Wednesday, March 12, 2014

MH 370 - Perangai CINABENG Balik Botol Kepada Staff MAS

Ketika sesi mesyuarat diadakan antara dengan pegawai kedutaan China dan keluarga penumpang semalam, sekurang-kurangnya tiga botol air mineral dilempar ke arah kakitangan MAS diikuti teriakan meminta penjelasan sebenar.

Ini adalah perlakuan yang amat tidak bertimbang rasa.

Bayangkan, jika kapal dan pesawat daripada sepuluh negara yang dikerah menjalankan usaha mencari pun masih menemui jalan buntu hingga ke saat ini, bagaimana mungkin jawapan jitu diberikan petugas MAS kepada sanak saudara penumpang ini?

Bagaimanapun, ini adalah asam garam dalam dunia perhubungan awam dan sudah tentu kakitangan MAS yang terlibat memahami keadaan ini.

Diharapkan mereka terus tabah memikul nama syarikat dan Malaysia bagi menyelesaikan masalah yang secara tak langsung, turut melibatkan antara negara ini.

Keluarga penumpang MH370 di China diberikan penginapan dan makanan percuma oleh MAS di Hotel Metropark Lido di samping membenarkan dua anggota keluarga bagi setiap penumpang diterbangkan ke Kuala Lumpur pada bila-bila masa jika perlu.

16 comments:

Anonymous said...

tak heran, budaya bangsa cina dimalaysia mmg begitu krn pmimpin cina dap sendiri bangga dgn budaya jelek yg dipromosinya semasa hari kebeaaran cina CNY.
so kalau org cina tdk kira dari benua mana pun, kalau masuk maLAYSIA tidak heran kalau mrk jd bangsa yg biadap sbb mrk yakin pasti akan dapat pembelaan dari mangKOK hayun cina dap

Anonymous said...

Beginilah bila orang yang tak beragama. Mereka tidak akan faham tentang Qada Qadar dan ketentuan Allah.

Anonymous said...

Mungkin mereka tidak dibekalkan bantuan kaunseling oleh kerajaan Cina, makanya emosi negatif mencanak-canak.

Anonymous said...

Apakata kita namakan ia budaya cina "BALING BOTOL, SEMBUNYI TANGAN".

Anonymous said...

Cina....itulah perangai depa. Berak tak cebok,kote tak sunat, bulu tak potong. Mana perangai tak elok mmg pi kat depa. Tengok la depa bila makan,tengah dok makan depa akan berkahak,meludah,pakai toothpick sampai nampak celah2 gigi. Completelah kalu aku katakan cina ni kurang ajar,biadap,pengotor,penipu,tamak,penipu dll.

Anonymous said...

kat malaysia cinabeng ni branilah buat perangai biadap.(baling botol)coz klau mreka buat prangai camnikat negara asal mereka pasti meraka dah kena warning

Anonymous said...

itu bukan botol terbang tapi tissue terbang

Anonymous said...

aku dah dapat rasakan, mas bakal menghadapi kerenah bangsa ini. bangsa yang tak pernah puas hati kerana dalam jiwa mereka hanya ada kegelojohan.

Anonymous said...

Bangsa babi ni memang mcm ni! Nk menyondol je kerjanya! Baik babi yg kt sini maupun kt tanah besar tue sama je perangai sial mereka!!!

Anonymous said...

Apa pun MAS kena terima dgn profesional sikap dan emosi keluarga penumpang. MAS memang terbaik.

Anonymous said...

aku tgk News Yahoo Malaysia dan postking comments sakan menjadi port cina2babi menyerang habis2an kerajaan BN Malaysia melalui isu MH370 ini. Tidak ada rasa simpati atau2 apa2 sikap mahu menyokong, tidak ubah spt komunis senyap yg menentang krjn.

Anonymous said...

Jangan silap pandan. Si cina lahanat nie sebenar nya rasis, dan mereka lihat MAS dan pihak berkuasa adalah melayu. Dengan ini ada kah perlu melayu beri muka kepada mereka? Bangsa yang biadap dan bongkak perlu diajar kalau tidak akan bertambah kurang ajar.

Anonymous said...

Perangai cina memang begitu...cina kat malaysia agak tertib sebab hidup bersama komuniti lain yg lebih beradab...ada ka patut cina tu mintak kat MAS tempat utk 5 org ke m'sia..business class...mintak duit banyak..hotel mewah...kita faham mereka sedih..tapi ini lebih kepada nak ambil kesempatan..

Anonymous said...

Kalau dah tahu pael cina macam tu kenapa org melayu boleh bagi kewarganegaraan kpd puak tersebut. Heran jugak aku. Apakah org melayu sememangnya tak boleh berdiri dengan kaki sendiri dan terpaksa ambik puak ini sebagai kaki tumpang. Akhirnya org melayu sendiri juga merungut. Tak guna dah.. nasi dah menjadi bubur.. samada suka atau tidak terimalah seadanya puak ini...


Anonymous said...

Kalau dah tahu pael cina macam tu kenapa org melayu boleh bagi kewarganegaraan kpd puak tersebut. Heran jugak aku. Apakah org melayu sememangnya tak boleh berdiri dengan kaki sendiri dan terpaksa ambik puak ini sebagai kaki tumpang. Akhirnya org melayu sendiri juga merungut. Tak guna dah.. nasi dah menjadi bubur.. samada suka atau tidak terimalah seadanya puak ini...


Adalah Jugak said...

Yalah,saya menyampah haram dengan budaya moden cina tak beradab sopan dan suka buat macam tu. Saya suka cina tapi cina dari Dinasti Qing dan Ming kalau kesalahan kecil pun kena sebat dengan buluh yang teramat besar bukan 10 kali tapi 20 kali - 200 kali seorang tu pun jenayahnya tidak terkawal lagi tapi sekurang-kurangnya masa tu ada ramai orang baik-baik.Diaorang sejak dulu perlu Unit Hukuman sebab bangsa dia hidup penuh wasangka tengoklah cerita The Mu Saga pukul 1.00 sedangkan bangsa kita semulajadi lembut dan baik tak perlu Unit Hukuman bagai .... Zaman sekarang orang kita pun degil macam entah apa nak cakap sebab kena racun dengan ubat tipu dan mee segera...