Tuesday, May 20, 2014

Wajah Riang Kedua Ibu Bapa Dyana Sofya Yang Membenarkan Anak Mereka Jadi BONEKA Chauvanist DAP

Silalah komen..., Blogger MIK 'no comment', malas nak komen!

29 comments:

Anonymous said...

Budak kecelaruan DNA..

Anonymous said...

******K

Anonymous said...

Tak ade bende yg nak dibanggekan.

Tak pernah belajar dari Melayu DAP sebelum ini dan tak mahu belajar dari penipuan Cina terhadap Melayu Singapura.

Anonymous said...

Alasan makbapak dia...

Kjaan zalim.... kjjan x adil....

Kalo zalim anak dia x jadi org mcm ari ni....

Nak buat macamana.... dah termakan dakyah pembangkang...

Hari2 kerja kuat biolkan pemikiran rakyat msia...

Ini lah hasilnya....

Hasil drpd pemikiran yg dah didoktrin secara sistematik...

Aku tak pelikk......

Anonymous said...

Tu lah dah hilang akal apabila terlalu percaya fitnah Dan tohmahan yang dibuat sendiri atau membaca jer Utusan Meloya.

Tak nampak apa-apa benda salah atau kehilangan keMelayuan atau Islam nya.

Keluarga bahagia dengan anak macam ni lah yang harus dibanggakan kerana memperjuangkan untuk Negara apa yang benar Dan betul Dan berprinsip serta berintegriti.

Buat apa dapat anak yang cuma tau rileks enjoy jer, jadi Mat atau Minah Rempit, belajar tinggi-tinggi tapi tak berprinsip Dan integriti?

Buangkan candu rasisma, extremis berpolitik Dan nescaya lama-kelamaan, Rakyat Akan sedar Dan menyokong mereka yang seharusnya menjadi pemimpin Negara.

Anonymous said...

Nak ku tegok sampai mana kebahagian yg akan dibawa olih Betino nie...bagi aku bukan Keluarga Bahagian mereka nie..tapi Keluarga yg KECEWA kerNA IMPIAN POLITIK GAGAL....

Ebra Heim said...

Aku rasa yang jadi boneka kau Admin buat buta hutang negara semakin menimbun 500Bilion & hutang rakyat nak sampai tercekik leher,nilai duit semakin mengecil nak import barang pun dah mahal, kejadian jenayah menjadi2 pecah rumah sebab dah ramai yang susah...kau ingat orang ambil port ke kau orang fitnah parti pembangkang gila bagai dia orang tak naik kan harga letrik, minyak dan segala bagai...yang orang pay attention dekat BN dia orang ada kuasa tapi puyo nak duit aje sebab nak bayar pengampu macam kau admin.

Ebra Heim said...

Aku rasa yang jadi boneka kau Admin buat buta hutang negara semakin menimbun 500Bilion & hutang rakyat nak sampai tercekik leher,nilai duit semakin mengecil nak import barang pun dah mahal, kejadian jenayah menjadi2 pecah rumah sebab dah ramai yang susah...kau ingat orang ambil port ke kau orang fitnah parti pembangkang gila bagai dia orang tak naik kan harga letrik, minyak dan segala bagai...yang orang pay attention dekat BN dia orang ada kuasa tapi puyo nak duit aje sebab nak bayar pengampu macam kau admin.

Ebra Heim said...

Aku rasa yang jadi boneka kau Admin buat buta hutang negara semakin menimbun 500Bilion & hutang rakyat nak sampai tercekik leher,nilai duit semakin mengecil nak import barang pun dah mahal, kejadian jenayah menjadi2 pecah rumah sebab dah ramai yang susah...kau ingat orang ambil port ke kau orang fitnah parti pembangkang gila bagai dia orang tak naik kan harga letrik, minyak dan segala bagai...yang orang pay attention dekat BN dia orang ada kuasa tapi puyo nak duit aje sebab nak bayar pengampu macam kau admin.

Anonymous said...

Kepada peulis Anti-Utusan. sebab DNA ko sama dgn Ke;uarga dia ko berpendapat sama dgn keluarga ini...jika ank2 kamu jadi Mat or Minah Rempit jgn salah kan org lain.ie.kerajaan...Produk yg ada bkn kerajaan yg buat..ko dgn bini ko yg buat..apa yg ada didalam rumah ank2 ko yg jadi hasilnya..Dasar kerajaan buat , practikaliti nya di rumah..ko dan bini ko...so jng lah sebab sendiri yg buat keluarga TONGGANG TERBALIK..org lain pula jadi sebabnya...so nak settle semua masaalah joint DAPigs yer...Bagus2

Anonymous said...

Sungguh 'naive'... Prinsip & integriti? DAP? Tohmahan? Siapa yg buat tohmahan?

Anonymous said...

Ebra......klau belajar Ilmu Ekonomi x abis , janganlah nak cita bab harga barang tu naiklah..x bekajar Undang2 jangan dok cita bab Jenayah...tapi aku rasa ko hanya baca MalaysiaKini sbab tuu ko berpendapat sepert mereka...
xda satu pon yg Pemerintah buat selama ini betul semua salah belaka....perbanding hyn antra BN dan PR....sesekali cuba bandingkan Malaysia dgn Africa..ko pilih mana satu negara yg ko nak tinggal?????

usin said...

itulah saja yg mampu dibanggakan oleh mak bapak dyana ni. selama duduk dalam umno mana ada press ke, sesapa ke highlight pd mereka. publisiti bro. sapa tak gila publisiti oooo. kamilah mak bapak kepada calon dap teluk intan dan lepas ni jd yb. parlimen tu! manusia ni ada mcm2 jenis. cara banggapun macam2. sebab anaknya kaya, sebab anaknya pandai dan ada juga sebab anaknya jadi bangsat kaum sendiri. peduli apa! janji glamour, pedulik sama melayu. bangsatpun bangsatlah janji glamour...

....tak heran. kt hujung nanti ada la penyesalan.

Anonymous said...

Kalau saya pengundi di Teluk Intan pasti akan undi Dyana, kerana dia wanita Melayu yang telah di beri peluang ke Parlimen ...walaupun berbeda pandang inshallah kesedaran akan datang kelak..selagi dia sujud kepada Allah s.w.t....akan ada hidayah kelak kita doakan.

usin said...

ebra heim ni nama macam ada sikit persamaan dgn nama bapak anwar. eh, macam nama org yahudipun ada gak. tak kisahlah tu. cuma sikit nak tanya pada yg empunya nama ebra heim ni.
1. mana negara yg dapat kekalkan harga sesuatu barang selama bertahun-tahun?
2. sebutkan mana negara yg tidak ada hutang luar?
3. sebutkan juga perbandingan cukai negara2 hebat didunia berbanding malaysia
4. bezakan harga minyak di malaysia dengan negara asian lain yg mengeluarkan minyak
5. berapa peratusan subsidi yg kerajaan keluarkan setiap tahun berbanding pendapatan
6. jenayah, adakah jenayah di negeri diperintah pembangkang lebih rendah berbanding diperintah bn? lihat kelantan, seksual, dadah dan penyeludupan. penang, haiya...pusat makmal dadah tu!!!
selangor, dulu takde la banyak mana pusat urut dsb. sekarang sama banyak dengan kedai mamak tepi jalan.
oh ya, ebra heim, toksah pikir apa2pun, hati bila dah benci memang tak makan nasihat. ikut kamulah. negara ni demokrasi. itu pasal anwar boleh kehulu kehilir, siap ke oversea lagi walaupun kes liwat dah jatuh hukum. cuma tak jalan je lagi. macam kamu juga, kutuk kerajaan itu ini, begitu begini. tapi masih jugak boleh makan minum, bersidai, bekerja tanpa kerajaan kacaupun. yelah, demokrasi katakan!!!

Anonymous said...

tolong tunjukkan mana2 YB yang muda teruna jantan betina bergetah melekit tak kira la dari BN atau PR yg menang PRU12 atau PRU13 lepas yang BOLEH BEKERJA UNTUK RAKYAT !!
yg ada dalam dewan rakyat pun tak reti cakap melayu .. warga Malaysia mende tu ?? kerja cuma bangkang .. bangkang .. bangkang
apa yang dibangkang pun dia tak tau ...
muka masuk paper bukan sebab kerja tapi pasal kisah rumahtangga sendiri .. skandal sana sini ... tabo bini orang .. makjan .. rasis ..
ini ke pemimpin yang ada ?

Anonymous said...

komen dari cai2 UMNU mmg spt org kecewa..sedih aku tgk...dari hari penamaan calon sampai hari ni dok belasah calon DAP...takde cerita2 hebat yg nk diceritakan ttg calon BN tu...

..dan paling dikutuk sekali ialah fitnah2 lucah yg dikeluarkan... masyaAllah...

jgn la pikir bila org tak ikut org tu bodoh atau boneka...kau org sekolah pas takat mana nak kata org bodo ni...

Anonymous said...

Buat apa saja asal boleh senang ni cara orang sekarang.Mak bapak dah terlalu lama dalam umno dok jadi macai sekarang guna anak bagi DAP mana tau DAP boleh guna jadi PM. Cara melayu moden. lu fikir lah sendiri.

Anonymous said...

Melayu Moden = Penyamun Ali Baba bab itu ramai masuk DAP. Kalau kerja kuat , kenapa takut DAP. UMNO asyik nak curi, ramai Melayu dah kenai parti ini.

salim hasan said...

TAK PO!! LA NI DAP JULANG DIA TINGGI TINGGI, SATU HARI NANTI JATUH GEDEBEK KELONGKANG,SEPERTI MANA JADI PADA ,TUNKU AZIZ,AHMAD TON,RAZALI DAN RAMAI PEMIMPIN MELAYU DAP,BILA MANA DAP TAK MAU KAN DIA LAGI

Anonymous said...

Melayu yg x tahu sejarah.Biar dia rasa mcm mana cina main melayu , melayu x sedar diri.

Anonymous said...

Melayu senang diguna2kan dgn sebiji gula maruah tergadai.jgn jadi melayu pengkhianat bangsa.

Anonymous said...

Masing masing jadi spy..sama macam regina lee ngan KJ..semua info kasi share...akhirnya maruah tergadai, bangsa bungkus jadi lapik kaki kafir harbi..akhirnya doa nik ajis Malaysia negara sekular termakbul

Anonymous said...

The truth is...ITS ALL ABOUT MONEY MONEY...EMAK BAPAK DYANA SAID SHOW ME THE MONEY...


bloop

Anonymous said...

SYABAS .GADUH LAH SAMA SENDIRI.
LIT KIT SIANG SUKA PADA CINA2,MELAYU DAN INDIAN YANG BODOH DAN SENANG DI GUNAKAN UNTUK KEPENTINGAN FAMILY LIM .BILA LIM KIT SIANG DAH MENANG .DIA TAK AKAN KOTAKAN JANJI DIA.TENGOKLAH SEMUA JAWATAN DAN GAJI YANG TINGGI DI MILIKI OLEH FAMILY DYNASTI LIM KIT SIANG.SEMUA JADI MENTERI DAN HIDUP SENANG LENANG TETAPI ORANG CINA ,MELAYU DAN INDIAN BODOH YANG UNDI DIA AKAN TETAP MISKIN DAN JADI SOCHAI.TENGOK AJE PULAU PINANG SEMUA ORANG CINA,MELAYU DAN INDIAN COMPLAIN RUMAH MAHAL DAN RUMAH MAMPU MILIK YANG DI JANJIKAN LIM KIT SIANG DAH JADI RUMAH YANG TAK MAMPU MILIKI SEBAB SANGAT MAHAL .

Shahrool Mohamad said...

drpda jd org melayu yg angguk2 geleng2 ikut tunjuk...smpi mati!!!

Anonymous said...

Hehe semak aku baca yg blogger pun semak juga cuba mencetuskan perkauman.yg best nya ada yg sokong.lepas tu menuduh org lain rasis haha. Wahai blogger.cerita yg tak betul mengundang fitnah. Lagi disampai lg tersebar, luas juga la dosa fitnah nya. Fitnah 1 hal, pencetus rasis 1 hal. Itu antara Allah dgn ko je lah nanti. Ditanya esok pepandaila ko jwb ye.

Show me the money? Ni aku nak bgtau. Aku ni di teluk intan. Org2 bn tolong susun kerusi n tolong bukk pintu nak berbayar tau. No money no working no talk no kempen hahaha.lain kali ajar macai umno dgn duit. Jutawan segera dtg dr mana weii. Tak masuk tender tp diaward projek juta2 dtg dr mana weii.

Kome dtg kempen rumah ke rumah undi GERAKAN bersusah payah heret org tua2 sana sini fitnah ngata gosiip berjuang demi parti n org melayu kononya untuk lepaskan najib yg kalau kome nk tau bil letrik rumahnya 2.2juta setahun dan bil air rumah dia saja 9k sebulan tau. Keluar dr poket dia ke? Tentula keluar dr duit rakyat. Bole check betul ke idak benda ni keluar kat parlimen atau idak.kome mesti terkejut apa katanya sebagai perdana menteri malaysia yg kome agung agungkan. Hehe .ok ye tuan blogger.awak pun manusia boleh berfikir.sokonh umno!!!! Harga brg naik merungut.hahaha kartun2.setakat jd keyboard warrior bdk darjah 6 pun boleh.

Tomy Ajil said...

Macai PR nk hujah pasal hutang negara?? Tanye diri sendiri dulu ade x berhutang dgn mn2 pihak??? Dlm hidup ni kalo x berhutang x bole dah zaman ni. Ko tanyer dgn ketua PR ade hutang x dia?

Jane Duncan said...

This family is crazy mad about fame ... and the extent that they are willing to go to reach fame makes you wonder whether they do politics for whatever principles and ideologies they strongly believe in or champion for, or politics to them is just a vehicle to quick fame and gains!!!.... to hell with these kinds of politicians!!!