Thursday, May 15, 2014

Calon DAP Untuk Teluk Intan Dyana Sofya Masuk DAP Sebab Rasuah, Jenayah, Kos Sara Hidup TINGGI Dibawah Kerajaan BN [video inside]

Dyana Sofya Binti Mohd Daud berusia 26 tahun dilahirkan pada 29 December 1987.

Sewaktu Anwar Ibrahim dipecat, bermula fenomena proses menanam kebencian rakyat terhadap kerajaan BN, pada waktu itu Dyana baru sahaja berusia 11 tahun, belum pun menduduki UPSR lagi.

Apabila berlaku Tsunami Politik 2008, ketika itu Dyana masih belum layak mengundi kerana tarikh lahirnya 29 Disember 1987, PRU diadakan bulan Mac 2008 bermakna belum genap usia 21 tahun, masih kekurangan 8 bulan lagi...

Hari ini gadis ini secara terang terang menjadi tukang basuh berak Lim Kit Siang, diberikan jawatan dengan gaji lumayan sebagai Setiausaha Politik. 

Sejak kelmarin angin bertiup kencang dari dalam DAP bahawa Dyana Sofya disebut sebut akan menjadi calon DAP untuk bertanding Pilihanraya Kecil Parlimen Teluk Intan. Anak muda berbangsa melayu, beragama islam keturunan UMNO akan dijulang sebagai Puteri Melayu DAP...!!

Petikan wawancara diatas ini bukti Dyana memang 'anak pemimpin UMNO'.

Dyana akui ibunya pernah menjawat jawatan Setiausaha Wanita UMNO di salah sebuah Bahagian di Perak. Menurut petikan diatas juga, gadis melayu berusia 26 tahun ini engesahkan ibunya merestui tindakannya untuk menjadi ahli sebuah parti Chauvanist yang didalam Perlembagaan parti itu TIDAK ada satu patah perkataan pun mengenai melayu....

Dilahirkan dan dibesarkan oleh famili UMNO.... Mendapat didikan persekolahan dari famili UMNO....

Sebagai anak melayu berpeluang meneruskan pengajian di UiTM tetapi amat malang sekali apabila beliau menjadikan itu sebagai alasan untuk sertai DAP. Dyana sedih kerana sewaktu beliau diterima belajar di UiTM beliau juga sedari ramai anak anak cina tak ada pusat pengajian seperti UiTM yang disediakan oleh kerajaan UMNO-BN. 


Tontonilah dua video klip dibawah ini, anda saksikan dan dengarlah  Dyana menceritakan sebab sebab kenapa dia mencintai DAP!




29 comments:

Anonymous said...

Kita tengok sampai mana Dyana dalam DAP..

Anonymous said...

Seorang melayu yang tak sedar diri,dalam sektor swasta taukey cina dan pengurus cina buat melayu kelas 3,kalau sama rata tak ada uitm melayu sial ni dah lama tak masuk U pasai tak mampu . DAP laknat sebab buat bapa aku cedera pada 13 mei 1969 di sg besi.cina lain aku boleh terima Cina DAP aku benci sampai mati.

brotherhood said...

Sudah ku bilang..kos sara hidup,harga kereta ,minyak dan percukaian adalah asas dan sentiasa perlu dibela oleh kerajaan pemerintah. Tapi sikap umno yg semakin hari semakin biol akan menyebabkan umno mengalami sakit tua yg tak mampu diubat lagi. Dyana merupakan satu fenomena dan keputusan yg unik utk mengubah nasib,peraepsi dan perapectif dap dlm mewacanakan perancangan positif dlm membanhunkan negara oleh dap. Tahniah n discredit tu umno bebal yg dah terhantok2 tak sedor2 lagi.

Anonymous said...

Dap dok bela rakyat p.pinang ka? Apa Dap buat utk kurangkan beban rakyat p.pinang khususnya melayu? Dap mcm sial vavi..

Anonymous said...

kalau pakai tudung dan simpan janggut, DAP pun tak nak! jadi keldai lah kau Diyana!

Anonymous said...

Tu pasal kerajaan bawah pimpinan dato najib tgh revise balik subsidi dan buat gst...bebal...agar puak bangkai cine ni x leh senang2 pas ni nak buat naik hage brg....ko brotherhood bodo owg rba...ko pe tau...kalau kita org islam pegang pada sabar dan syukur insyAllah Allah akan bantu kita ngok....

Anonymous said...

Kita akan tengok macammana melayu teluk intan meleleh air liuq tengok minah gebu ni. Baek punya Kit Siang punya umpan buat melayu2 biol gila b*rit.

UMNO pulak tak habis2 bercakaran sesama sendiri rebut tender & projek sebab nak beli banglo & kereta baru sebab nak umpan bur*t.

Kit Siang tahu kelemahan melayu- taksub dgn bur*t!!

Anonymous said...

Dia masih mentah. Belum cukup masak lagi dalam DAP. Bila dah masak nanti baru dia tahu siapa DAP sebenarnya. Tengok saja apa dah jadi pada Tengku Abdul Aziz Ibrahim dan Rahmad Isahak. Mereka jauh lebih lama dalam DAP. Tapi akhirnya terpaksa akur dan keluar dari DAP.

Anonymous said...

NI MANUSIA SEKOQ NI NAK SEMUA TANGGUNG
POMALEH,,,,,,
BACA APA DIA NAK


brotherhood said...

Sudah ku bilang..kos sara hidup,harga kereta ,minyak dan percukaian adalah asas dan sentiasa perlu dibela oleh kerajaan pemerintah. Tapi sikap umno yg semakin hari semakin biol

KAU YG BIOL SEMUA MAU TANGGUNG

Anonymous said...

DAP berjuang untuk siapa?

Anonymous said...

Itu pilihan dia.terpulang,ini negara demokrasi(amik kata2 DSAI).semua orang boleh bercakap,kecuali bisu,semua ada akal fikiran,tapi orang Melayu yg mengaku beragama Islam perlu ingat,walaupun kerajaan berubah sekali pun,jika tidak bersatu hati,tidak berada dalam satu akidah,dalam satu saf,tukarlah 100 kali kerajaan pun nasib mereka takkan berubah.

Anonymous said...

Ni mesti dah meluat pada UMNO Dan tau banyak sangat tabiat UMNO sahingga sanggup masuk DAP, kan?

Awek ni cun lah.

Anonymous said...

Yahudi..mana2 yang support mereka akan dijulang.. dengan syarat, kena jadi boneka mereka secara dasarnya. Ummat Islam yang menentang Islam akan diberi hadiah Nobel. Hebat, DAP pun sama. Cuba kalau kamu nak duit dan pangkat, masuk DAP dan julang DAp tinggi2. Julanglah lubang jubor DAP lebih tinggi dari kepala kamu, nescaya kamu akan dibayar dan di puja (tapi bersyarat juga).

Anonymous said...

Diana ni dgr cite kwn cina dia yg tak dpt melanjutkan pelajaran,sepatutnya dia dgr juga cite kwn melayu dia yg kene tindas bila keje dlm syarikat cina.

Johan said...

Bawa melawat UTAR, Southern College Univ. , Sunway, Uni Nayang Sgpore.. semua di biayai penuh beb..

Anonymous said...

Simpati...Tunku Aziz patut bimbing dia. Dia blm kenal Anwar dan lks lge.

Anonymous said...

Ini antara strategi penjenamaan...dia tidak lebih hanyalah PRODUK..window dresser... Straight forward ttp dia mentah & hanyut dgn bangga....

Anonymous said...

geli tengok muka aljubs yg dah semakin layu kat gambar atas tu.

Anonymous said...

'SAHINGGA' kah3
Melayu ke cine?

Anonymous said...

Dia terlalu mentah utk paham. Dan dia juga mungkin ghairah dapat berdamping dgn pemimpin2 yg terkenal... cuma dia tak tau yang dia kena tipu.

sabie sobri said...

Aku tak pernah lagi dengar keturunan UMNO...blogger mabuk ketum ke ape ni?...

Anonymous said...

Semestinya bukan untuk Melayu.

Anonymous said...

mangkok umngok ni tak dpt bezakan antara kerajaan dan BeEnd..??
mangkok @ macai umngok rasa mcm KERAjaan ini bapak dia yg punya. tingkah laku mangkok-2 ni mcm beruk dpt bunga la. Meroyan nak senduk duit kerajaan je.

hassan tigeris

Anonymous said...

Dyana ni betul2 kurang pengetahuan. Kos rumah naik dan "non affordable" sebab pemaju Cina yang jual harga mahal dan di tambah pula oleh "speculator" Cina yang mengambil untung berlebihan untuk "sub sale houses" Kalau masuk DAP beritahu peniaga Cina kurangkan harga jualan boleh ke? Cakap bahasa Inggeris pun tersekat2. Macam mana nak jadi politician????? Masih mentah belajar lagi dengan "mentor" awak LKS. Dia ni macam macai saja....jad window dressing LKS dan DAP.

awal said...

Syabas Dyana...
Stand for what you believe is right and fight against what you believe is wrong...
Cuma pertahankan Islam dan Melayu sebagaimana anda janjikan.

Anonymous said...

Asyik salahkan orang je, tengok la negara kita, maju juga. Dyana jangan menyesal, Tak kenang budi.

HL

Anonymous said...

Asyik salahkan orang je, tengok la negara kita, maju juga. Dyana jangan menyesal, Tak kenang budi.

HL

Anonymous said...

Diyana terus kan apa yang ko rase ko buat itu betul.......persetan kan dengan komen komen negatif orang melayu ni....memang budaya melayu sibuk komen hak orang lain. terus kan kata hati mu......human rights member

Anonymous said...

Diyana terus kan apa yang ko rase ko buat itu betul.......persetan kan dengan komen komen negatif orang melayu ni....memang budaya melayu sibuk komen hak orang lain. terus kan kata hati mu......human rights member