Wednesday, May 21, 2014

UMNO Yang Gagal Suruh Melayu Julang Bendera UMNO Atau DAP Yang Berjaya Suruh Melayu Julang Bendera DAP...?

Setelah menyaksikan aksi aksi diatas.....

Persoalannya sekarang, yang mana satu..? Apakah UMNO telah gagal untuk menyuruh kaum melayu menjulang bendera parti melayu UMNO ataupun parti chauvanist komunis telah berjaya menyuruh kaum melayu menjulang bendera DAP dengan penuh bangga...?

12 comments:

Anonymous said...

mcm di penang, akhirnya yg julang bendera tu la yg dihalau dr rumah dan tanahnya. kalau tak ada melayu bebal tak ada la pakatan rakyat pada hari ini. punca wujud pakatan rakyat adalah krn lemahnya UMNO. punca lemahnya UMNO krn pemimpin yg berkiblatkan nafsu. UMNO belum terlambat utk berubah, generasi melayu muda yg ada pada hari ini perlu diselamatkan pemikirannya dan perlu didedahkan sejarah tanah air agar mrk sayang pada bangsa dan tanah nenek moyang.

Anonymous said...

Semua punca dari HATI...Hati hati yang busuk penuh dengan kedengkian. JIka Melayu kaya sikit je Rasuah, tapi kalau Cina kerja kuat walaupun Cinalah Bapak segala rasuah. Sikit pun tak dipersoal dari mana duit mereka berbillion itu asalnya.

Selagi Hasad dengki bersarang di hati masing2 yang konon tak nak dunia selagi tulah bangsa Melayu dimomokkan bangsa lain.

Saya tak heran jika satu hari PM di Malaysia ni cucu cicit Lim Kit Siang...

Tak payah tengok orang UMNO ke PAS ke, kalau berharta sikit ramai yang dengki, mula tabor fitnah jadi musuh. Bila hutang tak nak bayar, bila tak beri hutang kata sombong. Orang Melayu banyak problem.

Semalam Ustaz saya, lepas kelas minta derma dari pelajar dia di sebuah Universiti. Dia tidak boleh ambil exam jika tak bayar yuran. Kami Tanya, tak ada bantuan ke (Bantuan Kerajaanlah siapa lagi, tak kan ada Bengali nak tolong anak Melayu).

Ustaz kata ADA dah dapat PPTN tapi dia beri pada keluarga yang susah di Kelantan. Hah! Satu hal pulak. Kami beri bantuan tapi ada yang tak kena. Kalau keluarga susah di Kelantan, pergilah jumpa Pusat Zakat Kelantan.

Kalau kita cakap banyak2 mereka marah. Tapi inilah yang berlaku di kalangan Melayu sekarang.

Tolong pun Kerajaan Salah, tak tolong pun Kerajaan Salah.

Yang untung DAP, PKR, PAS, tak buat kerja, tak buat apa disayang, disanjung orang Melayu zaman serkang, yang tak tahu diuntung.

Mereka ingat DAP nak sangat dengan mereka, suka sangat dengan mereka. Malu aku, jijik aku tengok Melayu julang bendera DAP...Malu...

Anonymous said...

Biro tata negara makan gaji buta...
mcm ni la jadi nya...
generasi muda telah di sogok otak nya dgn
hak sama rata...

Anonymous said...

Di Buang Mati Emak
Di Telan Mati Bapak

Persoalan nya adakah tidak ada 'duit kocek'?

Apa nak takut kalau kita bagi 'sumbangan' atas dasar ikhlas dan DAP menyalak rasuah?

Beri aje imbuhan atas dasar mereka-mereka tu perlu berhujan-panas dan memberi-menjual masa mereka!

Andai dibuat dengan tertib-taqlik insya Allah tidak jatuh fitnah rasuah.

Pendapat aku le .

Boleh setuju tak setuju pun Boleh . Ayat ni kamu baca depan ke belakang, belakang ke depan sama je.....

Anonymous said...

Setuju

Ali said...

Yang julang bendera loket tu bukan Melayu tatapi pendatang asing dari indonnnn (jawa)

salim hasan said...

TERINGIN SANGAT!! NAK TENGOK CINA (TERMASUK CINA MCA DAN GERAKKAN DLL) PIKUL BENDERA UMNO,CINA PIKUL BENDERA PAS ADA WALAU PUN TAK BANYAK,ADA TAK? SAYA PERCAYA SAMPAI KIAMAT TAKKAN JUMPA

Anonymous said...

yg betul betul sedar & cerdik akan nasib bangsa melayu & islam ni tak la seramai mana, tapi yg bebal & jahil muqarrab ramai la...contohnya dlm gambar tu.....

Anonymous said...

Untuk menjadi kuat UMNO perlu menjaga kepentingan mejoriti orang Melayu dan melayan kehendak orang Melayu seperti yang terdapat dalam perlambagaan tanpa perlu bertolak ansur lagi.

Anonymous said...

Melayu yang julang bendera DAP dan menjadi pembangkang adalah Melayu yang ketinggalan dalam serba-serbi kehidupan. Mereka yang gagal merubah nasib mereka dan meletakkan kesalahan kepada kerajaan kerana gagal menjadikan mereka berjaya. Penyokong yang menjulang bendera DAP adalah golongang yang bakal dihalau seperti kucing kurap. Pakatan tidak akan berjaya kerana penyokongnya dari golongan tidak berjaya.

Anonymous said...

Umngok tiada kurangnya pon,cuma kami dah muak dan bosan nk sokong beEnd. Bagi la kami peluang utk tukar kerajaan yang ada.

Hassan tiger

Anonymous said...


Elokla tu pas tolak umno sbb umno x nak wat hudud yg mane hakikatnye umno nak cuma keadaan x sesuai...tp dap terang2 tolak hudud dan si bodo dlm gmba ni snggup jilat bontot kafir yg menetang islam...pas snggup bersekongkol dgn org yg sokong gay lesbian, tolak hudud, biar nama Allah ditrinitikan asal umno saudara seislamnya jatuh itulah pas...wake up melayu muslim... gunalah akal...matlamat pas bukan nk perjuangkan islam tp menjatuhkan umno semata2..