Monday, June 2, 2014

Sewaktu Mummy Yammy Ibu Dyana Dengan UMNO Perak Dia Dah Dapat Macam Macam...! AP Pun Pernah Dapat...?

Tangisan seorang ibu apabila anak kesayangannya Dyana Sofyah gagal untuk menjadi Ahli Parlimen, gagal untuk jadi wakil rakyat berada didalam Dewan Rakyat....

Kesian....!

Kenapa Yammy Samad izinkan anaknya masuk parti chauvanist fahaman komunis DAP...?

Apabila keistimewaan-keistimewaan mereka ditarik balik, mereka segera akan meroyan dan mengatakan ketidakadilan telah berlaku.

Sedangkan sebenarnya, merekalah yang cukup tidak adil dan sentiasa menzalimi orang lain kerana mereka telah melahap segala-galanya untuk diri sendiri dan kekal mahu berkeadaan begitu sepanjang hayat mereka, bahkan seluruh keturunan mereka diberikan keistimewaan tersebut.
Yammy Samad selain pernah menjadi Ketua Wanita PERKASA yang pertama, juga merupakan Setiausaha Wanita Bahagian Ipoh Barat.

Sepanjang memegang jawatan tersebut, Yammy memperolehi 6 permit teksi di Ipoh.....

Dia juga memperolehi 1,500 ekar kompartment balak di Hutan Simpan Kroh.....

Dia juga memperolehi 1 lot kedai 3 tingkat di Pusing, Ipoh.....

Turut memperolehi rumah semi-D di Gopeng.....

Juga pernah memperolehi pinjaman sebanyak RM750,000 dari MARA
Baca seterusnya pembongkaran oleh sahabat blogger, klik SINI

6 comments:

Mustapha Ong said...

Itulah satu daripada Ahli UMNO yang tidak mengenang budi UMNO yang pernah membela dan menolong mereka sewaktu mereka susah ketika dahulu. Berdosa nama nya jika kita memahami dan menghayati ajaran Islam!

Mustapha Ong said...

Itulah satu daripada Ahli UMNO yang tidak mengenang budi UMNO yang pernah membela dan menolong mereka sewaktu mereka susah ketika dahulu. Berdosa nama nya jika kita memahami dan menghayati ajaran Islam!

Anonymous said...

Kenapa tidak ada cerita pasal bapa Diyana? Yummy ibu tunggal?

Anonymous said...

Ada orang macam-macam gaya. Ikhlas berjuang walau rumah buruk,anak masuk u ikhtiar sendiri,cari makan sendiri ,tapi ada jugak jenis....Lepas dah kenyang baru melalak lahhh..UMNO tak adil,UMNO tak adil... UMNO hanya adil kalau bagi kat aku projek,tolong anak aku,tolong aku yang ini yang itu,.....bla...bla...aku peduli apa kalau melayu lain yang susah. Aku peduli apa,janji aku kaut untuk aku apa yang dapat.

Anonymous said...

Assalamualaikum...
wajib ditarik balik keahlian dan keistimewwan yg di beri kerana mereka mengkhianati umno kerana ahli biasa umno habuk pon susah nak dapat...tu pasai org nek meluat ngan umno sbb perkara cengginilah....

Anonymous said...

Ini bukan soal budi & tak kenang budi.Ahli UMNO kalau setakat jadi ahli saja buat masa. Ia kena ada jawatan dalam UMNO kerani cabuk pun tak apa asal masuk (duit)