Tuesday, May 13, 2014

Jam 2 Petang Ini PRIVATE Meeting 'Sulit' Wakil UMNO Dengan Haji Hadi...? Bincang Kerajaan Perpaduan Terengganu...?

Inilah dia maklumat terkini...!!

Bilangan wakil rakyat Ahli Dewan Undangan Negeri dari parti UMNO telah sudahpun membuat pengumuman keluar tinggalkan dan 'mufarakah' UMNO untuk menjadi YB Bebas di Terengganu adalah seperti berikut;

1. YB Dato Sei Ahmad Said  [mantan MB] -  DUN Kijal
2. YB Ghazali Taib [mantan EXCO] - DUN Ajil
3. YB Dato Mohd Jidin Shafee [mantan EXCO] - DUN Permasuri
4. YB Ir Rosli Othman [mantan EXCO] - DUN Kemasik
5. YB Nawi Bin Mohamed [mantan EXCO]  -  DUN Hulu Besut
6. YB Roslee Bin Daud  [mantan EXCO] DUN Bukit Besi

Pembubaran DUN dan pengumuman Pilihanraya Negeri Terengganu dijangka akan diadakan dalam masa terdekat setelah YAB Dato Ahmad Razif MB Teregganu yang baru mendapat perkenan dari Tuanku Sultan.

Proses ini perlu dilakukan setelah sudah ada 6 ADUN dari UMNO telah mengumumkan keluar dari UMNO dan menjadi YB Bebas.
Dengan itu, kedudukan terkini pecahan wakil rakyat bagi Dewan Undangan Negeri Terengganu adalah seperti berikut;


PAS         14
PKR           1
UMNO      11 
Bebas        6
JUMLAH    32

15 comments:

Anonymous said...

Can make a trial, k'jaan perpaduan PAS-UMNO.

berasiam said...

tak ada kerja dicari kerja. dah tahu rapuh, kenapa dirempuh. jangan kata tidak ada cara lain untuk menyelesaikan sebarang masalah, jika wujud. yang perlu diutamakan ialah kepentingan negeri. jika kepentingan individu atau kelompok tertentu yang diutamakan dalam langkah ini, memang tindakan ini tidak wajar sama sekali. jika dinilai pada pru-13, banyak maklumat salah yang disampaikan kepada pucuk pimpinan dan diterima bulat-bulat sebagai kebenaran. adakah perkara yang sama terus berlaku setahun selepas pru-13 berlalu?

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

Tak payah nak bincang2 lah. Kalau BN dah tak geti nak perintah, serahkan balik pada rakyat. Biaq rakyat yang pilih balik siapa yang depa nak sebagai pemerintah. Dah bagi kuasa depa buat lagu ni pulak, bodoh punya UMNO....

Anonymous said...

cuma ada dua jalan, bubar dewan atau samada bn atau pas pujuk 6 jahanam ni untuk sokongan mereka kemudian minta perkenan sultan.... kalau ada kerajaan perpaduan .. sukran negara akan kembali aman, PR tanpa Pas akan jadi BN tanpa MCA.

Anonymous said...

So far yg kompom dgr cuma mat said jaa yg keluar umno. Yg lain2 hanya spekulasi redbin. Inner circle umno gganu sendiri yg bgitau. Mereka semua tgh relex2 tungu presiden umumkan kjaan perpaduan. Setelah pas pusat yg dikuasai anwar dpt pengaruhi keputusan hj hadi dgn penangguhan hukum hudud. Pas gganu yg diketahui kuasai kump ulamak x puas hati dan jumpa dgn najib. Mereka usulkan satu tindakan drastik mesti dilakukan utk selamatkan hudud. Mmg perancangan awal lepas majlis kahwin anak mat said tapi keadaan amat terdesak. Anwar dgn kump dia sudah siap sedia utk sebotaj. Maka panic button ditekan. Mat said mmg part of the planning. Ada beberapa surprise lg dijangka akan diumumkan pm najib ptg ni.

Anonymous said...

sandiwara aja semua orang umno nak duit cara ugut umno / lepas mulut sudah sumbat dengan duit semua wayang kulit tamat kan satu du nia tahu pukimak umno sams mic mca /

Anonymous said...

kalu UMNO dulu bleh buat cara bangsat camtuh kat perak.. sekarang nak cuba lobi mat said plak.. nak tgk apa rasa macai UMNO... baru sama2 merasa padang muker... penyamun kena lawan ngan cara penyangak... jadi jadi org alim, sampai subuh takleh menang..

Hassan tiger

Tuesday, 13 May, 2014

Anonymous said...

aku harap KERAjaan BN lingkup di Tganu. Semoga PR semakin utuh dan teguh. Hidup DSAI wpon anda di hina dan dikeji namun satu ilang, seratus lagi mari support.
Skrg Macai umngok rasa apa yg dulu terjadi di PERak.

Hassan tiger punya menantu

Anonymous said...

UMNO laknatullah nih kalu nak lawan, takleh jadi alim ulama,kena jadi syaitan gak.
selagi jadi alim ulama,takleh menang punya nak lawan dajjal akhir zaman nih,kali nih laa nak ajar camna rasa hilang negeri semula. Sibuk kokok hal orang, sekarang dpt pembalasan sempurna.

Bijan

Anonymous said...

fail tol la Najib dan punaisihat beliau. Cisss.

Anonymous said...

apa pulak..serah pemerintahan pada PR je le apa pasai nak bubar dun..buat mcm kat perak hari tu la..

Anonymous said...

kerajaang perpaduang konon..kalau pas terima sama bodoh macam amngok juga..

mansor said...

bodoh la kalau percaya kerajaan Najib....

mansor said...

bodoh la kalau percaya kerajaan Najib....

Anonymous said...

kenapa menteri kabinet beliau yg dah tentu usang tak nak gugur, adakah najib takut hilang kuasa.Kalau begini cara najib takbir negara tak lama.