Friday, May 16, 2014

Sepatutnya Khairy Dengan Pemuda UMNO Mengurat Dyana Sofya... Bawa Dyana Balik Ke Pangkal Jalan.

Kenapa ramai pengundi pegundi muda tidak lagi berminat dan berselera dengan UMNO dan BN..? Kenapa mereka lebih terkasima dan lebih meminati untuk menyokong Pakatan Pembangkang...?

Kalau dibuat segmentasi diagihkan pecahan kelompok pengundi, sudah pastilah golongan pengundi muda amat sukar untuk menyokong penuh pimpinan UMNO dan dari komponen BN.

Kalau dibuat perbandingan, tradisi dan budaya UMNO-BN masih lagi membariskan ramai pimpinan yang dah melepasi waktu maghrib dan isya'. Maksudnya golongan usia '5 Series'. Terlalu sedikit tokoh tokoh muda yang mewakili UMNO.

Memang jauh perbezaannya cara UMNO membariskan pimpinan muda berbanding pihak lawan khususnya PKR. Teori Anwar untuk menawan hati anak anak muda dengan membariskan tokoh tokoh yang benar benar muda dari PKR dilihat sudah berjaya...

Mungkin pada UMNO-BN tokoh tokoh muda adalah mereka yang belum 50 tahun tetapi sudah melewati 40an. Tak seperti PKR dan Pakatan Pembangkang yang mempamerkan pimpinan mereka berusia 30an.

TERKINI kita sudah disajikan dengan perkahabaran taktik licik sebuah parti paling Chauvanist dalam dunia yang akan mengelirukan pengundi pengundi melayu pada PRK Parlimen Teluk Intan yang bakal berlangsung tak lama lagi....

Licik sungguh DAP mahu adaptasi formula Pakatan dengan meletak seorang calon muda berusia 26 tahun berbangsa melayu dan beragama islam. Mutakhir ini sudah semakin fofular nama Dyana Sofya satu satunya Setiausaha Politik berbangsa melayu dipilih bertugas untuk Lim Kit Siang.

Dyana masih muda baru berusia 26 tahun dan masih bujang.....

Blogger MIK mencadangkan agar Khairy Jamaluddin fikirkan kaedah terbaik untuk mana mana ahli atau pimpinan Pemuda UMNO yang masih bujang cuba membeli hati dan akhirnya dapatlah mengahwini Dyana Sofya gadis melayu yang sudah terpesong fahaman politiknya....

Bawalah dia balik ke pangkal jalan dan tinggalkan perjuangan sia sia yang langsung tidak berfaedah untuk menganut fahaman Chavanist DAP itu. Selamatkan anak melayu ini, Dyana Sofya daripada terus hanyut dan menjadi rosak...!!

Khairy mungkin tahu cara cara untuk mengurat dan ada taktik terbaik sepertimana beliau pernah gunakan sewaktu mengurat anak Pak Lah dan menjadikan dirinya 'berkuasa' sehingga ke hari ini.

5 comments:

Anonymous said...

Pelacur Bangsa dan Agama saperti Dyana Sofya yang baik di ngorat bawak ka billek hotel dan bedal beramai2.

Anonymous said...

Yang sepatutnya KJ dan Sarifuddin ditendang dari Umno, tendang,apasal pula nak suruh dia bawa masuk Dyana ni.Kau orang dah tak mahu Umno memperjuangkan Melayu Islam ke?.Masalah depan mata dah cukup besar,nak tambah masalah lagi ke.

Anonymous said...

Sepatut nya admin menyaran kan ahli2 UMNO utk bermuhasabah diri dan membawa UMNO kembali ke jalan perjuangan yg asal.Kalau penglibatan dlm politik sekadar utk mencari peluang dn kesempatan utk memperkayakan diri nk buat apa.Disebabkan terlalu mudah utk menjadi kaya dengan menjadi ahli UMNO lah,UMNO dipenuhi dgn mereka2 yg mengaku diri mereka sebagai org Melayu.Blh percaya ke,bila India Muslim berapi-api memperjuangkan hak org2 Melayu.

Anonymous said...

bukannya takde .. tapi nak ke siangkat jadi calon ???

Anonymous said...

bukan kah dlm umngok hanya ada cai tua senja menghampiri maghrib?
yg muda-2 disekat utk memberi laluan pada yg tak sabar ,tamak dan rakus?
semoga umngok / BeEnd akan dikenang di muzium negara.

hassan tiger