Wednesday, May 7, 2014

Saifuddin Abdullah Bekas Timbalan Menteri Makin Kuat Menyalak Macam Pembangkang.... Berambus Masuk PKR Lagi Bagus

Dulu dulu Saifuddin Abdullah adalah seorang Timbalan Menteri yang dilantik atas tiket beliau sebagai Ahli Parlimen Temerloh...

Pada PRU 13 tahun lepas, beliau tertonggeng dan tersungkur ditewaskan oleh Ketua Pemuda PAS Nasruddin Tantawi.

Apabila masuk bab pemilihan pimpinan UMNO bulan Disember 2013, sekali lagi Saifuddin Abdullah tertonggeng dan tersungkur...!

Dalam merebut kerusi Timbalan Ketua Bahagian UMNO Temerloh, beliau ditewaskan oleh Azmi Mat Ludin, orang biasa bukan YB.

Rakyat di Temerloh dah menyampah dah tolak....!!

Akar umbi ahli ahli UMNO di Temerloh sendiri pun dah meluat dan tak nak lagi dah...!! Terbukti spesis nafas berbau Pembangkang seperti Saifuddin ini tak diperlukan lagi dalam UMNO.

Tingkah laku dan bahasa badan beliau sememangnya memihak kepada juak juak murahan Pembangkang....

Pada bulan Disember 2011, ketika insiden beberapa beruk upahan Pembangkang yang mengaku diri mereka Mahasiswa, bertindak menurunkan gambar Najib di perkarangan PWTC sebelum menyerahkan Memorandum Hak Mahaisiswa, agak memeranjatkan apabila Saifuddin menyambut dan melayan mereka dengan baik....

Beliau langsung tidak peka dengan kebiaDAPan anak anak muda yang bertindak liar berkelakuan tidak sopan dalam 'rumah' UMNO sendiri, padahal ketika itu Saifuddin adalah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO....




13 comments:

Anonymous said...

Macam mana pula dakah RBA tu? Macam2 burukkan kerajaan pada rakyat dalam dan bukan rakyat di luar Negara? Siapa dalang yang menyucuk rakyat Cina marah dengan kerajaan dalam isu MH370? Tak payah teka...

Kenapa bila Melayu bising sikit dah kata anti-Cina? Apa yang kami antikan? Adake kami sekat apa2, ramaike yang mati kebuluran?

Pleaselah...majority kami tak anti apa-apa pun. Benda kecik2 janganlah dibesar2kan. Banyak isu rakyat yang mesti diselesaikan. Buatlah kerja jangan makan gaji buta...

Anonymous said...

Lepas seorang Demi seorang.

Orang berintegriti payah nak hidup lama dalam UMNO.

Sebabnya?

Dikerumuni penyangak, penyamun, rasis, extremis, hasad dengki, cemburu Dan ketamakan kuasa Demi memperjuangkan projek Dan RM untuk sanak-saudara.

Kesian.

Anonymous said...

Kalau Melayu laungkan anti Cina,Saifuddin bising tapi kalau Cina hina Melayu Saifuddin buat apa?.Main kote.Saifuddin oh Saifuddin,cerminlah diri tu,kau sekarang hanya meneggek atas ehsan PM Najib,mujurlah DS Najib ni org baik hati,bagi juga jawatan walau pun entah apa-apa pada orang yg kalah sana ,kalah sini. Sepatutnya kalau ikut prinsip politik baru yg kau pegang tu,kau kena tolak apa-apa yg di beri secara ehsan begitu.

Anonymous said...

Umno tak perlu pada pengkhianat macam ni......tiada lebih bagus,adapun menyemak saja..

Dex Banner said...

Thanks, we appreciate your articles. Good day! DB Product Review

Anonymous said...

Korang slap. New politics is kalah pun tapau jawatan yg ditawarkan tanpa rasa malu dan segan.

Anonymous said...

Olang mckk ka? Hahaha....memang ada ngok lah bro! Puak mckk ada kamcing dengan Nuar la kot....itu bersalaman dengan anak Nuar.

Anonymous said...

pudin ni ibarat macam kutu dan tungau pada badan. sebelum kutu dan tungau merebak dan menjangkiti seluruh badan, elok disingkirkan. jika susah sangat nak singkirkan kutu dan tungau tu, kasi racun je biar kojol. bila dah kojol, dengan sendirinya akan jatuh ke tanah.

Anonymous said...

kami mewakili rakyat temerloh mahukan BN terus terkubur ,semoga PR akan menerajui pemerintahan !!

Anonymous said...

Aku kenak sangat mamat ni. Ini politik survival. Making himself boleh hidup dua alam. Sini potong sana bole sambung, itulah sebabnya bila kalah pun dapat manisan bagus. Politik baru beliau adalah politik gimik kononnya politik orang muda. Ingat! Perjuangan umno adalah untuk agama, bangsa dan negara.

Fikir Tajam said...

Malang sungguh Melayu Pahang.

Lebih malang Najib yg sogok mamat ni pelbagai jawatan...Najib ingat jawatan yg diwujudkan sesuka hati demi krooni dan kawan-kawan adalah hak mutlak beliau?

Fikir Tajam said...

Malang sungguh Melayu Pahang.

Lebih malang Najib yg sogok mamat ni pelbagai jawatan...Najib ingat jawatan yg diwujudkan sesuka hati demi krooni dan kawan-kawan adalah hak mutlak beliau?

Anonymous said...

mamat ni muka tak tau malu sepatutnya dah kalah tu buat la macam orang kalah dok diam2 atau masok PKR untung2 bertanding menang dapat jadi menteri