Tuesday, June 24, 2014

Kejadian Dan Insiden Pergaduhan Pemilihan PKR Boleh Jamin UMNO-BN Menang Di Selangor Pada PRU Ke 14 ??


‎Segala rakaman pergaduhan sewaktu berlangsungnya pemilihan PKR bukanlah sesuatu yang baru berlaku...

Ini bukanlah perkara baru menjadi tontonan umum khususnya rakyat di Selangor. Malah pada pemilihan PKR dua tahun dulu pun insiden insiden memalukan ini sudah disajikan kepada umum

Namun begitu pada PRU ke 13, Pakatan berjaya menang besar dan menambahkan bilangan kerusi ADUN mereka dan UMNO-BN Selangor pula kalah teruk...! 

Kalau pada PRU 12 kerusi UMNO-BN ada 22 tetapi selesai sahaja PRU‎ 13 ianya hanya tinggal 12 sahaja. Rakyat di Selangor walaupun berpeluang menonton betapa huru hara pergaduhan sewaktu pemilihan PKR mereka tetap TAK mahu memilih UMNO-BN untuk membentuk kerajaan negeri...

Dimana silapnya...?

Sent from my BlackBerry Z30 smartphone.

6 comments:

Melayu Selangor said...

Nak menang macam mana? Cina kapiaq yg berjumlah hampir sama dengan Melayu di Selangor semuanya menyokong DAP. Yg PAS pulak menyokong Cina kapiaq. PAS memang suka kapiaq memerintah negara ini.

sesejuk mata memandang said...

Mereka di selangor yang tidak mengundi BN sebahagian nya mungkin ahli umno , tidka mengundi bn lebih tepat bukan tidak sayang bn sebaliknya terlebih benci kepada pemimpin bn yang bermuka-muka spt noh omar dan beberapa orang lain , kemorosotan sokongan terhadap bn dan umno menggambarkn ketandusan pemimpin muda umno dan bn yang begitu kritikal . formula mudah nak menang dan rampas kembali selangor, cari dan tonjolkan dari sekarang pemimpin pelapis muda yang bersih dan diterima masyarakat setempat

Anonymous said...

Lihatlah pemimpin Umno selangor yg masih tak sedar diri dan leka mengumpul harta

Anonymous said...

Bila lagi orang2 Melayu dalam PKR ini nak keluar parti perosak ini.masih tak sedar2 ke mereka ini tentang kebodohan masing setelah dipergunakan individu tersebut untuk mencapai matlamatnya.

berasiam said...

kalau barangnya elok tapi jurujualnya tak pandai jual, tak laku juga. kalau jurujualnya bijak, barang yang tak elok pun orang berebut-rebut beli. masyarakat Melayu terutamanya, mudah terpengaruh dengan orang jual ubat. macam itulah juga politik sekarang ini. Pakatan Rakyat ambil iktibar dari orang jual ubat tepi jalan. Macam-macam cara mereka buat untuk tarik perhatian pengundi Melayu, sampai DAP sanggup letak Dyana Sofia sebagai calon. Mereka fokus kepada pengundi Melayu kerana pengundi Cina dah 90% sokong mereka. UMNO yang kononnya guna pendekatan profesional, dulu, kini dan selamanyalah akan tewas bila bertanding. Kena suruh Noh Omar selalu tengok macam mana tukang jual ubat tepi jalan buat kerja, barul UMNO Selangor boleh maju.

Demang said...

Persoalan yg mesti dijawab oleh pemimpin umno. Baru2 ni aeorang sahabat yg sblm ni tak begitu ambil tau ttg politik memberi komen ringkas: umno dah macam buah jambu yg busuk dan berulat. Klu susah2 sgt, kita makan epal je.