Sunday, February 1, 2015

Respect Ismail Sabri....! Ini Macam Lah Pemimpin Melayu UMNO Yang Kita Mau...

‎That's the way Datuk Seri....!!

Tahniah Datuk Seri Ismail Sabri yang memberikan pesanan yang sangat bernas dan bijak kepada para pengguna demi mendepani gelagat jelek peniaga peniaga yang tidak bertanggungjawab sesuka hati menaikkan harga barang.

Hakikatnya sekarang ini harga petrol terus menerus diturunkan namun belum ada sebarang pengisytiharan harga barang akan diturunkan.

Anda baca sendiri apa yang diluahkan oleh Ismail Sabri di ruangan fbnya, memang kental semangat perjuangan seorang pemimpin Melayu....! Beliau mengingatkan khususnya kaum melayu sebenarnya ada "purchasing power" yang kuat menjadi penentu arus ekonomi tanahair. Menteri UMNO ini yakin sekiranya kaum melayu menyokong penuh peniaga kaum melayu nescaya kaum mata sepet tak boleh bermaharajalela bermain dengan kawalan harga barang.

Respect Ismail Sabri..!!

Sent from my BlackBerry Z30 smartphone.

10 comments:

Anonymous said...

100% sokong, bkn bermakna aku rasis tapi aku benci pemborong yg ambil kesempatan jika harga minyak naik saat tu barang naik, tapi bila minyak turun...hampas...buat tak tahu shj .

Anonymous said...

100% sokong, bkn bermakna aku rasis tapi aku benci pemborong yg ambil kesempatan jika harga minyak naik saat tu barang naik, tapi bila minyak turun...hampas...buat tak tahu shj .

Anonymous said...

100% sokong, bkn bermakna aku rasis tapi aku benci pemborong yg ambil kesempatan jika harga minyak naik saat tu barang naik, tapi bila minyak turun...hampas...buat tak tahu shj .

Anonymous said...

PM Najib kena cari lagi orang macam Ni,utk di lantik jadi menteri atau punpenasihat,baru jadi.Apa yg di tulis beliau adalah tepat,Melayu sendiri yg cari susah kerana tak ada kesedaran,nak buat benda senang pun mereka tak mampu ,tapi bila dah susah salahkan kerajaan.Semuanya mahu karajaan bertindak,diri sendiri main lantak je tak kira tempat.Aku secawan tea pun tak minum di OTCH ni.

Anonymous said...

semenjak kempen bbcdap, saya dah tak masuk kedai old town tu, pekan lama buat apa masuk...
kalau boleh sambil lalu nak baling telor tembelang especially kat orang melayu kat situ.
anak2 saya pon, yang nak belanja saya duit gaji, semua saya tolak. old town ke, secret recepi ke, domino;s ke, star buck, macD apalagi.
kalau diaorng tolak barang israel, saya tolak dua2 barang israel dan cinadap.semua saya reject. nak belanja emak makan, cari sebarang kedai mealyu. halalan toyyiban.
kalau ikhlas, semua sedap.

Anonymous said...

Masalahnya orang melayu yg bnyak duit tk terkesan dgn kenaikan hrga barang.yg bawahan je yg boikot.
pegi le pasar borong atau pasar basah.tngok diorang bli ikan.mahal ke,naik ke.tetap ambikje ikan sperti tenggiri,merah,jenahak,udang n ketam.setakat semingu 300 senang je bayar.
kita yg bawahan 2-3 kali pusing,last2 ambik tuna, pelaling n ikan gred B je utk budget 30 seminggu.
cuba golongan atasan pun tolong kami boikot sama.nescahya tengiri,merah,jenahak n udang jadi ikan masin.
grenti rega ikan turun.

Nazim Mohd Nasir said...

100% sokong BOIKOT KOPITIAM CINA

Anonymous said...

Bila letrik, roti, gula, beras, tambang bas, Lori, LRT semua nak turun?

Menteri pakai letrik percuma, tak makan roti Dan beras, naik kenderaan free, ke?

Anonymous said...

Elok Ismail Sabri jadi PM...

Anonymous said...

SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
arjuna waspada
changkat lobak.