Sunday, March 23, 2014

PRK DUN KAJANG - UMNO Selangor Terbukti Sangat Lembik Dan Lesu.....

‎BN Selangor gagal untuk mencipta kemenangan pada Pilihanraya Kecil N25 DUN Kajang yang berlangsung hari ini.

Jentera BN Selangor tak mampu untuk meraih undi dari pengundi pengundi Kajang agar menerima calon dari MCA Datin Paduka Chew Mei Fun.

‎Walaupun atas kertas Chew Mei Fun memiliki kelebihan berbanding calon PKR tetapi pada hari ini rakyat Kajang tetap memilih untuk memberikan undi kepada calon yang BUKAN dari BN...!

Calon dari MCA pernah jadi wakil rakyat sebagai Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, pernah menjadi Ketua Wanita MCA, pernah juga menjawat jawatan sebagai Timbalan Menteri tetapi itu semua tak berjaya mendapatkan undi dari kaum tionghua seramai 42% daripada keseluruhan ‎39,278 pengundi.

Wan Azizah orang luar...! Bukan warga Selangor...! Bertanding untuk kepentingan peribadi bukan untuk membela nasib rakyat.... Namun beliau tetap dipilih..!

Dimana kelemahan BN dan UMNO Selangor...?

Masih kedengaran bunyi bunyi sumbang "bajet tak turun
.., bajet tak cukup..., UMNO Selangor kemut duit...". Ungkapan yang 'biasa dan standard' dikalangan jentera BN dan UMNO Selangor!

Nantikan kupasan dan ulasannya...

Sent from my BlackBerry Z30 smartphone.

21 comments:

Anonymous said...

Keputusan prk kajang dh tau dh dpd hari penamaan calon lagi.tkyah dipertikaikan.letak kera jadi calon pun diaorang menang.

Anonymous said...

Umno selangor kena berani jadi pembangkang jgn nak play safe je.zaman dah berubah umno kena berubah jgn nak jawatan je tapi kecot telok

Anonymous said...

Bajet tak turun?..bajet tak cukup?..banyak selit?..umno bahagian kurang bersungguh kerana mahu kekal sebagai adun tunggal bn di hulu langat?.. BN pusat kene teliti semua tu.

Anonymous said...

pemimpin umno memang suka melayan karenah pembangkang. ada baik kalah, jika menang lagi banyak karenah kaum cina nak dilayan..

Anonymous said...

elok lah tu ..kera pun boleh menang . satu bukan disebabkan kekuatan kera tersebut tetapi dek kerana lemahnya UMNO dan BN di Selangor...

Anonymous said...

Orang cina kajang , tali barut 1 ks. 1 ks kan sepupu aljubb
peliwat tu. Al jub dan 1 ks bercadang nak tawan p. jaya.
selagi 1 ks tak di musnahkan jangan harap puak komonis 1 ks ni nak sokong Bee End.
melayu kena beringat . jangan jadi macam melayu kajang...
bengong hingga sanggup jual Negara untuk sekor peliwat....

kak bedah said...

Mengalah x semestinya kalah.. Kadang2 kelemahan itu boleh dijadikan sebagai kekuatan dari pihak lawan... Fikirkan bahagian yg positif dan bukannya negatif

kak bedah said...

Mengalah x semstinya kalah.. Kadang2 kelemahan tue boleh dijadikan kekuatan sesebuah organisasi.. Lihat fan nilai dimanakah kekuatan dan kelemahan secara positif

Anonymous said...

undi melayu kpd pkr bertambah
undi org muda kpd pkr juga turut bertambah
pkr menang di beberapa saluran undi melayu - tidak berlaku sebelum ini
blog sokong umno syok sendiri - ulang cetak isu basi aljuburi

Anonymous said...

masalahnya orag tak suka memang dah tak suka BN lah bodoh, suruh najib letak jawatan dan tukar pemimpin yang tak belagak dan orang islam yang sebenar tak nak nama aje islam hidup mengalahkan yahudi.

otaistillkick said...

yang ketara umno / bn selangor masih keliru identiti mereka. jika di dun mereka perlu ingat sebagai pembangkang . rakyat pun bukan semua bolih cucuk hidung. jika bn / umno sendiri tolak pembangkang semasa kempen dun bagaimana penilaian rakyat terhadap bn/ umno. cuba lihat fb adun batang kali dengan megah kempen tolak pembangkang di dun kajang .

Anonymous said...

Kau yg bodoh tak habis2...

Anonymous said...

Tak hairan jika BN kalah di PRK Kajang. Orang Cina dah sah pangkah PR termasuk orang2 MCA sekali yang berpura-pura. Memang dah agak dah. Tak perlu UMNO bersusah payah, biarkan je. Dah itu yang mereka nak.

Anonymous said...

Sebanarnya UMNO kena main dengan MCA. Aku perhatikan sepanjang kempen di Kajang, MCA tidak bekerja bersungguh-sungguh untuk tarik pengundi cina. Program MCA hanya melepaskan batuk ditangga. MCA sengaja nak sabotaj BN. Perhatikan jawapan MCA bila diserang oleh DAP semua jawapan bodoh yang memberi masej agar pengundi tolak BN secara senyap. Banyak keuntungan politik yang MCA dapat jika PKR menang. MCA adalah dalang sebenar kekalahan BN. Pihak UMNO kena siasat segera isu ini. UMNO Selangor telah bekerja keras dan memberi yang terbaik. Tetapi cina MCA mempunyai agenda lain yang memusnahkan usaha gigih UMNO.

Anonymous said...

BN tumbang lagi di Kajang.

Cuba buat pos motem dari akar umbi.Bukan pos motem di peringkat atasan saja.Yang keluar mengundi itu akar umbi.Atasan berapa kerat?

Mengikut sembang "kedai kopi" sebenarnya rakyat telah tertekan kehidupan mereka.Peningkatan pendapatan seperti gaji dll kira2 10-20% tidak dapat menampun peningkatan harga barang keperluan antara 200 - 300 %.Sebagai cuntuh dulu ikan kembung sekitar RM4.00-RM5.00 sekilo. Hari ini ikan yang sama peningkatan harga sekitar RM9.00 - RM 12.00 Saya ambil ikan kembung krana itu ikan paling popular dan termurah jika dibandingkan dengan lain2 ikan.

Tekanan hidup boleh menyebabkan jiwa rakyar memberontak.Kita manusia biasa,yang perlu keselesaan untuk hidup.Anda sebagai orang2 besar negara pernah pergi market? Berapa kali anda pergi? Anda tahu keperitan hidup rakyat jelate? Pendapatan anda mencecah 5 angka tapi kebanyakan rakyat sekitar RM1500.00 sebulan!
Bahkan jutaan yang kurang daripada itu.Dengan lima orang tanggungan,anak bersekolah,rumah sewa atau belian sewa.Apa yang tinggal?

BR1M hanya dapat menggula-gula kan orang kampung.Itu pun untuk beberapa hari saja.Orang bandar lebih terdedah kepada semua hal.Akhbar bercetak yang menjurus berita sehala sahaja sudah tertinggal zaman.Orang bandar dah baca akhbar dalam talian.Maklumat bersimpang siur.Ada yang betul banyak yang bohong.Tapi itu juga mempengaruhi minda rakyat.

Pokoknya pemerintah wajib(Bukan harus lagi)mencari jalan.TURUNKAN HARGA BARANGAN.SEMUA JENIS BARANGAN)kembalikan situasi kehidupan seperti dulu2.Rakyat di kota dan desa akan sama2 menikmatinya.

Kalau dalam terdekat ini (Sebelum PRU 14) tidak berubah,tiada apa yang dapat di pertahankan oleh UMNO/BN.
Perut rakyat yang kosong lebih bahaya daripada muncung kereta kebal musuh!
Berikhtiarlah dengan apa jalan sekali pun.Sebelum mata menjadi putih.

By:Cikgu"S"

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Bukannya salah UMNO sangat.
Dah sememangnya orang Melayu sangat lemah bila berdepan dgn kaum pendatang di negara sendiri.
Melayu akan jadi lemah bila berdepan dgn cina atau kerling.

Melayu cuma sangat garang dan beani bila berdepan dgn bangsanya sendiri.
Kenapa jadi begitu?
Tak lain tak bukan kerana pegangan agama orang Melayu, iaitu Islam.

Keislaman orang Melayu berbeza-beza antara satu sama lain. Kerana Islam mereka boleh bersatu dan kerana Islam jugalah mereka jadi berpecah.

Mana mungkin Allah swt mahu menyatukan hati umat Islam negara ini kalau keislamannya tak ampuh. Berapa ramai umat Islam yg jadi kaki arak, kaki judi, kaki persundalan, kaki rasuah, kaki liwat, pengedar dan penagih dadah, jadi penjenayah tegar dan macam-macam lagi kaki maksiat. Dan yg lebih parah lagi nama saja Islam tapi fahamannya Syiah. Syirikkan Allah dan Rasul.

Semua ini menyebabkan Allah swt tidak akan menyatukan hati-hati Melayu/Islam di negara ini. Dan Melayu jenis inilah yg sanggup bermati-matian menyokong kaum cina dgn memusuhi bangsanya sendiri.

Bila jumlah Melayu/Islam jenis ini semakin ramai nanti, ketika itulah negara bertuah ini akan jadi milik kaum imigran cina sepertimana Temasek.

Ketika itu Islam hanya dibibir dan masjid-masjid hanya untuk majlis akad nikah saja.
Nauzubillahhiminzalik....

Anonymous said...

Sebenarnya ahli2 UMNO langsung tak peduli seruan PM kukuhkan kawasan masing2. Carilah seberapa ramai ahli yg mengundi BN terutama UMNO kalau tak cukup jumlah ahli yg akan mengundi BN tak payah masuk bertanding biarkan saja tak buang tenaga dan masa. Kalau ahli UMNO dan BN dah cukup untuk memenangi sesuatu kawasan barulah masuk bertanding selagi tak cukup tak perlu masuk biarkan saja. Yang penting kukuhkan parti dahulu cari seberapa ramai ahli yang akan mengundi baru boleh menang...

Ali said...

Sekalung tahniah kepada Datin Azizah dengan kemenagan PRK Kajang. Jelas kelihatan org Melayu masih mampu berfikir dgn waras walaupun calon PKR org luar namun rakyat Kajang masih memilih MELAYU. Sepatutnya UMNO meletakkan calon UMNO! tak kisah kalau kalah, sebab DUN Kajang milik DAP. Satu kelebihan pada UMNO jika mereka melatakkan calun UMNO, org Melayu Kajang akn memilih wakil UMNO setempat untuk menjadi wakil mereka dari wakil dari kalangan MCA...wallaulam.

Ali said...

Sekalung tahniah kepada Datin Azizah dengan kemenagan PRK Kajang. Jelas kelihatan org Melayu masih mampu berfikir dgn waras walaupun calon PKR org luar namun rakyat Kajang masih memilih MELAYU. Sepatutnya UMNO meletakkan calon UMNO! tak kisah kalau kalah, sebab DUN Kajang milik DAP. Satu kelebihan pada UMNO jika mereka melatakkan calun UMNO, org Melayu Kajang akn memilih wakil UMNO setempat untuk menjadi wakil mereka dari wakil dari kalangan MCA...wallaulam.

SriB said...

Sebenarnya ini membuktikan org melayu dah semakin menyokong BN semula..org cina masih optimis dgn dap.. majority melayu masih sokong BN..alhamdulillah. .

SriB said...

Sebenarnya ini membuktikan org melayu dah semakin menyokong BN semula..org cina masih optimis dgn dap.. majority melayu masih sokong BN..alhamdulillah. .