Thursday, May 8, 2014

Lepas Ugut Nak Keluar BN Kalau UMNO Sokong Hudud, Punaisihat PM Cadang Beri 8 Jawatan Kabinet Untuk MCA....?

Hakikatnya kini..., hampir 80 peratus kaum CINABENG di Malaysia sudah TAK NAK undi dan sokong BN lagi. Ini sudah secara terang terang diterjemahkan pada keputusan Pilihanraya Umum ke 13.

Datang pula Pilihanraya Kecil di DUN Kajang, disitulah peratusan pengundi kaum CINABENG yang tinggi 40.46%, sekali lagi terbukti BN bukan pilihan mereka!

Apakah parti MCA masih relevan dikalangan kaum CINABENG...? Hampir kesemua calon calon MCA tertonggeng pada PRU 13.

Pagi tadi sudah mula tersebar berita bagaimana 'bau mulot' Timbalan Presiden MCA, Wee Ka Siong apabila bersuara dah macam bunyi pimpinan DAP. Bukan main galak beliau menentang Hudud, ada ura ura untuk MCA 'mufarakah' dari BN jika UMNO menyokong perlaksanaan Hudud...

Kini, tumpuan kepada YAB Datuk Sri Najib yang bakal membuat rombakan kabinet.... Desas desus berbunyi beliau sedang membuat perkiraan untuk melantik wakil MCA semula kedalam barisan jemaah Menteri.

Setelah MCA berawajah baru dengan Liow Tiong Lai menjadi Presiden menggantikan Chua Soi Lek, parti komponen BN ini ingin kembali berada dalam saf kabinet kerajaan Najib...

Apakah benar Najib bakal melantik seramai 8 orang wakil MCA kedalam kabinet yang baru nanti...? Kisahnya ada di SINI

5 comments:

Anonymous said...

Yg umno gatal sokong hudud pas tu buat apa? Mca memang perlu dlm kabinet najib.. Hudud pas takde pun takpe.

Yakelihboktam said...

masaalah sekarang MCA da jadi papa kedana. Sokongan korporat Cina yang selama ini dinikmati telah berpindah kepada DAP. DAP yang kaya sebab tu PAS pun menagih ehsan darinya. Mau tidak mau MCA terpaksa akur dengan beberapa demand kaum Cinabeng dan DAP secara peras ugut.

PKR dan Anuwar hanya menjadi kitol dalam politik mafia ini, dengan memainkan peranan memperlekeh, membodohkan dan memfitnah pentadbiran kerajaan sekarang yang 95% ditunjangi oleh Bumiputera, seolah2 Bumiputera tidak ada integriti untuk mentadbir kerajaan.

Tapi hakikatnya, tanpa kaum Cina dalam kabinet pun, Presiden US, Presiden China, Maharaja Jepun, ASEAN,dll telah datang memberikan pengiktirafan kepada kepimpinan Melayu/Bumiputera ini.
Kuasa Melayu semakin kuat dalam kerajaan, apa perlu dibuktikan lagi dengan mendukung biawak hidup.

Jika kaum Cina dan India memilih untuk tidak menjadi sebahagian daripada kerajaan, sebaliknya sebagai penentang kerajaan, so be it..Era politik telah berubah, peraturan baru perlu digunapakai, termasuk juga layanan sebagai penentang tidak akan sama dibanding sebagai penyokong.

Anonymous said...

piuhhh la klu najib bg jawatan2 tu.keje lbh kurang,semua mca kalah mlingkup .senang2 nk jawatan free

Anonymous said...

kita perlukan PM yg tegas dan berwibawa yg boleh mengurangkan keresahan rakyat. senario politik hari ini amat berbeza diera 80an, 90an dan awal 2000an. apa yg tak kena krn jwpnya adalah kesan dr kegagalan anwar menawan kerusi PM. mmg impian pendatang utk berkuasa bkn setakat ekonomi bahkan segala2nya. sifat tolak ansur bangsa melayu akhirnya melayu ditolak spt berlaku di spura dan penang (penang in the making). Jika menyingkap sejarah pendatang dan mempertahankan hak melayu dikata rasis apa pula label yg sesuai diberi kpd keturunan pendatang ini bila mereka mempertikaikan hak org melayu dlm perlembagaan dan agama org melayu? bangsa tu mmg FUCK!!!

Anonymous said...

Elok suruh MCA dan Gerakan masuk PR je, semua tu secara diam menyalahkan Umno sbb mereka tak dapat sambutan Cina, padahal mereka sendiri yang berak tgh jalan