Saturday, November 1, 2014

Kenapa YB UMNO ADUN Kota Damansara Berahi Menjilat MB Selangor...? Benarkah YB Halimaton Arahkan Ketua Cawangan UMNO Jilat Azmin...?

Kisah pagi semalam.....

Al-Kisah, seorang wakil rakyat UMNO-BN terkinja-kinja dan terhegeh hegeh ibarat hidungnya tak mancung pipinya pula disorong-sorong...!

Blogger MIK mendengar keluhan ramai pimpinan UMNO diperingkat cawangan dalam Bahagian Subang yang pening pening lalat dan berada dalam 'state of confusion' akibat dari kelakuan pelik YB Halimaton ADUN Kota Damansara ini....

Mereka pening pening lalat kerana diarahkan untuk menyertai YB UMNO ini pergi menjilat MB Selangor yang baru. 

Tidak menyedari dia bukanlah tetamu istimewa sekiranya tidak hadir akan cacat cela majlis, Halimaton masih berahi menunjukkan ghairahnya apabila mengundang pimpinan UMNO diperingkat cawangan untuk menyertainya menjilat Azmin...!



Keluhan beberapa pimpinan UMNO dari beberapa cawangan, mereka merasakan wajarlah sekiranya YB Halimaton bersungguh-sungguh dan beria-ia untuk sertai program MB Turun Padang sekiranya ada kehadiran DYMM Sultan Selangor..... Maka, sebagai wakil rakyat kawasan tidaklah mengikut protokol jika YB UMNO tidak kelihatan.

TETAPI dalam kisah semalam ianya sangat berlainan sama sekali kerana tidak ada kehadiran DYMM Sultan Selangor. Lagi pun ianya merupakan program yang dikelolakan oleh PKR di peringkat Cabang Subang untuk meraikan Timbalan Presiden mereka dengan "menunggang" program kerajaan negeri Selangor...!

Apa yang diamalkan sebelum ini, wakil rakyat UMNO hanya akan hadir untuk memberikan taklimat untuk sebarang keperluan dikawasannya, tidak pernah "mengundang" pimpinan UMNO diperingkat cawangan untuk memeriahkan majlis kerajaan negeri....

 

Apa yang menjadi kerisauan pimpinan UMNO diperingkat cawangan apabila MB Selangor umum memberikan dana bantuan sebanyak RM200,000 ianya dilihat nanti kerajaan UMNO-BN diperingkat pusat tidak pernah membantu rakyat melalui wakil rakyat UMNO dan UMNO diperingkat Bahagian....

Padahal dana dari kerajaan pusat memang sedia ada untuk wakil rakyat UMNO membantu rakyat di kawasannya...!


14 comments:

Anonymous said...

Mgkn dia pun nak aiskrim jugak kot

Anonymous said...

Apapun, kepimpinan UMNO cawangan or Bahagian kena lebih sedar bnyak perkara. Tngok Presiden sendiri dah kecewa dgn UMNO Selangor. Teguran membina untk kejayaan bsama.

Anonymous said...

ceh menang dulu pun sbb PR pecah undi. Both Pas dan PSM bertanding kalau tak bungkus la gak tu.

Anonymous said...

Bodoh ler maton ni.. menang dh la nasib.

Shamsul Anuar Abdul Samat said...

Yb bodoh...

Shamsul Anuar Abdul Samat said...

Yb bodoh..

Anonymous said...

new politics weii...

Anonymous said...

$$$$ punya hal

Anonymous said...

Ketua wanita subang dh kena beli dgn budget 200k kot...

Anonymous said...

$$$ punya hal

Anonymous said...

Nak ganti faekah kot... hahah... bongok la yb ni... manje samacam jer...

Anonymous said...

Kesemua pemimpin UMNO kena Wake Up! Mesti mula berpijak di bumi nyata, jangan berkhayal dan berpoya-poya...jangay berlagak dan sombong tak tentu pasal....Apabila MB Selangor tunjuk baik, mulalah mereka-mereka menyalak....sendiri taknak buat baik, lepas tu nak mengutuk orang yang berbuat baik.

Mungkin ada yang mengatakan MB ni berpura-pura....tetapi pemimpin UMNO berpura-pura pun tidak....asyik tunjuk lagak sahaja...sudah tu sombong bongkak pula....

Mungkin ada yang nak mengutuk komen ini....sebelum kutuk tu fikir sedalam-dalam dahulu....tanya diri sendiri mengapa Selangor masih di tangan Pakatan...jika bukan kerana sikap YB YB tu, takkan penyokong rasa menyampah...menyampah....menyampah!

Anonymous said...

Bersangka baik saja. Yang penting adalah untuk kebajikan rakyat selangor juga! Dana drpd MB itu drpd rakyat dan seharusnya tak ada salah YB menerimanya. Politik baru zaman ini jangan terlalu taksub.

Anonymous said...

Selama ni Ketua Perhubungan Negeri gagal menunjukkan komitmen dan kepimpinan yang jitu untuk menguatkan UMNO Selangor. Tu sebab YB Halimah mohon bantuan kerajaan negeri. YB pun nak dapat milage jugak untuk menunjukkan bahawa beliau berjaya mendapatkan peruntukan itu.