, anak perempuan ko sibuk jilat submarine sebab nak dptkan ijazah ko tak cerita.. agak2lah kalau nak berpolitik..

Anonymous said...

Jijah dgn peminat nya hasan tiger tu sama saja, yg berceramah dgn yg mendengar...satu penipu n satu di tipu...bodoh...bodoh.

Anonymous said...

dia ni anak beranak kerja menipu orang tak sudah2..

Anonymous said...

Alahh tok wan jijah... nyanyuk dah rupanya. Aset strategik xkan lah nk wat carik kapaltertbang. Yg hilang enjin jet F5. Ada ke F5 terbang cari MH370? Aku setuju la dgn korang.. nama jer doktor tp bodoh alang. Fikir mcm budak lepas pra-sekolah.. Manusia lg tua lg cari pahala.. jgn cari bala mcm ni.. org bersengkang mata cari sana sini sdgkan kau lelap mata dakap peliwat tua..