Monday, March 9, 2015

Siapa Bakal Jadi Suami Janda Yang Semakin Serabai Ini...?

Sejak mutakhir ini semakin meluat dan menyampah melihatkan gelagat dan kelakuan anak sulung Anwar yang kini mengharungi kehidupannya sebagai seorang ibu tunggal....

Pada awal kemunculan Nurul Izzah ditahun 1998, keterampilannya mengundang perhatian siapa sahaja yang melihatnya. Apakah pengakhiran perhatian itu terpulanglah kepada diri masing masing samada terbit rasa kekaguman, atau rasa minat mahupun simpati....

Tidak dinafikan ketika itu pada zaman era Reformasi kemunculan Nurul Izzah telah mencetuskan  satu fenomena dikalangan ramai anak anak muda yang menjadikan anak sulung Anwar ini sebagai Ikon. Tidak kiralah walaupun bukan dikalangan pengikut Keadilan atau pun tidak, natijahnya ramai juga yang meminati dan bersimpati dengan nasib yang menimpa Izzah....

Namun begitu setelah beliau mula bergelar Ahli Parlimen Lembah Pantai sejak tahun 2008 dan semakin galak dan sakan terlibat dengan PKR, kita mula melihat tingkah laku Nurul Izzah yang sebenar! Lagaknya semakin menjadi-jadi setelah menjadi pelengkap kepada perkakas Anwar untuk mempraktikkan budaya NEPOSTIME dalam parti yang mereka tunggang....

Nepotisme bermaksud melebihkan saudara-mara serta rakan-rakan yang ada hubungan dan bukannya penilaian objektif bagi keupayaan, meritokrasi atau kekesuaian terhadap sesuatu jawatan. Contohnya, tawaran jawatan kosong kepada saudara-mara, walaupun masih ada lagi orang lain yang lebih layak serta sanggup melaksanakan tugas sedemikian. Perkataan nepotisme berasal daripada perkataan Latin 'nepos', yang bermaksud "anak saudara" atau "cucu".

Semakin naik tocang gelagat Nurul Izzah apabila dia tawaduk dengan resepi ayahnya menjadikan PKR sebagai parti famili... Awnar Ketua Umum, Wan Azizah Presiden, Nurul Izzah Naib Presiden.
Iya! Semenjak dari itu keterampilan Izzah semakin tidak digemari umum.

Kemunculan anak sulung Anwar ini diatas pentas ceramah Pembangkang dilihat lebih banyak merapu dan meraban begitulah juga apabila beliau ditemuramah oleh mana mana pihak media, tutur katanya semakin melalut dan sangat sangat desperado!

Menyaksikan rakaman foto ini, sepantas kilat timbullah rasa kasihan... Bukan belas kasihan kerana dirinya terpaksa berjuang untuk membebaskan ayahnya yang menjalani hukuman penjara tanpa suaminya disisi tetapi rasa kasihan ini lahir kerana batang tubuh Nurul Izzah kini sudah menjadi bahan kebencian umum....

Memperdagangkan dirinya didepan khalayak ramai dalam acara demonstrasi dan protes demi mengemis simpati bukanlah satu kaedah yang betul diwaktu ini kerana semakin ramai sudah menyampah dengan Anwar Ibrahim!

Apa yang berlaku pada diri Anwar merupakan masalah peribadinya sendiri dan bukannya satu masalah rakyat secara umum. Rakyat sudah semakin bijak membuat penilaian dan hanya tinggal segelintir sahaja keldai keldai menyerupai manusia yang masih sanggup memperbodohkan diri  mereka untuk ditunggangi oleh famili dan pencacai pencacai Anwar.

Berkompang bukan main kuat kununnya pada 7 Mac 2015 lautan manusia akan memenuhi kota raya Kuala Lumpur yang berpusat di depan gedung membeli belah SOGO. Namun, apa yang diangan-angankan oleh pimpinan PKR hampa belaka!

Agak lucu juga menyaksikan kehadiran pimpinan DAP dan PKR bukanlah satu full force yang jitu, oleh yang demikian ahli ahli akar umbi PAS juga tidaklah seramai yang hadir pada perhimpunan BERSIH sebelum ini. Kesimpulannya definasi perkataan SOLIDARITI Untuk Anwar tidak berjaya dizahirkan langsung kerana jelas terbukti tidak ada solidariti apabila kehadiran pimpinan Pembangkang juga ibarat hidup segan mati tak mahu....

Sebagai terjemahan kepada gelagat dan kelakuan Nurul Izzah yang semakin berserabai, keterampilan yang tidak menarik seperti dulu, timbul persoalan apakah ibu tunggal ini berada dalam Zon Jiwa Kacau...?

Sewaktu Demo Solidariti Anwar kelmarin, ramai yang melihat kelakuan Izzah terjerit terpekik terlolong sambil diapit oleh jejaka jekaja bukan muhrim seperti suatu perlakuan yang sudah terdesak dan tidak perdulikan adat adat ketimuran langsung!

Maklumlah, suami dah lari. Papa pula kembali merengkok ke penjara akibat memasukkan zakar ke dalam dubur Saiful Bukhari Azlan! Anwar ke Sungai Buloh melengkapkan maksud sebuah peribahasa melayu lama "Bagai Sireh Pulang ke Gagang".

Semoga ada sesiapa yang mampu untuk memberikan rawatan buat Nurul Izzah agar segera dipulihkan daripada terus merana akibat penyakit Jiwa Kacau...? Ada yang mahu...??

12 comments:

Anonymous said...

Muka penuh kebenciaan dan tiada 'nur'. Mcm lelaki pakai tudung pun ada.

Anonymous said...

Kalaulah aku boleh melaksanakan, sudah tentu aku nikahkan mak janda ini dengan si tukar tiub hisamuddin budak jolobu tu..

Tapi budak jelobu tu tak pernah naik masjid untuk solat, dia masuk masjid bila kena kejar dengan FRU jer, jadi tak bolehlah nak nikahkan dia di masjid jamek atau masjid India.. klu mcm itu kita nikahkan jer kat kedai mamak di bangsar!!

Tapi ....punai hisyam tu hidup ker?? Nampak macam bapok tua dan tak nampak ada selera. Lagi pun selama ini dia tidur dengan keling, cina lelaki perempuan ..dekat hall..x ada bilik..di Universiti Bangsar Utama...

Anonymous said...

Mungkin 'dana' dah kering kot!

Proksi dah bagi duit banyak tapi gagal 'perintah' Malaysia.

Apalagi, tarik la balik dana.

Anonymous said...

Mintak anon amik pic atau apa2 perkembangan babun jelobu tu kehidupan di universiti bangsar utama....sellu tgk babun tu lepak di brickfields old town white cofee

Anonymous said...

amboi anon makcik kt atas tu...

lu boleh nampak nur kt muka org ke.

pelik2 perangai umnu semenjak fitnah liwat menjadi makanan mereka. makin dungu jadinya

Anonymous said...

Sultan Melaka yg baru dpertabalkan dan dapat pengiktirafan dari Bangsa2 bersatu dan raja2 lelong seantero dunia telah sudi perkenankan keampunan dan kemaafan kepada Papa Ku Gay Norul seandainya syarat2 baginda dturuti. Syarat 1. adalah Nuar Jubor dberi keampunan sekiranya dbebaskan dgn mengenakan cawat besi bermangga 24/7 dan kunci akan diserahkan kepada dokter pakar sakit puan di HKL dan akan dbuka 1 minggu dalam sebulan, waktu Nuar datang bulan dan bintang.
Syarat kedua, Norul yg menjanda ingin dipersunti oleh Bnaginda sebagai Gundik beliau yg ke 7 dan Norul melepaskan jawatan beliau sebagai Adun, lagi pun menjadi Adun yg buak buat kerja, menyibukan diri melalak lalak di tengah jalan, kan lebih baik mendadankan diri buat banginda selera naik, lagi faedah. Harap Norul serta keluarga 69 dapat pertibnagkan syarat2 Banginda Sulta Melaka yg Tulin lagi jitu

Anonymous said...

Nyonya Kipas Plastik jangan cakap banyak la, tunjokan rakyat mana Jam Omegay yg kaw kata ada dalam simpanan, kenapa kaw simpan, nak buat jeruk kah? Kenapa kaw tak hadir dalam mahkamah beri keterangan sebagai alibi yg Kaw dan Sang Peliwat ada dirumah lagi bercengkarama dibawah lampu bul.Kata fitnah konon, kenapa tak hadir di mahkamah tunjookan bukti dan selamatkan Sang Suami peliwat jijik lagi terkutok? Kenapa pulah akhir pergulongan dalam mahkmah ngaku liwat atas dasar suka sama suka? itu pbukan peliwat ke? Fitnah kepala butokh kaw. Kenapa kaw tak buat demi keadilan dan bukti yg suami kaw si anukera itu, bersih dan sesuci tahi vavi. Kenapa ? Sebab kaw adalah manusia Plastik yg hanya tahu menipu, berbohong dan menfitnah demi temolok dan nafsu hidup kemewahan dan kuasa. Itulah nyonya Plastik kipas. Kenapa Norul PapKu Gay tidak memaksa Mak Beliau supaya hadir dari beri keterangan membela Papa gay Beliau? Kenapa Norul? Jadi salahakan diri sendiri dan keluarga sendiri yg tidak datang ke mahkamah memberi keterangan membela papa Mu Gay. salahkan diri sendirilah Norul dan tolong jangan heret rakyat, anak dan cucu hanya kerana kote bengkok papa mu jahat dan kebahlulan diri dan keluarga sendiri. Jahat sungguh Norul Mak Jan ni. Mulut bau longkang macam Jubor Papa Gay dia

Anonymous said...

Saya rasa Norul dan adik beradik pi lah belajar bab air mani atau pi tanya kat mak hang bagaimana air mani bole terkeluar? Bila dah faham betul betul baru lah tahu yg air mani bole terkeluar dgn dua cara, satu secara papa hebat mu melancap atau terpancut dalam sarung kunyit Mak Hang atau sarung kunyit boypren2 Papa Hebat Gay Norul.
Dalam kes liwat 2 ini, DNA air mani papa Gay kamu berada 4cm dalam Jubor Saiful? Macamana bole berada sedalam 4cm dalam jubor Saiful?
Pthis is a fact bukan autaw keling? Pake lah otak berjambul hang. Kalau tak Papa Gay Kamu yg dalam kesyiokkan menembak berdas das air kote beliau kedalam jubor Saiful? Nak salah, salhkan kote bengkok Papa Gay Hang, Nak salah salahkan nafsu memvavi hutan Papa hang. Kalao nak salah, salahkan Mak Hang yg membekalkan karipap Daging dan tahu menahu akan cita rasa membuas Papa Gay Kamu. Nak Ssalh salhkan Mak hang si Nyonya Kipas Plastik mastik yg tidak hadir dalam mahkamah memberi keterangan untuk dijadikan alibi membela Sang Peliwat? Kenapa tak hadir d mahkamah membela dan memberi bukti yg papa Gay kamu si anukera sesuci tahi vavi? Pake otak ada faham. Sedar dan insaflah, jangan melibatkan diri anda dalam membela si peliwat jijik lagi terkutok, sebab mampos kena jawap keran bersetongkool menegakkan kote bengkok peliwat jijik lagi terkutok, papa Gay Norul celaka jahanam.

Anonymous said...

Dimana ada IZZAH pasti ada Tian Chua kan..kan..kan?

Anonymous said...

dia serabai, orang lain yang jiwa kacau....

Anonymous said...

Orang2 yg beriman biasanya boleh nampak 'nur' dimaksudkan kecuali lah klw anda kafir harbi...

Anonymous said...

Kesian. Setakat tu je je lah puak pencacai mcm ko bole cakap sejak pujaan ko dah masuk jel.
#kitasawan
#kitahaiwan
#kitaliwat
Lawan tetap lawan. Hujan je lari