Monday, April 21, 2014

Najib Razak Sudah Buat Silap.... Sepatutnya Karpal Singh Layak Mendapat PENGHORMATAN Negara

Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa Karpal Singh telah menjadi punca sebenar untuk seluruh dunia kenali siapa sebenarnya Anwar Ibrahim hari ini....

Manusia yang mula mula sekali membawa isu Anwar seorang PELIWAT adalah Karpal Singh!

17 tahun sudah berlalu namun sejarah yang terpahat itu ada dokumen sebagai bukti sahih yang tidak boleh disangkal dan dinafikan. Malah dokumen itu direkod dalam Dewan Rakyat, dewan yang mulia....

Hari ini ramai dikalangan kita yakin dan percaya bahawa Anwar memang seorang Peliwat. Dia memang mempunyai masalah moral dan tak layak memimpin negara. Titik tolak semua episod ini bermula pada tanggal 2 September 1998 apabila Anwar dipecat daraiapada semua jawatan rasmi kerajaan dan sejurus selepas itu dia mendepani pelbagai tuduhan di Mahkamah. Anwar seterusnya merengkok didalam penjara selama 6 tahun.

Walaupun jalan cerita nampak berbelit mengalahkan sebuah filem tamil apabila Karpal berpusing arah dan menjadi peguam  yang paling dihadapan membela Anwar dalam kes liwat tetapi ianya bukanlah sesuatu yang pelik kerana Pengerusi DAP ini hidup di dua alam iaitu sebagai Ahli Politik Pembangkang dan profesyennya sebagai seorang Peguambela. Apabila Anwar bukan lagi dipihak kerajaan dan bertungkus lumus untuk menyerang kerajaan, maka untuk bergandingan dengan spesis seperti Karpal sudah pasti ibarat pucuk dicita ulam mendatang....

Hakikatnya rakyat perlu membuat penilaian watak yang dimainkan oleh Karpal! Disini jelas bahawa Karpal berbohong. Dalam dewan yang mulia di Parlimen dia mendedahkan Anwar meliwat. Selepas itu dalam Mahkamah pula Karpal mempertahankan dan membela Anwar...? 

Karpal sudah pergi buat selama lamanya!

Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng telah mengumumkan pemberian Penghormatan Negeri untuk upacara pengkebumian Karpal Singh. Bendera negeri diarah supaya dikibarkan separuh tiang selama tiga hari dan kerandanya ditutup dengan bendera Pulau Pinang.

Selain itu jenazahnya di bawa ke Dewan Sri Pinang iaitu premis milik kerajaan negeri untuk orang ramai memberi penghormatan terakhir buat Tiger Jelutong.... 

Langkah yang diambil oleh kerajaan pimpinan Lim Guan Eng adalah satu langkah yang tepat sebagai membalas jasa, sumbangan dan pengorbanan Karpal.

Dalam hidup ini kita kena berpaksikan kepada realiti. Walaupun kita berbeza aliran atau anutan politik dan agama dengan Karpal tetapi kita kena akui atau menerima hakikat sumbangan besar beliau kepada negara.
Iya...! Karpal Singh sepatutnya diberi Penghormatan Negara, bukannya Penghormatan Negeri.
Sudah pasti apabila kita sebut Penghormatan Negara maka ianya jauh lebih besar. Saya tidak tahu mengapa dipihak kerajaan pusat pimpinan Datuk Sri Najib tidak mengarahkan untuk diberikan Penghormatan Negara untuk upacara pengkebumian Karpal...?
Penjelasannya seterusnya di SINI

7 comments:

Anonymous said...

yang dh pergi, usahlah dikenang lagi... ni yang hidup ni dh macam kat papua new guinea angkat baldi air turun naik... wtf lah...

Anonymous said...

Orang DAP ni suruh bagi karpal penghormatan. orang sudah tiada,mari menuju usaha kejayaan bersama,usah dikenang orang yang menyekat pembangunan

bender fry said...

nie anjing xlayak dapat pape penghormatan sebab nie anjing ma..anjing mana boleh dapat dia patut dia buang je tepi logi biar mereput macam tu bangkai anjing nie...sial parai nie dulu hentam anwar..bila anwar da bagi kote kat dia terus bela anwar..lepas tu tak hormat pada sultan...patut sial dia mampus macam anjing kurap...hahahahah

bender fry said...

nie anjing xlayak dapat pape penghormatan sebab nie anjing ma..anjing mana boleh dapat dia patut dia buang je tepi logi biar mereput macam tu bangkai anjing nie...sial parai nie dulu hentam anwar..bila anwar da bagi kote kat dia terus bela anwar..lepas tu tak hormat pada sultan...patut sial dia mampus macam anjing kurap...hahahahah

Panglima Gustamin said...

Legendary la sangat...! nak muntah aku! Si Anwar sampai tunduk gitu sekali...kata sakit belakang..boleh pulak tunduk hormat? Nampak sangat la penipunya..another sandiwara nak melewatkan kes mahkamah.. kahkahkah!

Anonymous said...

Air oh air... Mana air woiiii??? Hujan ribut tiap2 ptg. Airnye tetap kena catu. Tulah bagi free tanpai fikir apa kesannya. Kan dah menyusahkan rakyat.
Itu yg ko nak bagi penghormatan negara?? Silap haribulan kena baling dgn taik. Sbb takleh nak basuh n flush

Dhanush Johnson said...

Ini orang pernah jadi Ketua Menteri kah utk bagi penghargaan? Byk cheap lah ini Penang?? Kalau org cina u bagi penghargaan, saya setujulah. ini Benggali fight utk cina jugak. Bukan utk India. Ini Bengali tarak mengaku dia hindu. Sudah mati baru ngaku, itupun dia punya family sbb mau kena bakar. kalau tak, buang dlm laut aje