Thursday, April 17, 2014

Mayat Karpal Singh Terbujur Kaku Di Lebuh Raya PLUS.... Pimpinan PAS Lupa Ungakapan "Langkah Mayat Aku Dulu Kalau Mahu Tubuh Negara Islam"

Karpal Singh maut dalam satu kemalangan ngeri di kilometer 305 lebuhraya utara selatan menghala ke utara kira-kira pukul 1.30 pagi tadi.

Beliau yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang kerana perlu menghadiri satu kes mahkamah mati di tempat kejadian akibat cedera parah.

Kemalangan berlaku apabila kenderaan jenis Toyota Alphard yang dinaiki karpal melanggar sebuah lori yang cuba menukar laluan tanpa memberi isyarat.


Berita penuh dan lebih banyak foto foto di SINI

75 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah!!

Amin......

Anonymous said...

Islam tidak mengajar kita untuk menghina sesiapa, walau musuh yang telah mati sekali pun. Tunjukkan akhlak Islam kita. Ingat Pahlawan Salahuddin Ayub pernah menghantar doctor untuk merawat musuhnya King Richard..Jgn kita menghina Islam dgn menunjukkan akhlak yg buruk

Anonymous said...

Great news ... Alhamdulillah. Muga muga Allah memberikan balasan yang setimpal kepada arwah celaka ni.

Anonymous said...

Takziah kpd keluarga beliau serta pembantunya.

Anonymous said...

Mampusnya OKU ni di tanah Melayu yang berajakan Sultan Perak... apakah ini tulah dari sultan juga?? Fikir2kan....

Anonymous said...

KO pun d Tanah Perak...

Anonymous said...

Baru ada akai anwar berahim. Tempat bergantung harapan untuk auta dah takdak.

Anonymous said...

R.I.P Karpal ...

guys, kematian beliau jangan dihina begini. Aku benci beliau Allah saja yang tahu, tp kematiannya buat hati aku sedih juga.. kita bila?

beri lah ruang untuk orang2 yg menyayanginya bersedih ...

Anonymous said...

Allah bayar tunai. Langkah mayat dia sebelum laksana hudud. Ada ramai lagi manusia yg baik2 mahu hidup. Biarkan yg ini mati.

Anonymous said...

AMIN...semuga mayat d langkah dgn nungkar&nangkir

Anonymous said...

Bodoh!

Anonymous said...

Alhamdulillah

Anonymous said...

Derhaka kepada Sultan Perak/ Matinya di Perak dan diuruskan di Hospital Raja Perempuan Perak, Hospital Tuanku Bainun di Perak

Anonymous said...

BENAR KAMU KATA TAPI HIDUPNYA MERIMASKAN , KARPOL KAU BELA DIRI DIMAHKAMAH AKHIRAT
6 JAHANAM
2 SUDAH GOL , IRENE FERNANDEZ , AND KARPOK S
ADA 4 CALON LAGI TUNGGU DARI ALLAH
INGAT KAPIR2 JGN MAIN DGN JANJI ALLAH
4 MORE TO WAIT

Andrew Netto said...

Some people can be so childish.

Anonymous said...

Kadang-kadang aku terpikir sendirian....

Karpal Poosing sakit masuk hospital, kes sebutan Anwar akan ditangguhkan...

Tapi, bila dah Karpal Poosing GOL masuk tanah, kes liwat Anwar akan jadi macam mana pulak eh?? Mungkin dibuang terus??

Anonymous said...

ddfsdfsdf

jiwakosong zz said...

alo geng2..watt relax2 udahla..apa nk heran kalu dia tolak islam,,bab dia pun kafir..
yg patut kita lagi herann,,org yg IC islam sendiri yg terang2 menolak menghina hokum agama..tu baru la btull..aiyaa..mikir2..;-)

jiwakosong zz said...

alo geng2..watt relax2 udahla..apa nk heran kalu dia tolak islam,,bab dia pun kafir..
yg patut kita lagi herann,,org yg IC islam sendiri yg terang2 menolak menghina hokum agama..tu baru la btull..aiyaa..mikir2..;-)

jiwakosong zz said...

alo geng2..watt relax2 udahla..apa nk heran kalu dia tolak islam,,bab dia pun kafir..
yg patut kita lagi herann,,org yg IC islam sendiri yg terang2 menolak menghina hokum agama..tu baru la btull..aiyaa..mikir2..;-)

jiwakosong zz said...

sxaxsaxsa

jiwakosong zz said...

sxaxasx

Anonymous said...

..segala rahsia kemaksiatan "x files"aljuburi telah pun diserahkan kepada anak jantan dia so aljuburi jgn gumbira sgt.. your balls still in his pocket.. literally.. hehe.. taqbir!..

Anonymous said...

baru jer lepas PRK kajang.

Basran Abdul Wahab said...

Kalau dah kafir..mati pon sebagai kafir...

Anonymous said...

memanglah kita x boleh ucap ucapan yg x elok kepada si mati tetapi karpal adalah penentang utama hukum allah di malaysia...semoga perkara ini memberi pengajaran kepada kita semua dan kebetulan karpal mati ketika isu hudud sedang di bincangkan

Anonymous said...

Bkn aruah la mendiang la...

Anonymous said...

Good riddance to bad rubbish

Anonymous said...

Allahuakhbar.

Johan said...

takziah

Anonymous said...

Syukur Alhamdulillah selepa Irene fenades sekor lagi perosak keamanan dan keharmonian Malaysia da jadi bangkai...tunggu yang beberapa kerat lagi jadibagkai sama baru man rakya Malysia ni..tu yag dikata bini diracun dengan virus HIV dal penjara tak mati2 pun..mati laa cepattt

Anonymous said...

Mana ada ayat hina. Cakap Amin je... RBA ni memang longkang sungguh.

Anonymous said...

jangan ada waris atau mana2 pihak yg tak setuju bila mayat karpal dilangkah nanti .. kerana semasa hidup itu lah yang sering kali diucapkan
bukti audio ada .. bukti video ada .. bukti dimedia cetak pun ada ....jika tak dilangkah sekarang pasti dikemudian hari dilangkah2 juga

Anonymous said...

Adik2 sekelian, saya anti PKR N DAP tapi bila lihat keadaan mayat Karpal Singh saya sangat sedeh. Terkenang pula bagaimana kematian saya.

Anonymous said...

Pukimak anjeng baru ade kote nak bising lepas die mati? Sblom ni diam2 buat apa bodo? Orang dah mati tu biarkan je la, ni datang nak maki hamun macam sampah. Pukimak punya macai!

Anonymous said...

Takziah kpd keluarga Mendiang Karpal Singh. Semoga Tuhan memberikan kekuatan kpd keluarga mendiang dlm menghadapi situasi begini. semoga Tuhan mengampuni org yang masih menyimpan amarah dan dendam. Amen.

Anonymous said...

Pemikiran manusia sgt terbatas. Adakah kita semua tidak pernah melakukan dosa? Adakah keturunan2 kita tidak berdosa? Ingatlah isu kurang air sbb Tuhan pun sdg membalas pada org2 yg memang kumpulan yg DAJJAL...apa pun dosa yg dilakukannya hanya Tuhan saja yg tahu.

siva shan said...

sya nak beri penjelasan ini kpd orng yg hina kematiaan karpal dan salah guna perkataan tuhan,mcm mana karpal blh mati selepas dia kata "Langkah Mayat Aku Dulu Kalau Mahu Tubuh Negara Islam",mungin kejadian ini bukan kemalangan,sebaliknya pembunuan.and kita dapat negara ini apabila tiga kaum t.tangan dalam perjanjian british,dan negara ini kepada tiga kaum tersebut k.bukan shj untuk melayu.saya juga ada kwn melayu,india dn cina yg tahu cara hormat dan adat cara,dan kuat pada agama dn sembayang,saya harap hampa yg hina kematian dia,boleh belajar daripada mereka.agama untuk membetulkan seorang manusia untuk menjadi baik dan bermoral.jangan sekali-kali cuba guna perkattan tuhan yg maha besar dan agama k.kalau hampa yg hina kematiaan karpal,adalah betul2 orng sembayang dan beradat cubalah fikir.

siva shan said...

sya nak beri penjelasan ini kpd orng yg hina kematiaan karpal dan salah guna perkataan tuhan,mcm mana karpal blh mati selepas dia kata "Langkah Mayat Aku Dulu Kalau Mahu Tubuh Negara Islam",mungin kejadian ini bukan kemalangan,sebaliknya pembunuan.and kita dapat negara ini apabila tiga kaum t.tangan dalam perjanjian british,dan negara ini kepada tiga kaum tersebut k.bukan shj untuk melayu.saya juga ada kwn melayu,india dn cina yg tahu cara hormat dan adat cara,dan kuat pada agama dn sembayang,saya harap hampa yg hina kematian dia,boleh belajar daripada mereka.agama untuk membetulkan seorang manusia untuk menjadi baik dan bermoral.jangan sekali-kali cuba guna perkattan tuhan yg maha besar dan agama k.kalau hampa yg hina kematiaan karpal,adalah betul2 orng sembayang dan beradat cubalah fikir.

Anonymous said...

Siapa yang akan mengetuai bacaan talqin ? Mungkinkah Hadi Awang ? Mungkin juga Nik Aziz ?

Akhirnya syahid sudah seorang pejuang yang menentang perlaksanaan Hudud. Dah jadi mayat pun, so Pas nak tunggu apa lagi, pulun lah untuk menubuhkan negara islam dan penguatkuasaan Hudud.

Sebelum ini maulana Karpal Singh kata dekat Pas, kalau mahu tubuh negara islam atau laksana Hudud " over my dead body ". Sekarang dia dah jadi mayat, so Nik Aziz dengan Hadi Awang boleh pi langkah mayat dia dan laksanakan penubuhan negara islam dan perlaksanaan Hudud
secara muafakat baik2 dengan Umno. Sebab Hudud tidak akan menjadi kenyataan tanpa penyertaan Umno.

Semuga orang2 Pas pakat buat tahlil seluruh negara untuk maulana Karpal Singh.

Anonymous said...

Tak baik hina insan yang dah mati... tunjukkan akhlak islam yang baik. kita belum pasti bagaimana hidup kita akan berakhir dan tidak tahu lagi bagaimana kedudukan kita disisi Allah ...

Anonymous said...

Agama mengajar korang mengutuk org ke...??.hormatlah dia sudah meninggal......sungguh kurang ajar....next time Tuhan akan balas apa yg korang buat pada mendiang....

Anonymous said...

Agama mengajar korang buat mcm tu ke.....?? Hormatlah dia walaupun apa yg dia buat tu salah...kurang ajar sungguh ....

Anonymous said...

Karma akan membalas kata kata kmu terhadap mendiang...

Anonymous said...

Karma akan datang membalas kata kata kamu terhadap mendiang

Anonymous said...

Sesungguhnya ...Tuhan akan balas setiap kata kata manusia terhadap mendiang....R.I.P to Karpal Singh...

Anonymous said...

siva shan .. yang hang meroyan pasai apa ?
kapal sikh mampuih hang kata kena bunuh .. hak bawak keta hindu pariah kamcing hang tu keja dgn UMNO ka ??
Irene mampuih kes bunuh jugak ka ?
komen hang macam la baguih sangat .. hormat agama orang la .. apa la
tengok balik apa SYARAT2 bangsa CINA atau INDIA kalo nak jadi warganegara .. hang tak blaja sejarah ka masa sekolah dulu .. hang sekolah mana dulu ??
PUNGKUK hang la

Anonymous said...

Dia hina agama orang xpe ke and orang hina dia x boleh ke... Hmm adil nye

Anonymous said...

Ada hikmahnya.korang fikir2 kan lah ye.aku harap hukum hudud berjaya di laksana kan di kelantan dan seterusnya di m,sia.mudah2han lepasni ramai kaum cepet kt m, sia nikoyak paspot dan balik ke negara asal mereka

Nur said...

Jom solat

Anonymous said...

hari yg paling gembira buat aku, aku belanja kwan2 makan, aku bayar double gaji pekerja aku, kat dpn umah aku pasang bendera malaysia penuh tiang.sakit hati aku depa hina tun mahathir,pemimpin islam, angota polis sebagai anjing. anjing2 tu lah yg dok urus kan bangkai tu lah ni.

Anonymous said...

Rasulullah SAW pernah berdiri ketika mayat seorang Yahudi di usung untuk di kebumikan, tanda memberi hormat..sahabat sahabat baginda Rasulullah SAW lantas bertanya kepada Baginda, kenapa Rasulullah berdiri memberi hormat kepada jenazah tersebut sedangkan jenazahtersebut adalah seorang yahudi..lalu Baginda menjawab ..Aku menghormati kerana jenazah itu adalah makhluk yang di ciptakan oleh Allah..bukan kerana ianya yahudi


Anonymous said...

Tak perlu lah sampai nak langkah mayat dia tu. Yang di maksudkan oleh dia tu, kalau dia mati, boleh lah di laksanakan hudud tu. Cakap dia berkiasan juga tu. Jadi segalanya telah pun di aturkan oleh Allah, dan sekarang terpulang lah pada PAS nak laksanakan hudud atau tidak. Bawa lah berbincang di Parlimen. Kan sonang bah itu.

Anonymous said...

Seseorang tidak akan dikutuk jika tidak menyakiti hati org lain semasa hidupnya.

Anonymous said...

Peduli apa aku kapal dah mati

Anonymous said...

Aku ada jugak kenalan hindu, tapi mereka semua hormat agama islam, dan aku hormat cara mereka. Tapi ini mendiang tak hormat agama islam, tak hormat ini tanah daulat tanah melayu.. apapun, renung2kan.. daulat tuanku..

Anonymous said...

Karpal sudah karam .

Johan said...

Dia mati di negeri di mana Sultan Negeri itu hendak diseret ke Mahkamah. Namun wajahnya tersenyum......

Anonymous said...

tunggu anwar,tian chua,kit siang,mat sabu,kalid gereja,izzah dan orang2 yang sealira dgn nya mati macam pukimak ni

Anonymous said...

tunggu anwar,tian chua,kit siang,mat sabu,kalid gereja,izzah dan orang2 yang sealira dgn nya mati macam pukimak ni

Anonymous said...

tunggu anwar,tian chua,kit siang,mat sabu,kalid gereja,izzah dan orang2 yang sealira dgn nya mati macam pukimak ni

Anonymous said...

Bila kapal yang muat PSM DAP PKR PAS nak karam ? Entah bila tikus lompat keluar kapal. Lebih penting apa yang dinyatakan oleh Karpal Singh sendiri tahu ada kuasa ke atas sendiri itulah sebab mereka tak patut kata perkataan bukan-bukan. Apabila kena accident masa sama kapal di Korea selatan karam. Opps maaf ya kerana katakan kebenaran isu begini.

Anonymous said...

majoriti orang Islam happy dgn kematian KS. Itu reality dan tak perlu pura-pura. kegembiraan umat Islam dan org2 Melayu bersebab... bukan membuta tuli. Singkap kembali gelagat, fiil, kata2, tindakan mendiang sebelum ini. Orang Melayu tak perlu pura2, Kita Melayu Baru yang tak boleh mengalah!! tunjukkan kesyukuran kita... kalau perang menentang kafir, setelah kafir tu mati, adakah kita akan bersedih???

Anonymous said...

they r not childish. they r too angry by karpal's harsh n unmannered words 2wards islam. they r like that due 2 karpals bashing. learn 2 respect others 4 u 2 be respected

Anonymous said...

suka...suka...suka..!!! begitu la dgn saya

Anonymous said...

Ko tahu apa Nabi SAW kata bila mendengar Abu Jahal mati? Lorat....

Anonymous said...

Apa dalil suruh kita hormat org kafir yg menghina Islam? Cuba ko tanya ustaz apa kata Rasullullah bila mendengar Abu Jahal mati..?

Anonymous said...

Kepala hotak hang lah, cakap mcm ko tu dijamin syurga...

Anonymous said...

Engkau hina islam juga kah? Kalau hina, tunggulah balasannya

Anonymous said...

Bahasa engkau lagi jijik

Anonymous said...

Sultan salahuddin respek pd king richard sbb beliau seorang wira. X pernah pulak dlm sejarah king richard hina ajaran islam tu sendiri. Dia berperang utk glory shj. Perhati pulak mcm mana sultan salahudin ajar reynald yg kurang ajar bunuh rombongan islam yg pergi haji. Lps tu dgn angkuhnya kata mana muhammad kamu utk tolong? X byk ckp trus penggal kepala kafirun tu sbb melampau hina islam. Kamu kena byk belajar sejarah lg la kawan.

jentayu

kay isma said...

gua happy..good ending..walau pun ini tk de dalam agenda nuar.. tempat nuar bergantung untuk membelit dah gol.

Anonymous said...

syukur alhamdulillah... telah mamposnya haram jadah pengkhianat islam....inikah yg dikatakan harimau jelutong.....? tergolek mmpos macam binatang mati di lebuhraya perak... ini contoh pada mereka mereka yg menghina islam.... ini orang kafir, kita tunggu akan ada lagi yg akan tergolek mumgkin lebih busuk lagi pada orang islam pula yg syirik pada allah , saya sentiasa berdoa pada allah agar ia tunjukan kekuasanya pada org islam pula yg syirik agar manusia tahu betapa kerdilnya kita dgnnya....

Anonymous said...

memang islam melarang orang islam menghuna sesama manusia... walau pun nabi muhammad s.a.w berdiri memberi hormat pada mayat yahudi semasa melintas dihadapannya....itu kerana mayat yahudi tersebut tiada menghina islam..... ini manusia celaka yg hina agama orang.... sedangkan allah turunkan surah tabbatyada yakni mengenai abu jahal.... kalau orang india nak cover mayat karpal tu dan nak cakap ttg islam... jng hanya cakap saya dah kaji ttg agama islam.... tapi kaji sampai habis.... suruh masuk islam tak mau... cakap pandai....pegggi rah

Anonymous said...

Aku pon pakatan gak, tpi karpal ni mmg kurang ajar..baguslh dia dh mampos...kafir bro.. tetap kafir..
R.I.hell 4 karpal...