Monday, October 27, 2014

Benarkah Public Bank Menghina Bahasa Malaysia Bahasa Kebangsaan Kita...??

Blogger MIK terpanggil untuk menyokong luahan hati seorang facebooker yang agak berang apabila sebuah iklan [bunting stand] di ruangan legar Public Bank mempamerkan seolah-olah pihak bank tersebut TAK menghormati Bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan.....!

Tambah pedih mata lagi untuk memandang apabila, pengiklanan dalam Bahasa Malaysia itu diletakkan dibawaaaah sekali, malah dibawah bahasa Cinabeng!

Komenlah wahai anda anda semua...., terima kasih.

9 comments:

Anonymous said...

macam biasa kita kempen tutup akaun public bank dan buka ke bank islam

Anonymous said...

La baru tahu ke PUBLIC BANK BERHAD mendewakan tulisan CINA dari bahasa Malaysia (Melayu), dah lm tahu dah...!! Alasannya, ramai pelanggan mereka berbangsa CINA dari bangsa2 yang lain, dari yang tua hingga ke muda. Kenapa dorang boleh ketepikan bahasa Malaysia bahasa kebangsaan kerana tiada penguatkuasaan dari segi bahasa pd agensi swasta & Bank perbankan la jadi mcm ni.. Banyak lagi bank2 lain boleh buat pilihan selain dr PUBLIC yg x berapa nak "public" tu..

Anonymous said...

Aku dah lama tau, tapi mungkin Ah Jib Gor kata "ada aku kisah"...

wan jamak said...

ini semua salah kerajaan yang lembik dan dungu.

beza dgn kerajaan indonesia, walaupun mereka pun lebih kurang dungu, tapi mereka tak lembik dan tegas terhadap bangsa selain bangsa indonesia..

Anonymous said...

sebagai bekas pegawai di bank tersebut selama 13 tahun mmg budaya ini lama berlaku....kakitangan bumiputera juga mmg selalu dianaktirikan dalam banyak isu.

Anonymous said...

sebagai bekas pegawai di bank tersebut selama 13 tahun mmg budaya ini lama berlaku....kakitangan bumiputera juga mmg selalu dianaktirikan dalam banyak isu.

Anonymous said...

ELOKLAH TU.
NNT GOMEN TAMBAH LAGI WANG UNTUK SRJK DAN DON ZONG.
TERUSKAN...TERUSKAN......

Anonymous said...

Benda dah lama dah....baru kau nak ambil tahu...
Ape pon elok juga kerajaan buat sesuatu sebelum semuanye hancur..
Admin yang banyak kenalan ahli politik boleh le pakat pakat buat demo...

Ali Abu

Anonymous said...

Lu boikot wa xla helan la. Luit wa dgn kaum wa belibu kali ganda la. Duit lu sekali bersin wa kasi keluar taik hidung. Luit wa sekali bersin, lu olang juga jilat. Haha bolo punya olang. Haiyo