Sunday, March 9, 2014

TRAGEDI Pesawat MH 370 - Dua Kisah Benar... Dimana Najib Razak...? Dimana Pula Anwar Ibrahim...??

YAB Perdana Menteri prihatin dan beliau merasai denyut nadi rakyat yang diselubungi kesedihan....

Najib luangkan juga masa untuk bersama waris dan ahli keluarga mangsa mangsa tragedi pesawat MH370 yang masih hilang walaupun jadual kerja beliau padat.

Anwar pula sibuknya berkempen di Kajang, tak habis habis dengan gelagat politik peribadinya...! Dia tak perlu ambil peduli masalah yang melanda negara ini ketika rakyat risau bimbang apakah akan jadi pada nasib 239 penumpang pesawat MH 370 yang masih belum ditemui.

Anwar tak perlu risau sebab dia ada beberapa barua yang  sanggup menjadi tukang basuh berak untuk bertugas sebagai "wakil" dirinya mengulas mengenai tragedi ini;



46 comments:

Anonymous said...

Bila otak telah dicucuk dengan kote bengkok, inilah jadinya tak dapat bezakan antara siang & malam, sedih duka cita..kasih sayang antara saudara jauh sama sekali.

Betapa Anuwar telah melahirkan generasi berotak babi dan anjing!! Keluarga2 malang ini tidak perlu kepada simpati kamu, negara-negara luar (13 negara) yang rakyat mereka terlibat dalam penerbangan ini sekarang sedar & menilai betapa dungu dan bingainya kaum Lut umah Nuar Aljubr ini.

No wonder Allah menjahanamkan kaum ini ribuan tahun dahulu, umat ini memang bangsat!!!

Anonymous said...

layan orang bangang kita pun boleh jadi bangang macam mereka

Anonymous said...

Maknanya yang dalam plane tu menzalimi nuaq lah?

Anonymous said...

najib pm kangkong

dsai banduan

apa lu bodoh sangat. itu pun lu kecoh. memang lu anjing dan babi umno

Anonymous said...

pedulikan pesakit jiwa ni semua. mereka ni mungkin papa kedana kot hidup di bawah pemerinthan BN. tak cukup makan, pakai, tak da rumah, tak da kereta, tak dapat sekolah, tak dapat pemeriksaan kesihatan, oleh itu harus bagi kat PKR supaya Malaysia akan bergemerlapan hidup rakyat seolah di syurga loka.

Anonymous said...

YD ni bekas pencen JKR.option technician.skrg masih dapat pencen.byk buat projek krjaan skrg ni.dapt pencen sampai skrg pun kate kerajaan zalim.bagus??? Semoga allah memberi pembalasan.bujang??? Duda kot! DAH basi.

Anonymous said...

waaa ... Yunos Daud ni ada kerja rupanya .. zalim zalim ... kerajaan memang zalim. Meh sini aku terajang dia dengan mak bapak tok nenek bodoh dia sekali.

Anonymous said...

BRO..anwar jatuh hukum 7/3/2014..
MH370..itu petunjukNYA...

CUBA terbalikkan tarikh tu...

Anonymous said...

bawa muhasabah diri...

Anonymous said...

kalau nak super impose gambar Anuar pun pandai lah sikit.. nampak sangat..

Anonymous said...

apo korang ni bodoh sangat hah??? bende ini ketentuan drpd maha esa...jangan nak babitkan politik la...otak sempit korang ni...kite semua sepatutnya berdoa dan berserah pada yang maha esa la....ini tak sikit2 politik...bingai bin hanjeng korang ni

Nur Fathia Az-Zahra said...

Bdoh org umno nie otak sempit !!kebudak budakan !! Tak matang !! Mcm tak skolah !!!! Teruk sgt2 prgai !!

annie hassan said...

astagfirullah al a'zim....

Anonymous said...

Sedih..melayu sama melayu bertelagah sb ideologi yg berbeza ...bilakah umat Nabi Muhammad akan sedar dan bersatu...bkn ke setiap umat Nabi Muhammad itu bersaudara...bagaimana tergamak memaki saudaramu sdri....nauzubillah

Anonymous said...

skrg bkn masa nk tuding jari sesama sendiri...whai shabat seISLAM skalian,sama2 lah kita berdoa supaya kbenaran terungkai dan pesawat mh370 kembali ke negara Malaysia dgn selamat.

Anonymous said...

Kenapa la korang agungkan sangat nua tuu...dia ahli sufi wali Allah yang tak ada dosa langsung ke? Dia hamba Allah sama macam kita la...jgnle sebab ropa dia korang tak percaya apa dia buat dan kata org zalim jatuhkan hukuman kat dia..tolongla..ramai orang alim tak tinggal semayang, puasa pun buat keje sondol orang ni weiiii...mohle kita bertaubat....

Anonymous said...

assalammualaikum.
aku nie xla baik sgt nk tegur korg. tapi aku pun manusia. kita seagama. kita sama sama junjung quran. kita sama sama sembah ALLAH S.W.T .kita org islam umat NABI MUHAMMAD S.A.W. Kita patut bersatu teguhkan agama kita. bkn betelagah mcm nie. aku x skong BN x skog PKR. Ingt. kita tetap kene lalui. kene hadapi jugak hidup kita sebagai manusia. INGAT GENG. GOLONGAN yang xmasuk syurga . golongan yg memecah belahkan sesama islam sendiri. kecuali dengn rahmat ALLAH S.W.T. Islam sepatutnya bersatu.. berdoa la banyak banyak. untuk kita di akhirat kelak. bya kita terasa susah kt dunia nie. sbb ALLAH S.W.T SAYANG kita suma. sbb bila kita sush la. kita cari ALLAH S.W.T. jgn fikirkan dunia sgt. xpla. kita jihad hak kita. GENERASI AKHIR PENUH DENGAN PENIPUAN DAN FITNAH. Kita boleh nilai sendiri sape betul sape salah. kalau korg nk thu zaman islam yg betul. ialah zaman NABI MUHAMMAD S.A.W. Zaman sekarg cuma keja dunia jea. kita keja la akhirat. minx maaf pada yg terasa..
AKU SAYANG AGAMA AKU. ISLAM AGAMA AKU. SAMPAI MASA. KITA SAMA SAMA PERANGI YAHUDI. YAHUDI YG BUAT KITA PECAH BELAH. FIKIR FIKIRKANLAH..

Anonymous said...

....

Anonymous said...

saya percaya diseluruh dunia ada pemikir politik.. saya percaya setiap perancangan mengenai mempertahanankan negara atau mana-mana yg penting mengenai deal negara... saya percaya ada nyawa yang dikorbankan...

Saya selalu tengok rancangan seperti ini di televisyen dan tidak sangka kejadian ini terjadi di negeri sendiri.

Oleh itu saya juga percaya, bahawa rancangan di tv itu adalah berdasarkan kisah benar...

annie hassan said...

marilah bertafakur sejenak mengenangkan mereka yang dirundung sedih..nasib para penumpang..serta daya usaha para penyelamat yang tak cukup tidur meneroka pentas lautan dan menerjah kedada langit mencari petunjuk mas mh370..kasihanilah mereka.

Anonymous said...

Butuh ko!!! Ko tu barua umno bn.. kenapa ko nak salahkan anwar??? Bodoh!!.. bagus sangat ke umno tu?? Rasuah, isu agama, isu perkauman, tanah dan fitnah menfitnah banyak lagi semuanya kerja umno..

anti-LGBT & Dajjal said...

Dimana tut,tut,tut????.>>>>> .....B.A.B.I aka Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati Ad-Dajjal tengah sibuk menutuh cina doll sebelum masuk resort BAmboo River. Kat sana cina doll tak dak. Bila dah start masuk resort tu, 5 tahun posa woooooo....

Anonymous said...

Terbaik lh korang...heheheheh

Anonymous said...

Ko fikir DSAI bgus. Dia dasar anjing laknat kepala jubur. Patot mampos dlm penjara lg bgus. Apa fungsi si anjing tu kat Malaysia?

Anonymous said...

Sbb tu media barat kaitkan Anwar dlm isu MH370 sbb sesiapa yg jd pencacai Nuar akan jd xwaras dn gilababi sert a fanatik melampau.

Cuba lihat posting2 atas.. gaya2 ayat pencacai Nuar.. seolah2 sanggup berbunuhan demi Anwar.. apakah Anwar bebas maksiat dosa? terang2 buat dosa pun di sucikan?? celakalah kamu semua yg menjilat Nuar.

Merekayasa Krjn BN rasuah.. smpai skrg mana dia fail2 rasuah org2 UMNO BN kunun2? tipu kering mcm tu pun Nuar boleh ada pencacai setia.. itulah dipanggil kegilaan..

xsalah la bila dailyMail UK kaitkan Anwar dn isu MH370 sbb org luar pun kenal Anwar ni iblis.. PAS dan pencacai nyer saja yg masih buta..

wallahualam..

Syabas Najib.. wpun rejim PR cuba kaitkan apa shj mslh dlm negara dgn Najib-Rosmah..ini kaedah yg sama CIA-Mossad guna..apa2 shj violence di muka bimi ini..kerja Taliban/ org Islam..

sama kn cara PR dn CIA!

Anonymous said...

Syabas kpada kerajaan kita,walau dihina,dicaci oleh pencacai PKR
tapi jiwa mereka tetap kental,teruskanlah usaha kalian jangan peduli apa mereka kata,mereka hanya pandai bercakap tapi satu benda pun mereka ini tak pandai buat setiap kali terjadi musibah kepada
Malaysia semuanya dikaitkan dgan pemerintah kononnya zalim,wahai pencacai PKR cuba tunjuk contoh apakah kezaliman yg dilakukan oleh kerajaan kita? beri BRIM yang kau orang dok berebut ambiltu zalimkah? beri buku teks percuma,rawatan hospital percumatu zalimkah atau memajukan negara yang kau duduk sekarangni yang dikatakan zalim...sempitnya otak kau sesempit jubur anuar pencacai PKR hanya pandai komplen saja sekarangni suruh merekani pi berenang cari MH370 kalau dah pandai sangat,orang buat semua tak betul,aku syorkan semua ahli PKR,PAS n DAP p cari ajak anuar sekali kalau korang semua tak balek lagi bagus aman sikit Malaysiani

Anonymous said...

Aku syorkan semua ahli PKR PAS n DAP pergi cari MH370 selagi tak jumpa kau orang jangan balek, biar MH370 balek tapi korang jangan balek baru aman sikit Malaysiani

annie hassan said...

hehe..huhu..lucu juga bila baca komen korang..



Anonymous said...

kalau melayu bersatu. kaw nie.. ap slh kita melayu bersatu. langgar DAP. CINA. amcm? komen skit.

Anonymous said...

sebenarnya mmg sangat susah nak keluar daripada ketaksuban kepada Anuar, kena ada daya dan kemahuan yang sangat tinggi , mohon pada ALLAH minta diberikan kebenaran.. buat sembahyang taubat banyak2.. kena baca surah2 Al Hasyr setiap detik.. insyaALLAH akan terpisahlah dengan ketaksuban kepada anuar ibrahim.. kalau tak percaya cuba tanya sahabat2 baiknya itu.. saya rasa najib juga tergolong dalam org2 yang taksub kepada anuar.. itu pasal dia hanya menelan sahaja apa yang dilempar oleh macai2 PR

hantu azam azam said...

Memang kelakar kanak2 rabina ni....

hantu azam azam said...

Memang kelakar kanak3 Rabina ni masing3 mencacai...

Orang sebok pasal MH370 ..
Dia org amik kesempatan berpolitik pulak....

Mabok politik betol lah korang ni....

Anonymous said...

Haah kn...korg sume mmg bodoh....

Anonymous said...

Syabas.....syabas...mmg powerlah...saya sgt suka dgn cara luahan anda.mmg benar kata kata ulama...bila dunia ni dah hampir dgn kiamat maka org jahat akn disanjung dan org yg baik akn dikeji.anuar adalah satu manusia yg pandai melakunkan watak nya...iaitu watak suruhan dajjal..jd bg org2 yg cetek pemikirannya akn mudah terpengaruh dengan pjuk rayu nya.

Anonymous said...

emmmm.. apakah DIA tdk tahu apa yg bakal terjadi esok hari..? telah disampaikan pd kita dr awal kejadian manusia hgga hari kiamat apa yg bakal terjd. Namun, tanpa sedar masih ramai yg mempertikai ketetapan DIA. siapa pula kita yg mahu memperdebat, mempertikai kehendak dan ketentuan DIA..
Maha suci Allah.

Anonymous said...

mengikut dari tajok diatas.seorang bertanggong jawab kapada rakyaat Malaysia dan seorang lagi hanya untuk memuaskan nafsu saja,mampuslah apa nak jadi pada negara dan rakyaat asal puas hati aku.sakit jiwa ini ada bermacam-macam. jom kita tanya doktor pakar tentang itu.

Anonymous said...

Semua berlaku dlm pemerintahan BN, maka PM la bertanggungjwb, apa nak sabit org lain. Kalau x larat dh bg org lain perintah pula. Dh penuh dh duit kt bank, cukup2 la tu.

Anonymous said...

Assalamualaikum, aku org Brunei darussalam Dan aku sokong apa yang anda tuturkan. Sebagai bangsa melayu kita bersatu. Jangan sampai berpecah belah seperti di Timur tengah yang tidak bersatu sehingga mereka sanggup menjadi boneka org nasrani Dan yahudi. Sebagai umat Islam melayu hendaklah bersatu supaya musuh Allah tidak dapat meruntuhkan agama kebenaran iaitu Islam.

Anonymous said...

UMNO & BN mmg bangsat!!PM & Rosmah sama2 cilaka...Najib memerintah baru sekejap.. Allah dah bg bala,betapa jahanamnya pemerintahan Najib si pembunuh...Tak sabar nk tunggu Malaikat Maut cabut nyawa Najib..

syana nana said...

dasar bajingan..puihh

Anonymous said...

korg semua babi!!

Anonymous said...

Minta najib letak jawatan...

Anonymous said...

Minta najib letak jawatan je

harmiza hanafi said...

pandai cakap tapi bodo serupa lembu.

Anonymous said...

Hidup anwar

Anonymous said...

Hidup pati kerja dpt duit hidup kdn hidup akuuuuuuuuuuuuuuu