Monday, July 14, 2014

Rupa Rupanya Haji Sulaiman Abdullah Bekas Peguambela Anwar Pernah Mintak Anwar Bersumpah Dengan Al Quran Tak Liwat Saiful

08 Ogos 2014 telah ditetapkan tarikh untuk sebutan semula kes sodomi Anwar. Nampak cemas. Tak macam biasa. Kalau dulu, waktu Karpal Singh ada, kes nampak lebih well prepared dan tidak tangkap muat. Tapi kali ini ada lain sikit.

Keluarga Anwar ada bisik-bisik bahawa Ramkarpal bukan Karpal. Pada mereka, Ramkarpal masih belum cukup cekap untuk mengurus kes macam ini. Betul, sebelum ini Ram sudah lama mengikut bontot ayahnya dalam kes sodomi. Tapi itu cerita lain. Sekarang ini kes sudah menjadi semakin rumit.

Hj Sulaiman Abdullah – bukanlah seorang yang terlalu dipercayai oleh inner circle Anwar. Dalam banyak isu, Hj Sulaiman ini dirasakan macam ada agenda peribadi. Dulu pernah bertekak sekejap dengan adik beradik Anwar, apabila Hj Sulaiman sendiri minta Anwar bersumpah dengan Al-Quran. Anwar tak mahu.
 
Baca seterusnya di SINI.

 
FLASHBACK....!! 18 Julai 2011
 
Cuba perhatikan gambar diatas ini.. Anak panah berwarna merah disebelah kiri menunjukkan tempat duduk Anwar. Perhatikan pula anak panah berwarna biru disebelah kanan, disitu duduknya Sulaiman Abdulah seperti gambar dibawah ini dari sudut depan.

 
 
Sulaiman punya kawan yang ramai di dalam fraterniti guaman. Sementara kes sodomi yang dahulu tidak punya kes yang kukuh (pada pandangannya); kali ini semuanya sudah nyata dan terang. Sulaiman dapat tahu tentang CCTV.
 
Sulaiman dapat tahu tentang peranan Hasanuddin. Sulaiman dapat tahu tentang ‘alibi’ yang longgar. Semuanya buat Sulaiman semakin pening kepala dan malas nak berlawan dengan kes yang sedemikian sukar.

Kalau kita ke Mahkamah Jalan Duta – kita semua pasti tahu bahawa Sulaiman tidak sakit dan sihat walafiat. Ada ketika, Sulaiman tidak mahu langsung terlibat dan terlihat dekat dengan peguambela Anwar yang ada. Baik Sankaran. Baik Param. Sulaiman anggap mereka sedang melakukan perjuangan keadilan yang salah.

Seorang peguam kanan yang hadir di pengebumian yang sama – bertanya Sulaiman mengapa dia begitu sedih.

Komen Sulaiman mudah sahaja. ‘He’s a great man. Great lawyer. Great person of justice. But ‘that’ case has disturbed him a lot’. Peguam ramai yang kata, THAT case referring to kes Anwar yang memang merosakkan banyak nama Raja Aziz.

Baca seterusnya lagi, di SINI

7 comments:

Anonymous said...

Ramai2 peguam2 handal takut membela DSAI sebab takut dibunuh SyaiTun Mamak tu.................

Anonymous said...

tak cukup ke dengan siaful yang membuat report dia di liwat,bukti DNA ada dalam jubur saiful, karpal setuju ada penetration, majlis peguam ada kata itu suka sama suka,apa lagi nak dipusing pusing oleh peguam bela, bela lah yang benar, kalau salah tetap salah cuma boleh di minta pengurangan hukuman, biarlah undang undang di Malaysia utuh dan kebal, dan mahkamah menjalankan peranan nya dengan adil demi untuk allah, pencipta sekelian alam dan manusia yang di cipta oleh allah...adil tetap adil..peguam berjuang untuk adil bukan wang..

Anonymous said...

Monday, 14 July, 2014

Aku tahu kau dah kepanasan.. jangan lupa minum sup tulang babi.. ha ha ha ... Pegi nasiahat Gaun eng dia bakal tersungkur dengan kes rasuah tak lama lagi ....

arab said...

Hahaha... Bodoh nyerrr.,tun nk bunuh?? Tu yg lari g kedutaan turki tu eh???lps tu kena inject racun arsenik... Pastu AI dh mati kan bodoh??

Anonymous said...

Penjilat tegar anwar ibrahim bodoh tak boleh guna akal fikiran dengan waras

Anonymous said...

Kalau dah penjilat tegar otak kat lutut.

Anonymous said...

Kalau dari awal dia letak jawatan duduk diam2. Mohon keampunan Allah swt taklah sampai begini jadinya.

Namun dia telah buat pilihan maka pilihan yang dia buat itu telah menghasilkan mudarat yang lebih besar kepadanya.

Sejarah akan mencatat bahawa di negara ini ada seorang yang bercita-cita besar untuk menjadi Perdana Menteri namun tersungkur kerana silap lubang.