Monday, March 10, 2014

RASUAH Seks Di TEKUN Nasional....? SPRM Kena Bertindak Cepat

TEKUN Nasional adalah untuk menyediakan kemudahan pembiayaan secara mudah dan cepat kepada bumiputera untuk memula dan memajukan lagi perniagaan mereka....

Inilah peluang buat golongan bumiputera mendapatkan khidmat bantuan untuk mereka meringankan beban khususnya bagi yang  baru mahu memulakan perniagaan.

Kebanyakkan peminjam terdiri dari ahli ahli UMNO yang benar benar memerlukan bantuan dan ada diantaranya datang dari Wanita dan Puteri UMNO. Ramai juga ibu ibu tunggal tidak mahu melepaskan peluang membuat permohonan...

Dilaporkan ada individu 'pihak atasan' TEKUN gemar mengambil kesempatan dan 'menggatal' terhadap ibu tunggal yang "cun dan mengancam".

"kalau nak approved pinjaman nie, u kena bagi main seround..."

Nantikan pendedahannya, TUNGGUUUU...!

14 comments:

Anonymous said...

mentaliti baruax umno. sex dan fitnah sebagai ibadah harian.

hidup melayu

Anonymous said...

Pembetulan admin, BUKAN SEMUA YANG MEMINJAM TEKUN ADALAH AHLI UMNO. BANYAK JUGA DARI AHLI PARTI PAS DAN PKR. INILAH ADALAH KENYATAAN.

Anonymous said...

Uish..
camni bro..
1. Ibu tunggal nak buat loan Tekun
2. Lebih RM10k, kena buat kertas kerja simple (sekadar nak tengok kesungguhan)
3. Pegawai tekun daerah akan buat semakan data dan butiran.
4. Kertas kerja, data dan butiran yg lengkap akan dihantar ke Tekun Pusat oleh pejabat Tekun Daerah.
5. Kelulusan (berapa banyak pinjaman)pihak tekun pusat bergantung kepada butiran yg dihantar oleh Tekun Daerah. (eg: ada kedai, ada gambar kedai, lesen ssm, perjanjian sewa, penyata bank 3 bulan) dan lawatan oleh pihak Tekun daerah (jika perlu).

Pendek kata, tak perlu tayang body lah utk kelulusan, nak pula bos kat daerah dan pegawainya adalah perempuan.

:D

salim hasan said...

ASTHAGFIRULLAHALODZIM BETUL KE .MEMANG HARAMJADAH PUNYA PEGAWAI .KENA SIASAT HABIS HABISAN

salim hasan said...

ASTHAGFIRULLAHALODZIM BETUL KE .MEMANG HARAMJADAH PUNYA PEGAWAI .KENA SIASAT HABIS HABISAN

Anonymous said...

Perkara ini telah lama berlaku tapi tiada siapa pun yang berani tampil membuat pendedahan. Seperkara lagi CEO TEKUN amat rapat dengan pegawai atasan SPRM. Semua report tidak diambil tindakan sewajarnya.

Anonymous said...

Orang lain yang buat jahat umno jugak jadi sasaran. Serupa lah jugak apabila kakaitangan kerajaan yang slack, UMNO atau PM Najib jugak yang disalahkan. Ini lah dia mentali puak yang berhati hitam dengan kejahatan dan berpuaka. Walaubagaimanapun pihak berkuasa perlu buat siasatan untuk mengekang sebarang bentuk rasuah atau penyelewengan.

Anonymous said...

Assalamualaikum.. Kepada saudara dan saudari, berhentikan tabiat menyalahkan orang lain. Matang dan waraslah dalam memberi komen. Cuba beri cadangan dan pandangan yg membina. Tunjukkan komen yg baik kerana itu menunjukkan kita berakal dan bertamadun. Jangan lupa kebaikan atau keburukan walau sebesar zarah pun akan mendapat pembalasan. Lupakah kita kepada Yang Maha Pencipta?

Anonymous said...

Ya ke ? Yg kes isap aiskrim dlm toilet...kes cinadoll...tutuh lubang kuncit jantan...apa cite...tunhang nak kata apa..

Anonymous said...

Ya ke? Tang kes Yb isap aiskrim dlm toilet..tutuh cinadoll...tutuh lubang kunyit jantan....hang nak kata apa ?

Anonymous said...

Biasa la tu puak sebelah sana...beb depa dah ada bukti kukuh pun..masih tak ngaku..lagi nak salah kan org lain...mmg dasar barua hati hitam pekat

Anonymous said...

Buang keLaut pegawai2 yg terbabit.

Anonymous said...

Cadangan supaya siasatan dilakukan terhadap TEKUN. Please SPRM sila respon isu ini kerana virus ini perlu dinyahkan demi kebaikan KERAJAAN.

Anonymous said...

Kalau betul la...
Ni bukan lagi tekun..ni pulun..!