Wednesday, April 30, 2014

BENARKAH Azmin Ali Akan Lompat Keluar PKR Sertai UMNO Kalau Kalah Pertandingan Timbalan Presiden...?

INFO dari dalam kain Kem Azmin yang berpengkalan dan berkampung di Kelab Century Paradise Taman Melawati......

Diberitakan sudah ada dikalangan ahli think tanker Azmin Ali yang bekerja round the clock untuk kemenangan jawatan Timbalan Presiden kini semakin tertekan dan terkeliru....

Tertekan kerana Azmin kini stress kerana mengikut kiraan menyaksikan Saifuddin Nasution mendahului dan leading the counts! Terkeliru kerana sudah ada 'bunyi bunyi' sekiranya tewas, Azmin akan buat keputusan tinggalkan PKR dan sertai UMNO.

Kisah ini membuatkan ada dikalangan team members think tank Azmin berpecah pelah sejak petang semalam kerana tak setuju untuk tinggalkan PKR. Mereka sudah mula bertelagah sesama sendiri kerana masih yakin Azmin akan tetap diberikan beberapa jawatan penting dalam parti dan dikekalkan sebagai Pengarah Pilihanraya Pusat dan Pengerusi Perhubungan PKR Selangor.

Namun begitu difahamkan Azmin sudah merajuk sakan kerana Anwar tidak 'membantunya' dan sengaja membiarkan Wan Azizah dan Nurul Izzah yang dibantu oleh Khalid Ibrahim dan Saifuddin Nasution membuat 'percaturan' dalam pemilihan parti kali ini....

Berita seterusnya akan menyusul.

15 comments:

Anonymous said...

keluarlah dari PKR, dah ramai kawan kawan kamu yang tahu siapa anwar keluar tinggalkan anwar, biar lah berjuang dengan penuh ikhlas dan besih dan di redoi allah, cukup lah 15 tahun di kongkong anwar, jadilah pemimpin yang berintegrity..politik bersih dan sihat, kesilapan mu akan di ampun oleh melayu jika kamu bertaubat dan terus berjuang untuk ugama, bangsa dan Negara mu..keluarlah dari PKR yang tidak ada hala tujuan dan menipu sepanjang masa seprti anwar, ketuanya..

Anonymous said...

X nak laaa mamat jamban ni....

Mintak maap...

Anonymous said...

mamat jamban pun tak pe, sebab dia tunjuk ajar kita kat mana nak bersedap, abang non lagi bagus ajar macam mana nk bersembunyi dri mak cik kat rumah,,, macam lagu pramlee...jangan pecah tembelang.. tapi sekarang banyak cctv susah juga ya...macam mana ye...oh tak pa sebab ada tuk guru kata cctv/video tu besi...selamaaaat..

salim hasan said...

TOK SAH TERIMA LA ORANG CAM NI,DAH TERSEPIT BARU NAK MASUK UMNO ,ADA KEIKHLASAN KE MACAM TU?

Anonymous said...

kenapa tak masuk PAS jer. UMNO dah terlebih kuota untuk bekas ahli PKR dan penyokong Anwar. Masuk PAS lagi ada peluang besar nak jadi Menteri Besar.

berasiam said...

Kalau masuk pun bukan boleh menangkan UMNO yang cuma ada 12 kerusi dalam DUN. Tambah menyampah penyokong setia UMNO adalah. Asyik terima bekas-bekas PKR yang merajuk di partinya. AA rugi, UMNO pun rugi jadinya.

Masuk PAS lagi bagus. Boleh tambah kerusi PAS dalam DUN Selangorku. Bolehlah PAS tuntut kerusi MB. Pastu boleh AA pulak tuntut daripada PAS untuk jadi MB. Kan selesai semua cita-cita. Bolehlah belasah kawan-kawan PKR terutama Khalid dan kroninya. PKNS pun boleh dikuasai semula.



Anonymous said...

Mat min nak kuar PKR? Abang nuar pujuk la saya. Nanti saya bagi aiskrim kunyit. Nak Tak? Kak Jijah dah tua, tak licin. Pujuk la saya bang nuar.

Anonymous said...

kah kah kH MCM HAREM JADUUU..!!!!

Anonymous said...

Di negeri Selangor - Masalah air tak cukup. Di negeri Pulau Pinang - Masalah para peniaga dan penjaja melayu susah nak cari makan, mereka dihalau dihambat macam anjing kurap selongkar tong sampah. Di negeri Kelantan - Muda mudinya bertaburan diserata negeri orang sebab di Kelantan susah nak hidup tak ada kerja sebab tak ada kilang dan industri.

Semua negeri yang saya sebut itu adalah negeri2 yang rakyatnya buat keputusan supaya diperintah oleh Pakatan Rakyat. Tak siapa pun yang paksa mereka supaya undi PR pada PRU13 dulu. Mereka sendiri yang pilih dengan rela dan redho kerana mereka rasa Umno(BN) dah tak boleh nak bagi kesenangan lagi kepada mereka.

Dan sekarang adalah musim mereka menuaikan hasil yang mereka usahakan sejak sekian lama. Dan alhamdulillah mereka dapat apa yang mereka idamkan .... Air Tak Cukup, Susah Nak Berniaga Cari Makan dan Berdagang Bergelandangan Merempat Mencari Makan Di Negeri Yang Diperintah Oleh Umno(BN).

Maka atas kejadian yang menimpa2 itu mereka (rakyat Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan) seharusnya banyak2 bersyukur diatas nikmat menghadapi kesulitan hidup yang mereka sendiri pilih. Terutamanya rakyat yang berbangsa melayu beragama islam di Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan ... jangan merintih, jangan bersungut sebaliknya BERSYUKUR LAH kerana anda dipilih oleh Allah untuk merasai nikmat kesulitan sedangkan rakan2 anda di negeri2 bawah Umno(BN) tidak berpeluang mendapat nikmat sepahit yang anda dapat.

Ana Muslim

Anonymous said...

Cerita pasal Hudud. Dulu dan Sekarang.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud Umno tak pernah menyatakan sokongan secara terbuka. Tapi hari ini alhamdulillah. Umno terang2 kata akan sokong. Tapi pemimpin Pas pula ragu2 takut Umno sokong sebab nak pecahkan PR.

Dulu2 bila Pas nak laksana Hudud pemimpin paling kanan dalam DAP kata " langkah mayat aku ". Tapi hari ini orang itu dah mampos dah.

Dulu2 MCA dan Gerakan takut2 nak membantah perlaksaan Hudud. Tapi hari ini ketua2 Gerakan dan MCA dengan berani dan jujur menyatakan " kami tolak Hudud "

Itu lah bezanya antara dulu dan sekarang. Yang tak mahu berubah hanyalah Pas, dari dulu sampai sekarang tak putus2 mencurigai Umno. Umno jadi serba tak kena, " diam tak kena sokong pun tak kena, kalau tak sokong terus dikatakan Umno tolak islam, bila sokong dikatakan ada agenda tersembunyi "

Kalau orang Pas pegang kepada kitab yang orang Umno pegang, kalau orang Pas sembah tuhan yang orang Umno sembah ... tidak lah Hudud menjadi terawang2 dikayangan.

Dulu orang Pas kata Umno tu Setan sebab Umno tak mahu buat Hudud, tapi hari ini hendaknya orang Pas berani mengaku " Kami adalah Setan Berserban yang saja2 nak guna Hudud untuk political mileage parti kami ".

Boleh jadi betul. Orang Umno kopiah tak pakai serban pun tidak berjubah jauh sekali ... makanya Setan pun tak ada tempat lah nak sembunyikan diri. Orang Pas berkopiah, berserban dan berjubah siang dan malam ... Setan suka sangat2 sebab banyak tempat dia boleh menyembunyikan diri dan wajahnya.

Perangai Setan adalah ... mulut kata nak islam, nak Hudud tapi dihati berdoa " mudahan2 pihak yang satu lagi tu tak akan sokong usul aku, maka dapat lah aku kata kepada pengikut dan penyokong aku ... aku nak buat Hudud tapi pihak yang satu lagi tu yang tak mahu sokong "

Akhirnya Setan pun kantoi ... bila pihak yang satu lagi kata " kalau kau bawa usul tu aku dan orang aku akan beri sokongan penuh ".

Ha ha ha ... pada akhirnya Setan telah termasuk ke dalam perangkapnya sendiri.

Anonymous said...

Senang2 ko ikut pergi dengan Karpal Singh saja. Sana lagi relax apa.

Anonymous said...

aa tak nak masuk dap ke....dap pun macam pkr juga....sekelian bangsa & agama.....le ni pun dap yg untung...nanti dap lagi untung dpt le benefitnya...

Anonymous said...

Kalah pun tak apa , banyak lagi jawatan untuk orang yg setia kpd parti dan perjuangan menentang kapir perasuah UMNO.

cannonkapit said...

Tidak mungkin Azmin akan keluar PKR.Tak mungkin.Jauh panggang dr api.Azmin bergantung hidup - ekonomi dan politik - pd Nuar.Nuar mentornya.Nuar tali hayat Azmin.Jgnlah kita diperbodohkan.

Anonymous said...

cannonkapit said...

Nuar tali hayat Azmin.Jgnlah kita diperbodohkan.

Mmng betul, Tp awak tu dah mmng bodoh....! & bahlul.....