Thursday, July 31, 2014

PENGAKUAN EXCLUSIVE..! Pendedahan Skandal Balak PKR Pernah Rembat Di Kedah.... SPRM Tunggu Apa Lagi ?

Saya tak berhasrat utk membuka pekung atau mengungkit segala kisah lalu.....

Tapi bila Saifudin Nasution dan Rafizi Ramli mula mengungkit stand mulia PKR di Kedah tentang kerusi MB, saya terpanggil untuk menyatakan bahawa perbandingan situasi antara Selangor- Kedah itu tidak wajar.

PKR tidak berada dalam kondisi yang wajar untuk berbicara siapa patut jadi MB Kedah pada masa itu atas banyak faktor, bukan kerana mereka gentleman, mulia atau baik hati tetapi sikap sebenar PKR sangat busuk hati dan keji tetapi bertopeng kononnya atas nama perjuangan rakyat!

Hari-hari dalam tahun 2008-2010 di Kedah selepas PRU12 dulu adalah hari-hari membilang kerusi. Allahyarham Ust Azizan, MB Kedah akan bertanya hampir setiap hari dan dia turut mengepak jari jemarinya satu persatu... Berapa lagilah kerusi DUN yang PR ada...?

Di mana si Rafizi, Saifuddin dan tokoh-tokoh besar PKR termasuk Anwar Ibrahim yang minta PAS supaya mencontohi sikap PKR di Kedah dalam isu MB Selangor sekarang, pada masa kerusi kena dibilang setiap hari pada masa itu itu? 

Tempoh itu adalah waktu-waktu getir PAS Kedah menghadapi karenah PKR, menjaga maruah PKR, maruah PR dan maruah kerajaan PR supaya jangan tumbang di tengah jalan. ADUN2 PKR Kedah ketika itu amat keji dgn cubaan melompat, merancang melompat, menjual diri dan kerusi, memakan cengkeram untuk menyeberang. 

Kerusi DUN PKR asalnya 5 tinggal 3, itupun setelah berjaya melepasi cabaran PRK Bukit Selambau. Kerusi Parlimen hilang dua, Padang Serai dan Kulim. Masa itu  si Rafizi Ramli dan Saifuddin Nasution ada di mana? Membisu dan langsung tak bersuara!

Sorang ADUN yang kuat menahan diri daripada memakan umpan supaya melompat, menghadapi kes kahwin kali kedua tidak register pulak...lalu jadi senjata musuh untuk mengugutnya supaya menukar kem. Akhirnya DSAI telah arahkan dia meletak semua jawatan, walaupun Ustaz Azizan berpendapat cukuplah kalau lepaskan jawatan Exco sahaja.

DSAI tetap mahukan dia letak semua jawatan, hilangkan diri seketika, menyebabkan PR terpaksa hadapi PRK Bukit Selambau. Daripada hari pertama melarikan dia daripada komplot BN yang bersiap utk membawanya ke Putrajaya, hinggalah dia pulang dari India, saya terpaksa menguruskan segala-galanya - memujuk, menguruskan proses penyediaan dokumen sumpah, surat perletakan jawatan, menenangkan anak isterinya, menguruskan hotel persembunyian, makan minum dalam persembunyian, membayar ganti rugi kerosakan rumah sewanya, menguruskan segala makan pakai dan tempat tinggal, sekolah dan keselamatan anak isterinya.

Berpuluh ribu belanja untuk itu, semuanya PAS tanggung! 

PAS Kedah berhabis beratus ribu pula untuk PRK Bukit Selambau atas kehendak PKR. Habis berpuluh ribu lagi nak jaga baki ADUN PKR yang belum melompat... 

PAS Kedah terpaksa membayar hutang lama seorang ADUN PKR yang telah keluar iklan insolvensi (kebankrapan) diakhbar hampir seratus ribu. MB terpaksa diam saja bila dapat tahu dia telah arahkan GLC beri kebenaran kepada sebuah syarikat pengusaha kuari pasir yang kebetulan melalui tanah milik agensi itu- untuk menampung perbelanjaannya. Ada PKR peduli kesukaran ADUN-ADUNnya? 

Sepanjang waktu-waktu getir, setelah mendapat maklumat tawaran lumayan semakin meningkat untuk mereka melompat menumbangkan kerajaan, saya kerahkan anggota unit keselamatan Amal PAS bertugas 24 jam mengiring dan memantau pergerakan semua ADUN PR Kedah secara senyap.

Tugasan ini tidak perlu dilakukan pun jika ADUN-ADUN PKR tidak membuat onar bertemu utk berunding dengan broker di Kelab Cinta Sayang! ADUN PKR ini mengugut macam-macam. Sebulan lebih mereka ke hulu ke hilir meninggalkan keluarga dan kerja, pimpinan PKR di mana?

PAS terpaksa merangkak untuk mencari dana beratus ribu lagi untuk menjaga bekas ADUN yang Anwar arahkan meletak jawatan selepas dia balik dari persembunyian di India, atas janji mereka kepada pengorbanannya. 

Uruskan belanja dan keperluan bulanannya sehingga habis penggal, termasuk penyediaan tempat tinggal (rumah) dan hutang piutangnya! Bukan sedikit, beratus ribu! PKR di mana masa itu? Bukanlah dia orang PKR?

Saya tidak bermaksud mengecilkan pengorbanannya, saya salute kesanggupannya, tapi sayang! PKR di semua peringkat telah mengabaikan nasibnya yang telah berkorban untuk partinya. Ada sesiapa dari PKR yang pernah bertanya khabar anak isterinya? 

Selama dua bulan lebih dia menjadi pelarian atas kehendak PKR di India, anak isterinya tinggal di mana? Kamilah yang menguruskannya! 

Pernahkan si Rafizi atau Saifuddin atau Anwar ambil sekeluarga India yang anak-anaknya sedang membesar, bapanya hilang entah ke mana, keselamatan tidak terjamin, budaya dan agama jauh berbeza, tinggal serumah, sedapur, sebilik mandi dengan mereka...? 

Pernahkan penganut Hindu yang taat, berada dalam tekanan, dalam serba kepayahan, menempatkan 'tokong' dan bersembahyang di ruang tamu rumah si Rafizi di depan anak dan isterinya? Si Saifuddin pernah basuh tilam dan lantai bekas kencing budak kaum India di rumahnya? Jawapannya..mereka ni peduli pun tidak, apalagi bertanya! 

Apa lagi PKR buat untuk Kedah?

Sepanjang sejarah PR jadi kerajaan di Kedah, ada kes tuntutan perjalanan bulanan sorang sorang Exco drp PKR jauh melebihi gaji dan elaunnya... Pegawai-pegawai kerajaan pun terkejut dan mengadu. Elaunnya sekitar RM17 ribu, tuntutan perjalanannya mencecah RM23 ribu! Siapakah yang menutupi keaiban besar ini? 

Lima ADUN PKR yang asal dan seorang yg menang PRK Bukit Selambau, enam semuanya pernah menjadi Exco Kerajaan Negeri! Tidakkah ini pelik....!

Tidak bertolak ansurkah lagi PAS dengan PKR dalam hal sebesar ini? Siapakah yang mengizin/mengarahkan tolak ansur ini kalau bukan Presiden PAS, tempat tumpah kesetiaan dan kepatuhan MB Kedah masa itu.

Mungkin tak cukup kerusi Exco, berebut pulak hendakkan jawatan Senator sampai seorang Ketua Cabang PKR sanggup keluar parti sewaktu PRK Bkt Selambau. Mereka menuntut macam-macam keistimewaan untuk diri sendiri dan kaumnya yang belum dapat dipenuhi, MP Padang Serai keluar parti. MP yang jarang pedulikan kawasan, tidak pernah turut serta dalam program peringkat kawasan dan negeri, tapi meminta peruntukan itu dan ini, akhirnya melompat jugak...

Adakah si Rafizi atau Saifuddin datang bertanya khabar tentang karenah orang-orangnya? Adakah si Saifuddin atau Rafizi tampil meminta maaf di atas karenah yang dibuat oleh ADUN-ADUN PKR yang PAS terpaksa tanggung di Kedah? Tak pernah walaupun sekali..!

Belanja program parti PKR pun minta daripada PAS, termasuk belanja kontinjen PKR Kedah ke PRN Sarawak. MB terpaksa secara diam-diam meluluskan kawasan balak kepada PKR melalui satu permohonan sebuah syarikat yang mewakilinya, atas alasan PKR tiada belanja nak uruskan parti.

Bila lulus dengan harga yang sama dengan pihak lain (RM16 ribu sehektar), diulang lagi memohon pengurangan harga pula. PAS Kedah tidak pernah mengambil kesempatan jenis ini! PKR tidak malu pun untuk mengulang meminta.

Ahli2 Majlis PBT PKR hampir sama ramai dengan PAS walaupun kerusi mereka hanya lima berbanding PAS yg ada 16 kerusi, MKK pun begitu juga... Belum saya ceritakan gelagat Ahli Majlis PKR yang berniaga dan melindungi perniagaan sendiri atas kapasiti mereka di PBT. Tak diberi muka maka pelbagai ugutan yg mereka keluarkan. Siapakah mereka kalau bukan pimpinan PKR?

Ustaz Azizan terpaksa menebal muka mempertahankan pencalonan Darjah Kebesaran (Dato') untuk orang-orang besar PKR dihadapan Tuanku Sultan memandangkan belum ada jasa untuk disenaraikan. Hanya ada jawatan dalam parti yang jarang diambil kira oleh pihak istana.

Saya boleh senaraikan penerimanya kalau mahu, termasuk yang kononnya bercakap pandai itu. Mereka meminta secara direct tanpa ada perasaan bersalah dan malu..Siapa mereka ini kalau bukan pemimpin-pemimpin Cabang PKR??

Bintang-bintang dan pingat yang lebih kecil tak perlulah disebutkan. Berebut-rebut dan merajuk kalau tak dapat, marah kalau orangnya tak lekat, mahunya pada pingat dan kebesaran bagai semut menghurung gula! Sungguh memual dan memalukan perangainya para pemimpin PKR ini!

PKR seperti orang lumpuh daripada leher sampai ke kaki dengan semua karenah ini. Semuanya PAS yang kena jaga, kena bela, kena suap, terpaksa tanggung, terpaksa telan! Tetapi lagak pemimpinnya seperti raja.
 
PAS seperti menjadi hamba. PAS buat macam-macam untuk menjaga maruah PKR, menjaga maruah kerajaan PR dalam keadaan mereka melompat dan menuntut segala macam... 

Dengan karenah yang berbagai-bagai itu, patut saja mereka tidak ikut campur dalam krisis yang dicetuskan oleh seorang ADUN PAS dan sekelompok pengikutnya tentang kedudukan MB! 

Kalaulah PKR menyamakan situasi di Selangor sekarang sama seperti Kedah, cuba bilang kerusi PAS Selangor hari ini dan kira juga kerusi PKR di Kedah masa itu. Jangan lupa masukkan sekali yang melompat dan membuat onar!

Mengucap permohonan maaf dan terima kasih pun mereka tak mampu, masih ada hati mahu mengungkit mereka tidak campur tangan dalam isu siapa patut jadi MB
Kedah masa tu? 

Sebenarnya bukan mereka tak mahu ikut campur, tapi mereka lumpuh segala anggota dari banyak sudut untuk bercakap tentang kelayakan! Perlukah saya ceritakan semuanya?

Kekalahan PR Kedah - walaupun ada faktor lain- turut disumbangkan oleh faktor karenah ADUN dan MP PKR yang melompat. Ia membangkitkan kebencian dan meluat. 

Walaupun menang di kerusi mereka apabila mengemukakan semua muka baru, bekas-bekas ADUN yang tidak dicalonkan melepaskan semua jawatan dalam parti. Pengundi Melayu yang menyimpan geram dan meluat dengan gelagat PKR menghukum calon-calon PR di kawasan-kawasan Melayu, PAS lah yang menanggung akibatnya!
 
Ada hati nak mengungkit....? Tak malu....!

Hari ini tokoh yang mengarahkan PAS Kedah terus bersabar, mengarahkan MB Kedah terus bertolak ansur untuk memelihara kukuh Pakatan Rakyat di Kedah pada waktu lalu sedang diberi kata dua, di suruh menjawab itu dan ini hanya kerana dia menyatakan keputusan partinya.

Saya menanggung perit yang tersimpan selama ini hanya kerana susuk ini yang mengarahkan MB meraikan saja kelemahan, menutup kekurangan dan menampung apa yang kurang pada mereka. Itulah dakwah politik kita masa itu. Itulah toleransi Presiden PAS yang dipatuhi oleh Almarhum Ustaz Azizan.

Tak ada sedikit rasa malukah dengan kebaikannya selama ini mengarahkan segala kelemahan dan kekurangan malah kesialan kamu diraikan saja malah ditutup? Bila lemah meruntun bila rasa kuat mula jalan pun mulalah mendongak! Sedar dirilah wahai PKR dan DAP!

Luahan Hati,
 
Sanusi
Mantan Setiausaha Politik 
Almarhum Ust Azizan

PANAAS...! Rakaman Perbualan Whatsapp Khalid Dengan Wan Azizah Kini Tersebaaar....

FAKTA - Kekuatan Pakatan Rakyat terletak pada PAS.Tanpa ahli dan penyokong PAS, Pakatan Rakyat tidak akan berfungsi. Akar umbi Pakatan Rakyat adalah PAS
 
FAKTA - Sejarah penubuhan Pakatan Rakyat tidak akan berjaya jika PAS tidak terlibat. Ahli dan penyokong PAS buatkan Pakatan Rakyat nampak ramai dan kuat
 
FAKTA - DAP merupakan sekutu paling kurang ahli dan penyokong diawal penubuhan Pakatan Rakyat. Tanpa PAS parti Lim anak beranak tak bernyawa.
 
FAKTA - Hasil bantuan PAS, pemimpin DAP dapat sokongan Melayu bagi menumbangkan UMNO. Tanpa PAS sudah pasti DAP tumbang kepada MCA dan GERAKAN
 
FAKTA - PAS merupakan tunjang kekuatan Pakatan Rakyat kerana ahli dan penyokongnya adalah Hardcore dalam memastikan Pakatan Rakyat terus relevan
 
FAKTA - PKR merupakan sekutu paling tidak berguna didalam Pakatan Rakyat kerana mempunyai ahli yg sedikit, pemalas, samseng dan korup.
 
FAKTA - Jika diletak pertandingan 1 lawan 1 antara PAS vs PKR kemenangan akan memihak kepada PAS di semua kerusi majoriti Melayu.
 
FAKTA - Ahli dan penyokong PKR terdiri daripada mereka yang dibuang dari UMNO, MIC, MCA, GERAKAN kerana masaalah Korupsi dan Disiplin (SAMPAH)
 
FAKTA - PKR mengetuai setiap Demonstrasi yang diadakan Pakatan Rakyat namun tanpa penyertaan ahli PAS Demo PKR tidak akan mendapat sambutan
 
FAKTA - Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng KAFIR tak layak. Anwar Ibrahim masaalah Moral (LIWAT) tak layak. Hadi Awang paling layak ketuai Pakatan Rakyat. Suara PAS lebih ramai dalam PR.
 
FAKTA - Sedarlah wahai ahli & penyokong PAS, tanpa kamu Pakatan Rakyat tidak punya apa apa. Apatah lagi nak harapkan PKR yang ahlinya terdiri daripada SAMPAH dan PENAGIH
 
FAKTA - PKR sudah lama mempergunakan PAS. Sudah sampai masanya ahli dan penyokong PAS terajui Pakatan Rakyat kerana suara anda lebih kuat dan berpengaruh.
 
FAKTA - Ahli dan penyokong serta kepimpinan PAS, dengarlah suara hati anda dan fikirlah dengan bijak. Mahu jadi keldai tunggangan DAPdan PKR atau ketuai Pakatan Rakyat.

Wednesday, July 30, 2014

Khalid Ibrahim Tak Setuju Guna Wang Rakyat Selangor Beli SPLASH 10 Kali Ganda Dari Harga Asal... Itu Punca Anwar Nak Tukar MB Baru...?

Keengganan Khalid Ibrahim untuk menuruti kehendak dan suruhan Anwar Ibrahim, menyebabkan Ketua Umum PKR itu berang. Bersama-sama Rafizi Ramli yang diketahui cukup cekap dalam bab-bab MENGAMBIL UPAH dan MENGIRA KOMISYEN, mereka menggerakkan KAJANG MOVE untuk menggulingkan Khalid Ibrahim bagi digantikan dengan Wan Azizah.

Sebelum ini, telah didedahkan pertemuan sulit yang diatur oleh Anwar Ibrahim melibatkan Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah yang merupakan pemegang 30 peratus saham SPLASH dengan Khalid Ibrahim untuk memastikan transaksi tersebut berjaya.

Sudah tentulah, Khalid Ibrahim tidak bersetuju untuk menggunakan wang rakyat Selangor untuk membeli SPLASH pada 10 kali ganda harga asal yang ditawarkan. Apatah lagi, Khalid juga tahu, lebihan pembayaran tersebut sebenarnya akan pergi kepada Anwar Ibrahim dan Rafizi Ramli yang mengatur transaksi tersebut.

Justeru, timbul desakan agar Anwar Ibrahim menjawab serta menjelaskan perkara sebenarnya. Walaupun ramai juga tahu, Anwar Ibrahim tidak akan mengaku atau bercakap benar, tetapi dia perlu juga bersuara, memandangkan dalam hal ini, memang dia terlibat secara langsung....

Baca seterusnnya, di SINI.

Apabila Mesej Whatsapp Dr Zuhdi Mahukan PAS Bersama UMNO Bikin DAP Terkencing..., UMNO Selangor Masih Leka Makan Ketupat Dan Rendang...?

Dalam kekalutan perang dingin PKR berebut jawatan MB Selangor, tiba tiba terdedah pula kisah satu paparan skrin aplikasi kiriman mesej Whatsapps yang terbocor mendedahkan pemimpin jawatankuasa PAS pusat secara aktif membincangkan mengenai kemungkinan senario parti itu meninggalkan Pakatan Rakyat.

Ini mungkin petunjuk terbesar setakat ini bahawa ancaman perpecahan Pakatan itu menjadi benar, apabila paparan skrin itu tersebar dalam Facebook yang menunjukkan ahli jawatankuasa PAS Mohd Zuhdi Marzuki sedang membincangkan bekerjasama dengan UMNO.

Beliau, seorang Pensyarah, menggariskan satu senario bagaimana PAS boleh keluar daripada Pakatan dan kemudian membentuk satu kerajaan dengan majoriti mudah di DUN Selangor melalui bantuan UMNO, dengan mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.

Perbualan yang berlaku dalam kumpulan WhatApps melibatkan semua pemimpin jawatankuasa PAS Pusat.

Dr Zuhdi adalah Ketua Pegawai Operasi Pusat Penyelidikan PAS. Beliau juga seorang pensyarah..., membuat analisa mengenai nasib PAS bersama DAP dan PKR! Sudah terang lagi bersuluh.....

Terkini, Zuhdi menerusi tulisan pada laman Facebooknya menyeru agar Khalid Ibrahim diberikan peluang menghabiskan tempoh pentadbirannya sehingga Pilihanraya akan datang.

Tegasnya, ia selaras dengan satu hadis Nabi yang menyeru umat Islam mentaati pemimpin "selagi tidak disuruh kepada maksiat".

"Demikian juga dalam kes Khalid Ibrahim, mari kita jadikan hadith itu panduan.
Apakah apabila Dr Zuhdi sengaja sebut "selagi Khalid tak suruh buat maksiat" itu sebenarnya beliau menyindir Anwar Ibrahim....??

 
 

Satu Lagi Video Panas Aidil Fitri 2014 - Anwar Dah Tentukan Siapa Yang Control Wan Azizah Jika Jadi MB Selangor Baru






Video Panaas Aidil Fitri 2014 - Isu MB Selangor Hadi Awang Hanya Berani Main Belakang Anwar






Saturday, July 26, 2014

Azeez Rahim Bersama Kelab Putera 1 Malaysia Akan Berangkat GAZA


‎Sedang berlangsung sekarang ini Sidang Media di pejabat urusan Kelab Putera 1 Malaysia Jalan Kg Attap Kuala Lumpur.

Pengerusi KP1M Datuk Seri Azeez Rahim membuat pengumuman beliau akan mengetuai misi bantuan kemanusiaan ke Gaza pada awal bulan Ogos 2014.

Menurut Azeez delegasi kali ini adalah seramai 65 orang terdiri daripada para doktor pakar, pasukan media, dan sukarelawan. Beberapa syarikat telah membekalkan peralatan seperti jaket kalis peluru, topi keselamatan kalis peluru dan boot keselamatan untuk petugas yang akan berangkat ke Gaza.

Turut hadir ke sidang media ini adalah His Excellency Dr Anuar merupakan Duta Palestine di Malaysia. Pada foto diatas beliau yang duduk disebelah kiri Azeez.

Sent from my BlackBerry Z30 smartphone.

Thursday, July 24, 2014

Luluhnya Hati Suami Apabila Menemui Si Isteri Dalam Keadaan Begini.... Bersama Lelaki Lain....

Saya bekerja sebagai seorang ketua eksekutif di sebuah syarikat swasta. Isteri saya adalah juruaudit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun. Dialah buah hati saya dunia dan akhirat.

Kisah ini terjadi pada dua tahun lepas. Saya perhatikan sikap isteri saya tak macam biasa. Saya dapat kesan perubahan sikapnya kerana dah lebih 10 tahun kami bersama. Mana tidaknya, kadangkala saya sembunyi-sembunyi perhatikan tingkah lakunya.

Saya lihat dia semakin gemar membawa handphonenya kemana-mana walau ke bilik air. Saya cuba mintak nak lihat handphonenya tetapi berjuta alasan yang dia berikan. Saya dah terfikir macam-macam. Saya cuba selami apa yang dia alami tetapi gagal. Nampak seperti dia menyembunyikan sesuatu dan layanannya juga tidak seperti dulu.

Sebelum ini, bila saya buat lawak, pasti dia yang akan ketawa dahulu walau pun cerita yang saya nak sampaikan belum habis lagi. Kini, setakat ketawa kecil untuk ambil hati saya saja. Soal Atas Katil pun begitu, dalam sebulan sekitar 5 kali yang saya minta cuma sekali yang saya dapat. Itu pun rasa macam beraksi dengan patung. Kalau dulu, bila saya mintak 5 kali, 8 kali pun dia sanggup walaupun dia sampai susah nak bangun pagi tapi sekarang nyata berbeza.

Suatu hari, mungkin tuhan nak kabulkan doa saya supaya diberi petunjuk dalam menghadapi situasi ini. Isteri saya mandi dan tertinggal handphonenya dalam laci. Saya yang sedang bersiap nak pergi kerja terdengar handphonenya berbunyi tanda ada mesej diterima. Terus saya capai handphonenya dan buka peti mesejnya.

Tiada nama terpapar, cuma nombor sahaja. Saya cepat-cepat catat nombor handphone yang tertera. Kemudian saya baca isi mesejnya. Kesangsian saya mula memuncak bila terbaca mesejnya yang berbunyi “Lepas kerja tunggu kat tempat biasa”.

Hati saya mula bergelora dan fikiran mula bercelaru. Tapi saya tahankan dan cepat-cepat padam mesej tu dan letakkan kembali handphone tu ditempatnya. Perlahan-lahan saya keluar dari bilik dan bersarapan.

Semasa saya bersarapan isteri saya siap mandi dan kemudian dia bersarapan bersama-sama saya. Saya cuba tahankan perasaan saya ketika itu dan buat macam tidak ada apa-apa yang berlaku. Kemudian kami pergi kerja menaiki kereta masing-masing. Sebelum itu, saya bawa bersama viewcam untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.

Petang itu saya menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan menunggu di hadapan pejabatnya di dalam kereta yang saya pinjam dari rakan. Saya tidak gunakan kereta saya, takut isteri saya perasan. Hati saya bergelora apabila terlihat isteri saya keluar dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta yang tidak saya kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun menunggu isteri saya sebelum saya sampai.

Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan pejabat isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta tersebut dalam jarak yang selamat. Tiba-tiba handphone saya berdering, rupanya isteri saya telefon saya.

Saya pelik, adakah dia dapat menghidu perbuatan saya. Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada meeting katanya. Bila saya tanya dia berada di mana, dia kata sedang bekerja di pejabat. Sungguh pilu hati saya melihat isteri saya berbohong.

Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya yang terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah restoran yang terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari kereta dan menuju ke restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya rasa jauh lebih muda dari isteri saya.

Setelah mereka masuk, saya mencari sudut yang memudahkan untuk saya memerhatikan mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka berdua. Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah apa yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya pada hari itu kerana telah meninggalkan solat Asar dan Maghrib semata-mata mencari kebenaran.

Saya menunggu di dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya. Sekali sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam. Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari restoran dan menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam segala perbuatan mereka. Kemudian mereka bergerak menuju ke arah yang saya tidak pasti. Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka.

Rupanya mereka kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong belakang yang gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut kerana takut mereka sedar akibat lampu yang saya pasang.

Saya mengambil keputusan untuk berjalan menyusup ke tempat-tempat yang tersembunyi untuk merakam perbuatan mereka di dalam kereta di tempat yang gelap itu dengan meletakkan kereta saya di tempat yang sesuai. Suasana di lorong itu amat gelap.
 
Yang kedengaran hanya deruman bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan enjinnya. Saya cari tempat yang sesuai dan tersembunyi agar tidak disedari mereka.

Saya hidupkan fungsi night vision yang mana saya dapat merakam setiap aksi mereka walaupun dalam keadaan yang amat gelap.

Bagai nak luruh jantung saya berdebar, amat terkejut bila mendapati mereka sedang berasmara. Saya lihat mulut mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya. Saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama dan terpaksa berdiri lebih dekat di tempat yang selamat untuk merakam apa yang mereka lakukan.

HATI SAYA HANCUR LULUH pada ketika itu. Syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu di situ juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus merakam setiap perbuatan mereka. Saya sedar, tuhan menyebelahi saya.

Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam dan dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta. Selepas memulangkan kembali kereta rakan, saya pun memandu kereta saya pulang.

Dalam solat saya menangis dan berserah kepada Allah untuk menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri saya itu. Kemudian saya pergi ke bilik anak saya. Saya lihat anak saya sedang lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak saya yang tidak berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir, apakah dosa saya sehingga begini hebat dugaan tuhan kepada saya.

Apabila terdengar bunyi kereta isteri saya tiba di garaj, saya keluar dari bilik anak saya dan menuju ke pintu untuk membukakan pintu supaya isteri mudah masuk ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya masih belum tidur. Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak perkara-perkara berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia pulang lewat.

Dalam hati saya menyumpah sendirian, perempuan laknat...!!

Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya sembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya lihat pakaian dan tudungnya semuanya rapi seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku. Dasar perempuan jalang, tahu sahaja menyembunyikan perbuatan keji di jalan tadi.

Malam itu saya biarkan isteri saya tidur sendirian. Saya tidur menemankan anak saya didalam bilik anak saya walau pun pada malam itu, selepas isteri saya mandi, dia minta disetubuhi.....

Baca seterusnya di SINI 

Khalid Akan Duduk Rumah Berehat Main Dengan Cucu Jika Rakyat Mahu Wan Azizah Jadi MB Selangor [Tonton Video Klip Ini]






PEDAS...! Azalina Othman Kata "Kami Tak Takut Dengan Putin.., Pihak Pemisah..., Dan Ukraine". Tonton Video Klip Ini






Tuesday, July 22, 2014

Anwar Tunggang Bini Heret Rakyat Selangor Selesai Masalah PKR... Najib Pula Gegarkan Dunia Berjaya Dalam Rundingan Dengan Kepala Pemisah Ukraine.

Sepuluh malam terakhir Ramadhan, umat islam bermunajat dan mencari Lailatul Qadr......

Diantara malam yang mulia ini Allah swt bukakan hijab kita untuk melihat dan saksikan sendiri keputusannya apa yang telah dilakukan oleh dua watak berbeza pemimpin dalam negara kita. Iya dua watak yang sangat berbeza ibarat bumi dan langit, ibarat malam dan siang..... jauh sangat bezanya!

Anwar Ibrahim yang rakus, gelojoh dan haloba telah membuat dunia ketawa melihat gelagat bangangnya menunggang isterinya untuk mengheret rakyat Selangor terpalit menyelsaikan masalah dalam kain PKR.

Sementara itu, seluruh dunia bangun dan memberikan 'standing ovation' kepada YAB Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Tun Razak....!


Wan Azizah yang bodoh dan biol mahu dijadikan Menteri Besar di negeri Selangor....?

Kerja gila Anwar yang hanya pentingkan dirinya sendiri. Apakah Anwar sengaja mahu menguji kesabaran pihak istana dan DYMM Sultan Selangor...?

Sementara itu dipentas dunia pula, New York Times mengulas kejayaan Najib berunding dengan pemisah Ukraine untuk serah mayat dan kotak hitam MH17 sesuatu yang gagal dicapai mana mana negara negara lebih berkuasa.

Kisah YAB PM kita berunding dan capai persetujuan dengan Ketua Pemisah Ukraine, Alexander Borodai juga disiar meluas di pelbagai media antarabangsa.

Jika semua berjalan lancar soal mayat penumpang MH17, dua kotak hitam dan laluan selamat untuk siasat nahas ada jalan penyelesaian setelah melalui detik yang tidak menentu sejak ia terhempas di wilayah dikuasai pemisah Ukraine pada Khamis lalu.

Akhirnya..., malam tadi Najib dapat bercakap sendiri menerusi telefon dengan taiko utama kumpulan pemisah Ukraine, Alexander Borodai (gambar bawah, ditengah sedang telefon, dikelilingi pengawalnya) .

Hasil perbualan itu mereka telah mencapai satu asas tiga persetujuan mengenai mayat-mayat penumpang MH17, dua kotak hitam pesawat itu dan laluan selamat untuk siasat kawasan nahas.

Dalam sidang akhbar lewat Isnin malam itu, Najib berkata kesemua 282 mayat yang kini berada di Torez, dalam kawasan puak pemisah, akan diserahkan kepada wakil dari Belanda.

Katanya dari Torez keretapi akan membawa mayat-mayat itu ke Kharkiv, bandar dikuasai kerajaan Ukraine.

Keretapi itu akan bertolak malam ini, waktu Ukraine dengan diiringi oleh enam wakil pasukan penyelamat Malaysia.

Perdana Menteri kata ia kemudiannya akan diterbangkan ke Amsterdam mengunakan pesawat Hercules C130 Belanda.

Selepas urusan forensik di situ,mayat-mayat penumpang dan anak kapal rakyat Malaysia akan dibawa pulang.

Kata Najib mengenai dua kotak hitam MH17, pada jam 9 malam ini waktu Ukraine ia akan diserahkan kepada pasukan dari Malaysia di Donetsk yakni bandar utama dikuasai pemisah.

Menurut Perdana Menteri penyiasat antarabangsa akan dijamin laluan selamat untuk membuat siasatan menyeluruh.

Beliau menjelaskan sekalipun persetujuan ini dicapai ada beberapa butiran dan langkah perlu dibereskan.

Najib menyeru semua pihak berkerjasama rapat untuk memastikan persetujuan ini dihormati.
 
Ini bagi membolehkan mayat rakyat Malaysia dikembalikan,kotak hitam diserahkan dan team penyiasat dapat masuk ke kawasan nahas.

Perdana Menteri juga menjelaskan beliau terpaksa memendam rasa sejak beberapa hari kebelakangan ini.

Katanya ada kalanya beliau ingin menyuarakan rasa marah dan pedih yang dirasainya bersama rakyat Malaysia.

"Namun ada kala kita mesti berkerja secara diam demi untuk mencapai hasil yang baik," katanya

[Agenda Daily]

Ketika seluruh negara kita sedang bersedih dengan tragedi nahas pesawat MH17, YAB Datuk Seri Najib tidak meletakkan sebarang kepentingan peribadi sebagai agenda utama beliau....!

Tetapi lihatlah gelagat Anwar.....

Monday, July 21, 2014

Sedih Apabila Tak Ramai Pimpinan UMNO Berdiri Teguh Belakang Najib Dalam Tragedi MH17

Bila timbul satu-satu isu maka YAB PM kita Datuk Sri Naib sorang-sorang yang kena pertahankan dan seperti yang kita semua tahu hanya beberapa pemipin saja yang akan backup PM, muka-muka yang sama antaranya Dato Seri Hishamuddin, Khairy Jamaluddin dan beberapa lagi.
 
Itu saja, takdak sapa lagi yang nak backup PM.

Aku nak tanya ni, mana pi semua ketua-ketua bahagian yang sepatutnya menjadi kekuatan Najib? Mana perginya calon-calon wannabe sebelum PRU 13 tempohari?
 
Mana semua depa ni? Sebelum nak dapat jawatan sanggup tunggu rumah PM seawal 5 pagi lagi dan sanggup sambut PM dari mana saja di balik selepas PM melakukan lawatan rasmi.

Pendek kata, sebelum nak dapat jawatan tu, macam-macam depa sanggup buat, bak kata omputeh dengan izin "they can take bullet for him". Lepas PRU semua lepas dapat apa dihajati mereka sanggup biarkan PM terkontang kantig seorang diri.

Mana mereka-mereka ni semua...? Kenapa mereka tidak bersama PM...?

Aku nak cerita satu insiden yang sangat luarbiasa. Ini pasal satu calon yang bermati-matian nakkan jawatan sebelum PRU13 tempohari. Dia punya bodek kat PM sampai satu kampung dia bawak turun untuk sabut PM kat airport. Bukan apa dia sudah setting dengan orang kampung ni supaya pastikan dia dipilih calon dan diberi jawatan dalam kabinet.

Dia punya bodek kuat ni, kalau cium tangan satu kampung boleh dengar dia punya bunyi ciuman tu la, tapi bilamana lepas PRU dia sudah dapat jawatan, dia sudah lupa sama PM. Malah aku dengar dia sudah tukar kem dan langsung tak peduli kat PM yang melantik dia ke dalam kabinet. Ya orang tu dalam kabinet sekarang......

Baca seterusnya di SINI

Sunday, July 20, 2014

Saturday, July 19, 2014

Kisah Makan Duit Dalam Kerajaan Selangor Akan BOOM Tak Lama Lagi...!

Dana SMUE [Skim Mesra Usia Emas] yang telah diasingkan oleh Kerajaan Negeri dengan nilai bayaran sebanyak RM2,500 bagi setiap kematian warga emas Selangor, telah disalahgunakan dan dibelanjakan secara salah untuk projek lain di Gombak dan Wangsa Maju.

Tidak hairanlah kenapa geng-geng Azmin Ali beria-ia sangat nak menjatuhkan dan menggulingkan Khalid Ibrahim.

Rupa-rupanya, banyak kisah penyelewengan yang berlaku. Dan tidak menghairankanlah juga mengapa golongan ini beria-ia membela diri kononnya kebenaran kerana ada sesuatu yang diselindungkan.

Baca seterusnya, di SINI 

Orang Kuat Khalid Gagap Sahkan Khalid Akan Masuk PAS Jika Anwar Terus Desak Tukar MB Selangor Selepas Aidil Fitri....!

After mounting pressure from its Pakatan Rakyat allies and party members, PKR has purportedly decided to replace Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim after the Aidilfitri celebrations.

It is learnt that PKR defacto leader Anwar Ibrahim met with party leaders in Selangor last night, and proposed his wife and party president Dr Wan Azizah Wan Ismail as the new Menteri Besar.

Anwar was quoted by Chinese language daily China Press as saying that the party has decided to remove Khalid.

According to a party source, Anwar had reportedly managed to obtain the support of his party leaders after having convinced the political bureau of his choice.

The source claimed he had decided on Azizah to "stabilise" the party,plagued by a series of controversies since holding its second direct internal elections early this year.

"Who would dare go against Anwar? Perhaps, they would grumble behind his back but in front of him, they are all yes men," said a source, who requested anonymity.

Malaysiakini


 QUOTE;

 "Who would dare go against Anwar? Perhaps, they would grumble behind his back but in front of him, they are all yes men," said a source, who requested anonymity.


"Siapa yang akan berani menentang Anwar? Mungkin, mereka akan merungut di belakang tetapi di bila depan dia, mereka semua jadi Yes Men".

Khalid Gagap sudah beberapa kali membuktikan sebaliknya....! Beliau tak pernah takut dengan Anwar, dan pastinya Khalid bukan Yes Man...


MH17 - Anwar Mahu Kak Wan Contohi Kehebatan Rosmah Mansor....?

Sangat mengecewakan di saat negara ini dihimpit tragedi yang meyedihkan terdapat media tempatan yang berusaha merendah-rendahkan pentadbiran negara dan boleh menjejaskan hubungan diplomatik Malaysia – Russia.

Baca seterusnya, di SINI

Wednesday, July 16, 2014

Apabila Tuanku Sultan Sudah Murka Terhadap Khalid Gereja Sepatutnya UMNO Shah Alam All Out Beri Tahu Pengundi Di Shah Alam...!

UMNO Shah Alam jangan berpeluk tubuh....!
UMNO Shah Alam jangan berdiam diri.....!!
UMNO Shah Alam jangan lepaskan peluang...!!!
UMNO Shah Alam jangan tidur......

Khalid Gereja adalah Ahli Parlimen Shah Alam. Dia dipilih oleh pengundi pengundi Shah Alam sebagai wakil rakyat pada PRU ke 13 tahun 2013. Khalid dipilih buat kali kedua setelah kali pertamanya pada tahun 2008.

Hari ini jelas dan nyata DYMM Sultan Selangor murka dengan kelakuan dan gelagat bangang Khalid Gereja yang mempersoalkan peranan MAIS.

Secara terang terang dalam ucapan DYMM Tuanku Sultan sebut Khalid seorang BUKAN anak Selangor dianggap biaDAP terhadap institusi diraja dalam negeri Selangor....!

UMNO Shah Alam tunggu apa lagi...? Ayuh...! Jalankan tugas anda semua. Pergi berjumpa setiap pengundi di Shah Alam, jengah rumah ke rumah. Guna kaedah "one to one marking" dekati dan jumpa semua pengundi melayu beragama islam segera!

Jumpa untuk apa...? Iya anda tolong burn kepada vcd video klip ucapan DYMM Tuanku dibawah ini dan sebarkan kepada semua pengundi di Shah Alam. Biar mereka dengar sendiri ucapan Tuanku, dan biar mereka sedar jenis apa wakil rakyat yang mereka telah pilih....!


Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf

Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf


Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif MAIS.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa MAIS seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak MAIS berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan MAIS dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.

Sultan Sharafuddin meluahkan rasa kesal dan dukacita baginda terhadap sikap Khalid kerana mempersoalkan kuasa eksekutif MAIS selain mencadangkan kerajaan negeri supaya mengehadkan kuasa majlis itu.

Baginda bertitah, walaupun Khalid bukan anak jati Selangor, namun ahli Parlimen PAS itu harus mendalami sejarah dan undang-undang yang terpakai di Selangor terutama Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor dan Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Selangor.

"Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad mempersoalkan kuasa eksekutif Mais dan mencadangkan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Selangor menghapuskan kuasa eksekutif Mais.

"Beta amat kesal dan kecewa dengan kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu.

"Tindakan Khalid mempersoalkan kuasa Mais seolah-olah menunjukkan sikap biadap dan penentangan kepada kuasa beta sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat daripada pihak Mais berkenaan agama Islam seperti yang sedia termaktub di bawah undang-undang,”  titah baginda semasa berucap di Masjid Pekan Sepang semalam.

Baginda turut memberi amaran kepada Khalid supaya lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan pada masa depan.

"Oleh itu, beta menyeru kepada Khalid agar di masa akan datang beliau berwaspada dalam mengeluarkan sebarang kenyataan dan jangan menunjukkan sikap biadap dan jahil beliau apabila membicarakan isu berkaitan dengan kuasa beta dan peranan Mais dalam menasihati beta mengenai agama Islam," kata baginda.
- See more at: http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/07/kini-khalidsamad-mohon-beri-penjelasan-kepada-sultan-selangor-pulak-dah.html#sthash.eZYEcdA2.dpuf