Monday, May 19, 2014

RAHSIA - Tugas Khas Yammy Samat Pujuk Anaknya Dyana Sertai UMNO Sekiranya DAP Menang PRK Teluk Intan

Kasihnya Ibu Membawa Ke Syurga......

Sudah pastilah Yammy Samat tak mahu melihat anaknya Dyana Sofya menjadi umat islam yang sesat dan melakukan segala larangan yang sememangnya ditegah dalam ajaran agama islam. Itulah naluri seorang ibu!

Hakikatnya Yammy seorang pecinta perjuangan melayu, maka itulah sebabnya beliau menyertai UMNO dan aktif berjawatan dalam parti. Beliau sendiri tidak pernah menduga bahawa Dyana diberikan kepercayaan untuk menjawat jawatan yang tinggi dalam struktur politik tanahair.

Sama sekali tak menyangka anaknya boleh dipilih sebagai Setpol Lim Kit Siang dan kini diberikan peluang untuk bergelar Ahli Parlimen pula...

Yammy 'terpaksa' menyatakan sokongan dan berlakon kerana inilah peluang untuk UMNO merampas kerusi Parlimen Teluk Intan secara halus! Yang penting kini untuk pastikan Dyana menang dan bergelar Ahli Parlimen, langkah seterusnya umum keluar DAP dan sertai UMNO.

Lihat sendiri sejarah yang terpahat dalam parti paling chauvanist di dunia ini. Pimpinan DAP yang berbangsa melayu sudah meninggalkan parti komunis ini....

DAP pernah menggunakan taktik yang sama pada tahun 2008 apabila melantik Tunku Abdul Aziz sebagai Naib Presiden DAP. Tunku Aziz juga dilantik sebagai Senator mewakili DAP. Beliau bukanlah calang calang orang kerana pernah menjawat jawatan Naib Presiden Transparency International.

Tetapi pada tahun 2012, DAP menerima tamparan hebat setelah Tunku Aziz mengumumkan keluar DAP. Maka berkubur sudah cita cita Kit Siang dan Guan Eng untuk memancing undi melayu pada PRU 2013.



12 comments:

Anonymous said...

Politik tak berprinsip lah tu.

Memang tabiat UMNO, kan?

Apa pun terjadi, Dyna tetap seorang Melayu dan beragama ISLAM kan.

Habis, tak kan nak undi lawannya Cinabeng dan agama Keristian.

Anonymous said...

Bukan calon Dap kena sign agreement tak boleh lompat parti ke

Anonymous said...

ini la kata-2 org yg keciwa, sudah pasti Umngok kecewa tidak dpt memperkudakan anak dara yg cun ini tp terlepas kat DAP pula.huhu

Underdog ini akan menumbangkan BeEnd nnt.

Anonymous said...

Ini politik di Malaysia , berpolitk dengan tidak peduli apa cara pun,walau pun kena jual negara asal berkuasa dan Jadi PM fikir sendiri la siapa punya kerja.

Anonymous said...

saya ahli UMNO dan saya tak mau Dyana di pujuk untuk jadi ahli UMNO. biar kan dia dgn pendirian dia. UMNO kena tunjuk yang kita the UMNO of today is not corrupt. Klau pujuk ada kah kita nak bagi position dekat dia. Wanita UMNO akan tentang sebab ramai yang lain di Wanit ada kebolihan juga jadi kenapa hendak tonjolkan Dyana.?

berasiam said...

cerita dongeng. takkan umno nak jadi tong sampah. dah terima macam-macam spesies manusia bekas penyokong anwar, lagi nak terima orang dap pulak. tak berbaloi. yang setia dengan umno nak jadi apa?

Anonymous said...

Nanti bila kena sepak terajang, tau lah dia kat mana nak mengadu. Sekarang dibelai2, sebab masih bergetah. Nanti dah gelebeh sana sini, kerepot mcm tunku apa tuh, baru nak nyesal. Kitsiang pun bukan nk menongkat langit, tengok mcm LKY tu, tetiba ja jadi camtu.

Anonymous said...

Yob, cerita dema macam ni buat malu UMNO je, nampak sangat kempunan nye.

Anonymous said...

Pkr dna umngok bole la umngok beli, silap2 maknya yg masuk DAP nnt.

Hasan tiger RIP

Aperkebender said...

Bila tengok pompuan muda jer, macam2 cara cubaan nak pujuk. Dah la tu, memang dia minat sangat giler kat kulup tak sunat, mak bapak dia pun tak dapat nak perbetul, terpaksa telan. Inikan orang luar, umno pulak tu maknanya tak makan nasihat dah la tu.

Takda siapa dapat jamin dia akan masuk umno, jangan mimpi disiang hari. Anuwar dulu Tim.PM, UMNO, tapi bila terkeluar dari parti, dia menjadi kepala pengkhianat kepada perjuangan bangsa Melayu, malah begitu lantang menghina, merendahkan bangsa dan kerajaan sendiri yang memerintah.

UMNO jangan terlalu terpesona disebabkan peguam perempuan yang muda, manakala Parlimen bukanlah Bar Council No2 Malaysia, dimana ahli2nya adalah peguam2 sahaja. UMNO ada ahli doktor, arkitek, jurutera, ekonomis/akauntan, saintis dll profesional. Buka ruang bagi mereka untuk memperkasakan UMNO, bangsa & agama dalam Parlimen.

DAP berjaya menanam mimpi kosong kepada seorang budak mentah, seolah dia adalah bakal menjadi pemimpin tinggi masa hadapan. Sedangkan hakikatnya dia hanyalah celebrated budak suruhan kepada dinasti Lim.

Melainkan peguam mentah yang deluded ini sanggup berkorban kepada dinasti Lim, sapertimana Karpal Singh yang padam ditepi lebuhraya (ada orang ambil pot sekarang??) then u shall stay with DAP till u rot.

Anonymous said...

nak masuk umno apabila menang konon.....ini propaganda supaya melayu umno tanpa ragu-ragu beri undi pada dyana.

Anonymous said...

Termaktub bahwa yang berakal tidak akan sertai umngok