Wednesday, July 16, 2014

Apabila Tuanku Sultan Sudah Murka Terhadap Khalid Gereja Sepatutnya UMNO Shah Alam All Out Beri Tahu Pengundi Di Shah Alam...!

UMNO Shah Alam jangan berpeluk tubuh....!
UMNO Shah Alam jangan berdiam diri.....!!
UMNO Shah Alam jangan lepaskan peluang...!!!
UMNO Shah Alam jangan tidur......

Khalid Gereja adalah Ahli Parlimen Shah Alam. Dia dipilih oleh pengundi pengundi Shah Alam sebagai wakil rakyat pada PRU ke 13 tahun 2013. Khalid dipilih buat kali kedua setelah kali pertamanya pada tahun 2008.

Hari ini jelas dan nyata DYMM Sultan Selangor murka dengan kelakuan dan gelagat bangang Khalid Gereja yang mempersoalkan peranan MAIS.

Secara terang terang dalam ucapan DYMM Tuanku Sultan sebut Khalid seorang BUKAN anak Selangor dianggap biaDAP terhadap institusi diraja dalam negeri Selangor....!

UMNO Shah Alam tunggu apa lagi...? Ayuh...! Jalankan tugas anda semua. Pergi berjumpa setiap pengundi di Shah Alam, jengah rumah ke rumah. Guna kaedah "one to one marking" dekati dan jumpa semua pengundi melayu beragama islam segera!

Jumpa untuk apa...? Iya anda tolong burn kepada vcd video klip ucapan DYMM Tuanku dibawah ini dan sebarkan kepada semua pengundi di Shah Alam. Biar mereka dengar sendiri ucapan Tuanku, dan biar mereka sedar jenis apa wakil rakyat yang mereka telah pilih....!


Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf

Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf


Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif MAIS.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa MAIS seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak MAIS berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan MAIS dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.

Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf

15 comments:

Anonymous said...

Melayu shah alam ramai terlebih intelek dan maju kaya raya, xpeduli Sultan dah dan rasa boleh hidup bawah Dap Laknat.

abdullahripain omar said...

betullah nak gerak rumah kerumah, sapa nak keluar belanja untuk jentera parti. adakah jentera parti untuk bekerja, retikah mereka., sakap memag senang,nak buat sikit susah,ada sesetengah tempat kalah lagi selesa dari menang.

abdullahripain omar said...

betullah nak gerak rumah kerumah, sapa nak keluar belanja untuk jentera parti. adakah jentera parti untuk bekerja, retikah mereka., sakap memag senang,nak buat sikit susah,ada sesetengah tempat kalah lagi selesa dari menang.

Anonymous said...

Masalahnya umno ada Najib, KJ dan MT LEMBIK.....lebih baik jika umno bergabung dengan perkasa, isma, jati dan lain2 ngo islam pada PRU akan datang!

Anonymous said...

UMNO Selangor mana ada masa untuk semua ini kalau tak de duit masyuk. Mereka sedang sibuk menternak udang.

Anonymous said...

Buang daerah buang dari negeri selangor si khalid ni...mengajar rakyat jadi kurang ajar.

Melayu Selangor said...

No takers bro. UMNO Selangor kekal tidor. Siapa la jadi strategis UMNO Selangor ni?

Anonymous said...

pengundi shah alam ...mungkin majoritinya bukan anak selangor...depa peduli apa....

Anonymous said...

umno selangor perlukan suntikan tenaga baru dgn kadar segera.walaupun noh omar rajin tp zaman dah berubah.pendekatan baru dgn muka2 baru yg berwibawa perlu diketengahkan segera.umno selangor ada 3 tahun utk bangkit semula!

Anonymous said...

Pemuda Umno lembam macam ketuanya juga, kita mesti jadi oppurtunist cepat2 masok dan sebarkan jadi macam redbean, jgn dok komplen....sendiri mahu ingat. Eh mana ketua media senyap jer...kantoi...ker..atau banyak stylo. Elok la ditamatkan....tak berbalaio...
Orang lama 1957

Anonymous said...

Bukan hanya untuk pengundi Shah Alam sahaja tapi hebah untuk seluruh pengundi seluruh Selangor. UMNO Selangor terus tido selesa jadi pembangkang janji jadi Adun pun tak apa

Anonymous said...


umno shah alam hanya memikirkan contract contract saja ,bukan hendak menaikan parti umno.semuanya kroni pasal tu rakyat biasa dah meluat,

Ahmad Albab said...

UMNO selangor pemalas..

Anonymous said...

Sebagai pengundi shab alam dan dekat dgn golongan melayu muda, UMNO boleh bangkit dgn ketengahkan pemimpin baru yg bersih dr amalan berpolitik krn projek2. PR bukanlah parti yg bagus manapun dan UMNO bukanlah parti yg buruk sgt ia cuma terpalit dgn dosa2 pemimpin lama yg tamak kuasa krn ringgit

Anonymous said...

DIMANA-MANA PON SAMA.
Tenaga dan ahli UMNO BERPADA pada yang ada, kurang kreatif dan inisiatif, gamaknya macam pahat dengan tukul, sekali ketuk sekali angguk.......teradisi ini makin teruk, pemimpin dan mandor banyak cakap jer malas tindakan apa. kerana ahli cuma nganga tiap tahun mau habuan dari ketua bahagian dan bantuan parlimen. ahli parti lain mau dengar ceramah lahabau pon dia sanggup bayar, ceramah entah apa-apa cuma bodek tokkong dan salahkan kerajaan. orang umno nak hulur duit RM.10 berkira. nak harap buat protes besar-besar kat pembangkang, mereka kata lebih baik tidur atau main dengan bini. susalah kebanyakan ahli umno tak ada semangat langsung.