Monday, May 5, 2014

Aduuuhai...! Sedih Tengok Dua Polis Melayu Kena BULI Dengan Ah Moi CINABENG

Beberapa hari yang lepas, apabila ada rakan rakan blogger memuat naikkan kisah biaDAP seorang pemandu CINABENG maki hamun anggota polis trafik kerana gagal untuk disuapkan rasuah, Blogger MIK pula lebih tertarik dengan video klip Perasaan Polis Malaysia Dipermainkan.

Memang sedih dan kecewa menyaksikan bagaimana dua orang anggota polis melayu dipermain-mainkan oleh seorang wanita CINABENG!

Diakhir rakaman video klip kesimpulannya, kedua dua anggota polis ini "tewas" dan menurut sahaja apa kehendak wanita CINABENG ini padahal diawal rakaman menyaksikan kedua-dua polis ini garang dan tegas....

Dalam rakaman video ini juga anda berpeluang menyaksikan bagaimana wanita CINABENG itu sengaja menguji kesabaran pihak anggota polis dengan 'menconteng' buku saman.... Wanita CINABENG ini juga dengan lantang menjawab dia TAK akan ikut polis itu ke Balai Polis.

Apakah mungkin kerana kedua-dua anggota polis ini kurang pengetahuan mengenai tugas dan tanggungjawab kerja mereka menyababkan dengan mudah wanita CINABENG ini 'berjaya' mempermainkan mereka...?

Anda saksikanlah sendiri video klip in;




16 comments:

Anonymous said...

yg jd maasalah nye pulis kat malaysia nie trlalu byk cakap..satu kelemahan pulis malalaysia, buat cam pulis negara jiran..cakap apa kesalahan buat notis..serah jgn byk cakap byk lagi, nanti kalu cakap lebih timbul wasangka..nnt lama2 org kata nak mintak duit la tu..tlng ubah sikap byk cakap kpd salahan trapik...kalu tak nak org cakap yg bukan2..

Anonymous said...

Macam ni ke, tahap profesyenalisma PDRM? Buat malu je.

Sepatutnya, tulis saman, beritau kesalahan, lepas tu belah.

Apa pulak cerita karut tak boleh ambil video atau gambar pulak?

Seharusnya bangga orang Polis jalan kan kerja secara Professional Dan tunjuk kepada semua tahap profesyenalisma PDRM.

Ni tidak, tapi cuba nak ???????

Anonymous said...

Buat salah x ngaku plk cina ni..

Sharifahsya said...

Saya terlalu kecewa dengan sikap polis ini yang tidak tegas....bagi saya mereka gagal menjalankan tugas mereka dan hanya berani dengan melayu yang sering mengalah...

Anonymous said...

Polis2 itu macam marah sangat bila dirakam video ketika mereka menahan pemandu bersalah. Berlakulah dailog2 yangmana polis akan saman pemandu dan pemandu pula akan saman polis atas tindakan polis menahan pemandu tersebut.
Dari video ini memperlihatkan bahawa polis dan pemandu saperti bermusuhan satu sama lain. Pemandu mengaku bersalah tetapi bersikap biadap dengan mempertikaikan tindakan polis memeriksa lessen dan kad pengenalan pemandu.Juga polis itu menyebut surat saman ditulis sesuatu olih pemandu.
Polis terus bertikam lidah dengan pemandu. Kenapa polis2 itu semacam kurang arif dengan peraturan menyaman pesalah lalu lintas itu? Dan kenapa pula polis melayan kecaman pihak pesalah itu ? Perlukah polis juga merakam video ketika menjalan tugas saperti itu? Apakah bersalah atau tidak pemandu itu mengugut untuk menyaman polis kerana menyamannya?
Apakah instituisi kepolisan Negara ini sudah hilang kuasa hingga segala tindakan menyaman mereka dipersalahkan pula olih orang awam?
Olih itu siapakah yang berkuasa sekarang mengekang kesalahan lalu lintas jika polis pun dikecam ketika menyaman pemandu bersalah? Siapa....?

Anonymous said...

KPN kena lah tengok tahap profesinalisma anggota polis. Memang tak pro langsung anggota polis tu. Kita pun tak tahu apa kesalahan yang amoy tu buat. Kalau anggota polis itu betul2 pro dia sepatutnya minta amoy itu keluar dari kenderaan untuk tanda tangan saman. Itu sebagai tanda dia hormat sama anggota polis, tapi dia amoy sikit pun tak tunjuk rasa hormat pada anggota polis tu.

Amoy tu betul bila bertanya apa hak awak mahu pegang saya punya IC dan lesen memandu. Memang kalau dia buat report curi, itu polis yang pegang dia punya IC buta2 saja dapat sakit. Dengan pemandu melayu boleh lah awak buat macam itu Encik Polis oooiii sebab orang melayu manyak kurang reti undang2 tapi sama cina atau india awak buat macam tu awak yang akan boleh sakit la Encik Polis Oooii.

Encik Polis, awak sudah tulis saman dan itu amoy sudah sign, so apa pasal mau bawa dia pergi balai, saya pun tak faham lor. Dia sudah sign mengaku terima saman, so koyak dan bagi sama dia la, kalau dia tak mahu ambil awak letak saja dekat wiper dia punya kereta. Lepas itu awak cauuuu la lagi apa tunggu.

Bukan mahu menyebelahi itu amoy tapi kalau saya kena saya pun tak faham apa yang sebenarnya polis tu mahu lor. Minta IC kasi, minta lesen kasi, suruh sign saman itu amoy sign. Lu lagi apa mahu Encik Polis, cakap lah bukan ada orang tahu atau tengok punya.

Lain kali jadi lah seorang anggota polis yang Pro bro.

Anonymous said...

yang sebenarnye berlaku di Malaysia polis hanya berani dengan orang melayu je..dh sifat orang melayu yang mudah mengalah..tengok cina diorg akan pertahankan sampai polis tu sndri yg mengalah...

Anonymous said...

mau duit kopi la tu....ape lagi kan

Anonymous said...

Yang bodoh si amoi tu, dia sebenarnya mencabar undang-undang. Aksinya dari mula cuba buat provoking.

Anonymous said...

maaf cakap...POLIS MELAYU cuma garang dgn anak2 MELAYU yg baru setahun jagung aje..kadang2 rasa hilang RESPECT pada POLIS sb hal2 cam ni...

Anonymous said...

betoi memang betoi. polis melayu hang garang dengan bangsa sendiri saja. bukan salah pois tapi salah melayu juga, takut sangat kat polis, takut sebab melayu jahil bab undang2.

aku mahu ucap terima kasih dengan amoy cina tu. amoy haaaa lu sudah buka gua punya mata dan banyak orang punya mata lorrrr. dia tak kurang ajar tapi dia minta hak dia. kalau dah IC dengan lesen memandu tu polis pegang macam mana dia nak pandu kereta ikut polis tu sebab terang2 melakukan kesalahan

(1) pandu kereta tanpa lesen memandu yang sah. kalau xcident itu polis mahu tanggung kah ?

(2) keluar rumah tanpa bawa pengenalan diri iaitu IC. kalau JPN tahan dia tengah jalan siapa mahu bayar denda atau masuk penjara, itu polis mahu tanggung kah bayar denda atau masuk penjara.

well done amoy. you have done a great job. you helped thousands of innocent and innorant malaysian.

ketua polis tempat itu polis kerja patut mahu beri surat tunjuk sebab kepada itu polis yang pegang IC sama lesen memandu, buat malu semua polis malaysia sahaja.

kepada polis yang rampas IC dan lesen memandu itu amoy daripada polis yang pegang IC dan lesen memandu amoy, saya ucap syabash kepada dia sebab dia nampaknya lebih tahu had batasan kuasa polis jika banding dengan dia punya kawan.

Anonymous said...

Saya juga agak polis tu sebenarnya nak duit kopi. Nak minta malu maka buat-buat lah pegang IC dan lesen. Tertiarap mat rempit di jalan raya sudah ku tahu jantan atau pondan.

Alaaa lain kali kalu mahu duit kopi minta sahaja lah 10 atau 20. Jangan minta banyak sangat nanti dia report kat SPRM nanya. Kalau setakat 10 atau 20 amoy tu anggap sedekah saja untuk beli susu anak dan bukan rasuah pun. He he he he ....

Anonymous said...

KPN dah tengok belum semua video yang ada polis termasuk yang ini ?

Tolong siasat segera. SOP mana yang betul ni?

Tai An Jing said...

Kalau diUS orang macam ini akan terus digari dan polis akan memanggil unit kereta peronda untuk dibawa kebalai polis..no question ask..

Pehak BERKUASA Polis hanya boleh menggunakan budibicara hanya jika pesalah ada budibicara. Jika KURANG HAJAR, balai jawabnya. KDN bersedia untuk mengeluarkan peruntukan bagi membina lebih banyak lokap untuk kes-kes kurang Hajar ini. Loyer2 kurang hajar pun boleh masuk tidur semalam dua dalam sana.

Anonymous said...

Betul tu depa cuma berani dgn melayu je..teringat dulu zaman sekolah aku naik basikal lalu jalan sehala kena saman dengan polis..dajai betul naik basikal pun kena..

Anonymous said...

tapi tu lah gambaran polis Malaysia hari ni. Kalau tegas takkan BABI CHUA berani ckp nak jatuhkan kerajaan dlm 5 bula