Wednesday, August 6, 2014

Kalau Khalid Bubar DUN, Kalau Ada Pilihanraya Negeri Di Selangor, Boleh Tak UMNO Menang Dan Rampas Kerajaan Negeri Selangor...?

Kedudukan sekarang;

PAS   -  15 KERUSI
DAP  -   15 KERUSI
PKR  -   14 KERUSI

UMNO - 12 KERUSI


22 comments:

celahgelegar said...

Sy tidak yakin umno BN mampu....dlm BN terutama MCA dh tk sepakat..tak sama masa zaman TUN M...

Anonymous said...

kerusi di khenduri byk la pasal dorang datang nak makan je , nak undi jgn harap lah , undi akan pergi ke PAS semua, pasal PAS yg sokong orang amanah dan jujur mcm Khalid Ibrahim,UMNO nak kembongkan perot mcm pengerusi dia je,kerja takl amanah, pemalas pulak tu, sape nak undi ha ha ha

hanizam said...

Insyaallah boleh...dengan syarat, calon yang diketengahkan bukanlah jenis parasit...tak sombong, sanggup berkhidmat untuk agama, bangsa & Negara...

calon islam, perlu junjung Al-Qurran sebagai sumpah mereka akan jalankan tugas yang diamanahkan dengan sebaik mungkin...tak ambil rasuah...

hapuskan rumah urut, pusat judi dan saki baki taik yang PR buat...

mene benda/program yang PR buat berfaedah untuk rakyat patut diteruskan...kalau ada nak tambah, lebih baik lagi, bukan sebaliknya...

sekian pendapat saya..

Anonymous said...

Asalkan Melayu Menang!!

Itu pon kalau Melayu berhenti jadi bongok bersatu dan berhenti bercekau sesame sendiri!!

Yang penting Buruk akhlak jangan di angkat (e.g Pendubur, Penzinah perosak Agama dan Bangsa).

Yang Bodoh Lembab di singkirkan.

Dah puak dgn perangai Pendatang dan Kominis memperolok2 dan mempermainkan Agama Islam dan Bangsa Melayu/Bumi.

Melayu/Bumi mesti bersatu!!!

Enough is Enough!! Haram2 Jadah pendatang tu semua mesti di beri pengajaran bagaimana mereka berkelakuan bila di beri tumpang duduk di Negara Orang!!

Anonymous said...

Kalau tengok prestasi umno yg diulit mimpi mungkin kerusi tu tinggal 2 je kot.

Anonymous said...

Kebanyakan pengundi bukannya suka Pakatan tetapi benci UMNO.

Masih ramai pemimpin UMNO sombong dan lupa daratan. Perangai mereka amat meluat.

Kan baik jika ada ramai seperti Mukhriz.

Dan kalau boleh tiada satu pun macam Nazri.

Anonymous said...

Sukar nak ramal , sebab undi cina sah tak boleh diharap 100% tegar dengan DApigs , Melayu dan india berbelah bagi masih benci dengan perangai ahli politik BN , tapi boleh cuba dan berharap la.

Anonymous said...

Ramai pengundi bukannya suka Pakatan tetapi mereka benci UMNO.

Masih ramai pemimpin termasuk yang dari akar-umbi yang sombong dan berlagak; lupa datatan.

Kenapalah sukar sangat nak dapat seperti Mukhriz?

Yang ramai ada tu seperti KJ dan Nazri.......

Anonymous said...

Umno selangor????

Masih hidup lg ke...ingatkan dah berkubor

Noh omar???ada lg ke...atau dah....

Aku Melayu Rasis said...

umno/BN

Jangan mimpilah kalo takat tidur cam skarang...
Tambah plak najib berserabut!

Pembangkang tu hanya main wayang aje. Pengundi Selangor tak kira cina atau melayu, kalau diletak lembu sekalipun sbg calon, nescahya lembu itu juga dipilihnya asal bukan umno/bn.

maae said...

Kalau dari awal berkerja kuat, sebar dan lebarkan pengaruh Umno, sudah tentu keputusan undi akan memihak..

reaper said...

Kemungkinan utk UMNO merampas kembali Selangor adalah tipis jika UMNO Selangor masih lagi diketuai oleh pemimpin yg kurang kaliber. Mungkin sesuatu perlu dilakukan utk org Selangor. Hanya org Selangor yg dpt selamtkan Selangor skrg

Anonymous said...

Salam Bro,aku tak yakin UMNO boleh menang !

Anonymous said...

UMNO jangan mimpi la selagi ada PM macam Najib.Keputusan PRK Kajang menunjukkan undi kepada PR meningkat kerana rakyat dah meluat dengan sikap hipokrit Najib.Kalau TS Muhiyddin PM, sudah tentu UMNO akan menang besar di Selangor.

Anonymous said...

Umno-BN dalam 2 kemungkinan samada kalah tipis atau menang tipis kalau prk negeri diadakan...
BN mungkin berpeluang cerah merampas kerusi milik PKR & PAS kalo tgk keadaan semasa...

Kerusi DAP agak sukar tapi kalo MCA, MIC & komponen lain bersatu padu sekurangnya merampas 1-2 kerusi DAP.... BN sudah pasti memerintah kembali Selangor dgn kerajaan Selangor akan menjadi seperti Perak sekarang... kerusi majoriti terbesar milik UMNO

Anonymous said...

Susah. Sebab rakyat Selangor kebanyakan nya bangang, bodoh, bebal dan tolol..etc..etc...Mereka lebih suka makan taik.

Anonymous said...

Jangan harap lar BN nak menang....orang2 Cina yang kunun2 suci..anti BN korup..BN rasuah..dan segala2 yg kotor..tetap akan memilih bangkai gak..dia org x kisah sapa asal boleh rampas kuasa politik dr orang melayu..padahal yang semua orang tahu..bangsa Cina ni lar bangsa yang paling korup..sampai dewa dia pun dia rasuah...

Anonymous said...

Not a chance...(based on pru13 majority & selangorian mentallity) mentaliti org bandar yg bijak la sgt

Anonymous said...

Kalau orang Selangor terutamanya orang melayu bersetuju Wan Azizah ganti Khalid maka negeri Selangor akan mempunyai seorang Remote Controlled MB atau pun Droned MB. Tindakan Pas mahu Khalid terus jadi MB adalah betul.

Pak Ngah

Anonymous said...

Heiiiiiiiii Wan Azizah. Lu jaga laki pun tak pandai. Apa lu ingat lu bleh jaga negeri Selangor kah.

Lebih baik lu duduk rumah jaga lu punya laki supaya dia tak pi main sama orang punya bini atau main sama orang punya buntut.

Anonymous said...

haaa haaa . Pak ngah kata Wan Azizah akan jadi remote controlled MB. First time aku dengar la. Tapi betul kata Pakngah sebab Anwar lah yang akan kendali dan pandu Wan Azizah.

Anonymous said...

as salam. Syukur pd Allah, terima kasih BN krn Allah meminjamkan anda utk negaraku MERDEKA..besar pergorbananmu pd agama bangsa Negara. Tanpa MERDEKA mungkin Negaraku spt Palestin, Islam Thailand, Islam Rohingya, Islam Filipina, Islam Mesir, Islam Lebanon, Islam Syria, Islam Afghanistan, Islam Bosnia. Mereka merancang Allah juga merancang, Ya Allah teguh Iman & agama pemimipin UMNO, satukan mereka utk agamaMu, hancurkan musuh2 agamaMU(x sebut nama. Hidayah di tgn MU.