Sunday, June 22, 2014

Masih Ada Melayu Miskin... Masih Ada Agensi Kerajaan BN Makan Gaji Buta...?

Menitis airmata menyaksikan kesengsaraan hidup kaum melayu dalam bandar....

Kenapa masih ada Agensi Kerajaan BN yang makan gaji buta? Setiap kali bila ada pembongkaran berita barulah berbondong-bondong mereka yang bertanggungjawab menggelabah melaksanakan tugas!

Kisah menyayat hati itu ada di SINI

4 comments:

usin said...

kalau orang sorok anak dia yg oku dalam bilik, camane pihak2 yg berkaitan nak tahu ye. nk guna teropong ke pakai radar. kalau kes2 terpencil dalam rumah begini, jangan la terus melalak melolong tuduh agensi kerajaan bn makan gaji buta. kenapa siibu yang hari2 jumpa orang, berbual dengan orang tak tahu bagaimana nak memohon bantuan JKM? sorok anak, dera anak atas sebab malu anak tu OKU? satu lagi bro, kat mana2pun akan wujud orang miskin. kat amerika, uk, hongkong, s'pore, macau, kajang dan pekan (phg) juga ada kemiskinan. cuba la bagi idea bagaimana kes2 macam ini dapat dikesan, dikurangkan, dibantu dan diselesaikan. bukan main hentam macam dalam blog2 sebelah sana....

Anonymous said...

Namanya pun makan gaji
Tat ambik duit makan
Keja buat ckp2 makan
X semua tp mgkn rmi mcm tu
Halal ke gaji tu
Ada babi dlm cadbury kecoh sakan
Padahal x semua beli pun
Lg rmi yg makan gaji haram !!
Bg makan anak bini
X rmi beli cadbury bg anak bini makan pun !!!

Baik keja sendiri

Anonymous said...

Inilah masa untuk menunding jari. Org itu salah...org ini salah. Knp tidak kita ambil tanggunjwb bersama. Nk periksa kehidupan setiap keluarga dalam malaysia mungkin sukar dilakukn oleh kakitangan kerajaan yg berapa kerat shj. Mungkin ade yg mkn gaji buta. Tpi jgn nk dipersalahkn semua kpd kakitangan kerajaan. Yg paling penting adalah msykt sekeliling keluarga tersebut. Jiran. Ketua kampung. Ketua blok. Mereka lebih dekat kpd kehidupan keluarga tersebut. Mereka yg lebih tau, dan lebih elok laporkn kpd pihak berwajib utk tindakan. Yg jdi masalah dlm msykt kita sikap x nk bercampur dgn org. Engkau2...aku2. Sikap bermsykt dh begitu kurang skrg ni.

Anonymous said...

Inilah masa untuk menunding jari. Org itu salah...org ini salah. Knp tidak kita ambil tanggunjwb bersama. Nk periksa kehidupan setiap keluarga dalam malaysia mungkin sukar dilakukn oleh kakitangan kerajaan yg berapa kerat shj. Mungkin ade yg mkn gaji buta. Tpi jgn nk dipersalahkn semua kpd kakitangan kerajaan. Yg paling penting adalah msykt sekeliling keluarga tersebut. Jiran. Ketua kampung. Ketua blok. Mereka lebih dekat kpd kehidupan keluarga tersebut. Mereka yg lebih tau, dan lebih elok laporkn kpd pihak berwajib utk tindakan. Yg jdi masalah dlm msykt kita sikap x nk bercampur dgn org. Engkau2...aku2. Sikap bermsykt dh begitu kurang skrg ni.