Tuesday, October 21, 2014

JAHANAM...!! Apabila Ada Pimpinan PAS Kata Air Liur Anjing BUKAN Najis Mughallazah....

Pendakwah terkenal, Ustaz Mohd Kazim Elias mendakwa kempen anjing anjuran seorang Islam itu merupakan satu gerakan untuk menghalalkan sesuatu yang sudah diharamkan ALLAH kepada penganutnya.

"Ini semua ada agenda halus untuk meliberal dan mempluralkan agama.

"Ianya gerakan yang cukup halus dan dimulakan dengan satu kempen secara kecil-kecilan yang akhirnya akan merubah dan menidakkan hukum dan itulah tujuan asalnya.

"Kalau hendak dijadikan sebagai binatang peliharaan seperti kucing dan ayam dan lain-lain tidaklah boleh dipandang ringan kerana ianya melibatkan urusan ibadat seharian," katanya yang dimuat naik dalam akaun Facebooknya, sebentar tadi.

Beliau berkata demikian mengulas kempen sentuh anjing "I Want to Touch a Dog" anjuran Syed Azmi Alhabshi di Central Park, Bandar Utama, Selangor, semalam.

Acara tersebut dianjurkan didakwa bagi membantu orang ramai terutamanya yang beragama Islam untuk mengatasi persepsi negatif terhadap anjing.

Kempen itu juga turut memberi peluang kepada orang ramai yang beragama Islam untuk menyentuh anjing sambil diperhatikan oleh pemilik haiwan berkenaan.

Dalam pada itu, beliau yang lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim turut mempersoalkan penganjuran kempen tersebut dan kesal segelintir penganut Islam mudah terpedaya tanpa usul periksa.

"Halusnya kempen anjing ini namun sayang ada segelintir umat Islam yang tidak cukup halus mata hatinya untuk meneliti....

"Berhati-hatilah dengan kempen sebegini, lepas kempen arak, mai anjing pula, lepas ni apa pula?

"Jangan lepas ini buat kempen babi pula dengan alasan bahawa babi sekarang sudah bersih dah diternak dalam aircond, yang mengamalkan tahap kebersihan mematuhi piawaian antarabangsa," tegasnya.

Mengulas lanjut, Mohd Kazim menegaskan hukum memegang anjing sama seperti memegang babi yang telah diharamkan oleh ALLAH kepada orang Islam kerana kedua-dua haiwan itu bersifat 'mughallazah'.

"Mana boleh saja-saja bela, saja-saja hendak pegang. Sebab apa hendak pegang? Isu apa? Hendak jadikan anjing sebagai apa? Mula-mula pegang, lepas itu bela, lepas itu masuk dalam rumah!

"Binatang mughalazah ini macam babi jugalah mugahalazahnya, lepas ini buat la kempen pula pegang babi dengan melawat ke pasar babi lepas tu melarat ke makan babi pulak.

"Tidaklah salah pegang anjing, tapi apa sebabnya sampai buat kempen? Kenapa tidak buat kempen ke masjid, kempen menerima hudud atau kempen menerima konsep kalimah ALLAH," soalnya lagi.

sumber : Sinar Harian

14 comments:

Anonymous said...

siapa yg benci anjing? siapa yg pandang serong anjing? kalau bkn mereka siapa lg.. mereka menghina anggota keselamatan sbgai anjing kerajaan..

kini mereka mengajak org ramai terutama penyokong mereka pula utk pegang dan peluk anjing pula..

mereka hanya membawa kemusnahan dan kekeliruan dan menghinakan manusia dgn keruntuhan moral dan akhlak..

Anonymous said...

Apasal orang melayu Islam terhegeh-hegeh nak sentuh najis mughallazah, sedangkan bangsa kiasu sendiri jijik dan geli nak sentuh najis sendiri.

Rambo said...

bagi org islam yg gian dgn najing ni....

jgn buang persepsi negatif terhadap anjing saja.

buang juga persepsi negatif terhadap gelaran anjing.

maka selepas ini selepas puas sentuh anjing, kita gelar mereka itu ANJING.

kan manis gitu.

Yakelihboktam said...

Inilah tahap ustad Melayu Islam dalam Pas dan UMNO serta anak-anak muda Melayu gamaknya. Apabila dibawa seekor anjing maka rioh rendah seluruh negara membicarakan pasal anjing....Cina dan India sedang ketawa!!!

SolitaireHunter said...

Lepas ini Dr Asri bolehlah keluar fatwa pegang tetek perempuan takpe kalau berlapik. Orang Islam pelihara babi pun takpe sebab bukan untuk makan tapi niat untuk jual....

Anonymous said...

Wanita yg berani pegang anjing takkan teragak agak nak pegang burung.

Anonymous said...

engkau lagi jahanam..melayu kolot..pencacai ameno...sekurang2xnya ade juga anjing ni diceritakan dlm surah quran..melayu ameno adeke disebut..same jelah melayu pas..dua2x kolot...nasiblah bangsa melayu ada parti politik bebal otak unta mcm ni

Anonymous said...

aku setuju tu.. tp sayang,, muka lawa.tentu kerja bagus,tentu pelajan tinggi.. tp nmpk sgt xde ilmu ugama.. siap anjurkan kempen.. jadi suruhan kapir... kesian ya.. jgn jgn x sunat kot..

Anonymous said...

Ini bukan soal sekor anjing Yakelihboktam.
Ini bukan tahap ustaz Melayu islam Pas ka Umno.
Ini sola haramhalal dalam islam.
Kalau kau bodoh nak mampuih jgn bawa orang lain.
Kau nak pegang puki mak kau itu punya hal.
Jangan buat sebarang penganjuran lah.
IKUT FAHAMAN KAU KAU PUNYA PASAL LAH.
Bila di buat program begini ianya menghina bangsa dan Agama org Melayu itu sendiri.
Ada faham Yakelihbokam.
Kau nak makan Anjing ka,nak bersetubuh dgn anjing ka kau tangung sendiri sebab kau memang spesis HANJING.
Tambah menjijikan bial ada pula bangsa MELAYU LAKNATullah yang beria-ia dengan bangganya menghina bangsa dan agama nenek moyang mereka sediri.
angsa Melayu Spesis hanjing ni patut mapuih sekor-sekor dari hidup memalukan agama dan bangsanya.
Terlalu banyak melayu laknat semenjak ada PKR dan semenjak PAs berwan dg PKRDAPIGS laknatullah.
ANAK HARAM punay MELAYU yang bangga bergambar menyentuh anjing.
Mungkin mereka lahir dari pukiHANJING

profit said...

Semoga ALLAH memberkati usaha Syed Azmi

Anonymous said...

Semoga mereka2 ini terkena penyakit anjing gila kerana amat menggila....ameen...

abd razak kassim said...

anon 2014
cerita anjing dlm alquran itu sebelum nabi muhamad bro!! masa tu minum arak boleh,pegang anjing diboleh lagi.setahu saya arak diharam dlm islam semasa nabi muhamad sama juga anjing.syariaat sebelum nabi muhamad tidak ditegah malah dalam kitab injil,zabur taurat pun tudak disebut.sebab itulaah kitab al quran sebagai kitab terakhir serta lengkap dari segala hal.

Anonymous said...

rocky the great brown unused dick says: melayu dok menghanjeng satu sama laen; elok la tu; bangsa laen pakat2 dok menghanjengkan melayu & last2 halau melayu suma, bunoh melayu sume dalam masa melayu tak sedar diri bertetak sesame sendiri...

mae said...

Yg buat acara tu nama 'Syed'. Golongan syed ni keturunan Rasulullah. Mungkin ada darah 'kenabian' dalam dirinya. Diakhir zaman, keturunan nabi memang dipandang serong.