Friday, April 10, 2015

1MDB..? Altantuya...?? Malam Tadi Najib Dah Jawab... Anda Anda Masih TAK Puas Hati...? Berilah Komen Anda

Bersiaran malam tadi pada jam 10.00 malam menerusi TV3 di segmen SOAL JAWAB rakyat seantero Malaya dah pun menyaksikan dan mendengar sendiri semua soalan soalan panas telah jawab dengan baik dan tenang oleh YAB Datuk Sri Najib Tun Razak....

Tahniah dan Syabas buat PM!

Tanyalah mengenai 1MDB, Altantuya, GST dan lain lain lagi. Semuanya dijawab dengan baik oleh Najib tanpa berselindung apa apa. Bukan macam Anwar Ibrahim, lain yang ditanya lain yang dia jawab.

Malah apabila Anwar terperangkap dengan soalan soalan panas dengan selamba dia akan tuduh soalan itu datang dari pemimpin UMNO-BN, kalau anda anda tak percaya cubalah tanya kepada wartawan yang sering dijadikan mangsa oleh Bapa Peliwat Negara ini....

37 comments:

Anonymous said...

Saya nak tanya soalan2 mahathir yang mana yang telah dijawab najib?

Saya bukannya tak puas hati kat jawapan, tak puas hati tak ada langsung jawab soalan

Anonymous said...

Biasa aje orang tak sekolah pun faham.....masalah utama pada manusia manusia yang menunggu jawapan PM " Saya melepaskan jawatan Perdana Menteri berkuatkuasa serta merta"...barulah puashati kalau mati pun pejam mata..dia betul ke salah ke sama je janji puak dia jadi next PM.

meli said...

bagi saya rakyat bawahan ni rasa masih belum ada jawapan lagi....

Anonymous said...

Siapa suruh bunuh Altantuya? Dia tak jawab pun? PM jawab bukan dia yang suruh bunuh. Memang la. Sapa yang tuduh PM? Mahkamah putuskan pembunuhnya dua orang tu. Tun Mahathir suruh siasat siapa yang arahkan.

Anonymous said...

hahaha..najib tak jawab pun..dok pusing2 jawapan yang dah dihebahkan..tiada benda baru..boleh plak semalam diungkit pasal jambatan bengkok..hahaha..sabar..bom lepas ni Najib xbleh lari mana dah..yang sibuk keluar sidang media menyokong skang ni elok berhenti sekali..dok menyokong membabi buta..tungguuuuu....sabar.....

Anonymous said...

Kes anak tiri Najib?

Anonymous said...

Aku nak tahu ape sebab Altantuya dibunuh. The motive behind the murder of Altantuya. Memang betul kes ni sudah selesai dibicarakan dan dua orang pegawai polis didapati bersalah membunuh Altantuya. Tapi ape motive nya. Takkan dua org peg. polis ni suka2 hati pegi bunuh orang. Itu gila nama nya. Selalu org bunuh org kerana cemuburu lah, sakit hati lah, bini buat prkara yg tak elok lah, paling tidak laki panah baran.
Tapi sampai skrg kita tak tahu kenapa Altantuya dibunuh oleh peg. polis ni.Tak kan cemburu, tak kan merompak, betul tak.
PM Najib bersumpah dlm masjid. Kata dia not involved. OK lah tu, tapi itu masih lagi tidak menjawab soalan kenapa Altantuya dibunuh.
Berkenaan 1MDB. Jawap aje lah ape yg Tun Mahathir tanya dan bangkitkan sebab aku pun nak tahu gak ape jawapan kpd issue2 yg Tun bangkitkan tu. Jangan lah main sokong aje dan cakap bagilah Najib peluang mentadbir negara dulu. Alamak aaaiii...

kiasfansuri said...

puas hati tuan...

Pen Kendi said...

Ahaha.. Pak Lah ni mungkin baru bangun dari tidurnya.. sebab lain yang ditanya oleh Tun Dr. Mahathir lain pulak yang dijawabnya..

Dr. Mahathir bertanya siapakah yang mengeluarkan perintah kepada Sirul Azhar Umar dan rakannya Azilah Hadri supaya Altantuya di bunuh?

Sebab beliau hanya mahu tahu siapa mengarahkan pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang menimbulkan syak wasangka di kalangan masyarakat.

Baginya “Ini bukan masalah (kes pembunuhan) lapan tahun dahulu. Yang saya soal ialah berkenaan masalah hari ini – masalah nyawa dua orang anggota polis yang dihukum bunuh.

“Amatlah tidak adil jika mereka dibunuh sedangkan mereka sebagai pegawai rendah polis hanya mengikut perintah.

Anonymous said...

Pak Lah ni mungkin baru bangun dari tidurnya.. sebab lain yang ditanya oleh Tun Dr. Mahathir lain pulak yang dijawabnya..

Dr. Mahathir bertanya siapakah yang mengeluarkan perintah kepada Sirul Azhar Umar dan rakannya Azilah Hadri supaya Altantuya di bunuh?

Sebab beliau hanya mahu tahu siapa mengarahkan pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang menimbulkan syak wasangka di kalangan masyarakat.

Baginya “Ini bukan masalah (kes pembunuhan) lapan tahun dahulu. Yang saya soal ialah berkenaan masalah hari ini – masalah nyawa dua orang anggota polis yang dihukum bunuh.

“Amatlah tidak adil jika mereka dibunuh sedangkan mereka sebagai pegawai rendah polis hanya mengikut perintah.

Anonymous said...

Kalau kita berjalan anjing asyik menyalak..kita buat tak tahu sahaja..biarlah dia menyalak..sebab air liur anjing tidak akan kering kecuali bila mati...

Anonymous said...

Sepatutnya sumpah najib macam ni... "saya dgn nama Allah,Wa.., Wa.., Wa.. bersumpah bahawa saya DAN JUGA ISTERI SAYA (Rosmah Mansor) SERTA ANAK-ANAK saya tidak mengenali, terlibat atau dalam pengetahuan saya sama sekali tiada sebarang hubungan dengan Altantunya dan juga pembunuhannya...

Macam ni la baru betul...

Anonymous said...

Layak kah jadi PM, kalau lain yang ditanya, lain pula yang dijawab. Najib dan Pak Lah sama saja, dua-dua samada buat-buat bodoh atau sememangnya bodoh. Siapa yang mengeluarkan arahan untuk membunuh? Tak kan sebagai PM tak boleh nak korek isu ni. Kalau Sirul dan Azilah fah dapat dicari, tentunya senang sangat nak tahu siapa yang mengeluarkan arahan tersebut.
Seluruh UMNO dok sibuk keluar statement sokong Najib. Siap ada yang kata rakyat yang pilih Najib dalam pilihanraya. Rakyat hanya memilih BN bukannya Najib. Bila buat pemilihan UMNO, presiden tak boleh bertanding pula.

Anonymous said...

1. SIAPA ARAHKAN SIRUL UNTUK BUNUH ALTANTUYA?
2. MANA WANG RM45 BILLION 1MDB PERGI?
3. APA JADI DENGAN PENUMPANG DAN ANAK KAPAL MH370?
4. MENGAPA MH17 DITEMBAK JATUH?
5. SIAPA PEREMPUAN DALAM HELIKOPTER YANG TERHEMPAS ITU?

Anonymous said...

bila kita kata puas hati penjelasan najib dikatanya kita ikut membabi buta, apa masalah orang melayu ni,ditipu peniaga ....disalahkan kerajaan...entahlah

Anonymous said...

Apabila Najib diam pasal isu-isu yang dibangkitkan....oleh pembangkang, korang marah Najib kerana tak jawab. Bila Najib jawab, korang tak puas hati dengan jawapan. Korang hanya boleh terima jawapan yang korang hendak dengar. Kalau selain dari itu, macam-macam tuduhan terhadap Najib.

Anonymous said...

Kalau dah Najib kata dia tak kenal langsung Altantuya, bagaimana pulak dia boleh tahu siapa yg arahkan Altantuya dibunuh. Itu kena tanya sirul dan ketua polis. Kalau nak tau jawapan sila baca kenyataan Razak Baginda selepas keputusan hakim dikeluarkan.

akmy said...

Inilah kepandaian yang tak perlu ada kepada orang2 Melayu/Islam iaitu berburuk sangka menjurus kearah memfitnah serta mengadu domba..kan dah kata, baik Najib jawab ke tau tidak, pikiran buruk dah diset dalam fikiran dan tak boleh ubah dah..akan dicari/diolah pula persoalan yang lain pula..
.. Pengkhianat yahudi melalui pembangkang dan DAP berterusan menjalankan aktiviti menghasut dan melaga2kan antara kaum serta antara negeri2..mereka telah dapat tiket free apabila dapat melaga2kan Dr.M dengan PM menyibukkan kedua2 belah pihak dengan isu panas...mereka tak perlu campur tangan pun melainkan melalui readbean army yg sering saja mencelah mencucuk jarum meracun pemikiran kedua2 pihak yg saling tuduh menuduh (benarlah kata ulama, iblis masuk ke dalam akal melalui pintu yg terbuka akibat perbalahan)..
. . Sirul Azhar Umar tidak tahu menahu malah tidak bersetuju sama sekali dengan tindakan pihak tertentu membawa ibunya, Piah Ahmad berjumpa Tun Dr Mahathir Mohamad, kelmarin..Peguamnya, Hasnal Rezua Merican berkata, bekas koperal polis itu turut merayu kepada semua pihak supaya tidak mengeksploitasi kesnya untuk kepentingan mereka kerana itu boleh menjejaskan proses perundangan yang sedang dihadapinya di Australia (dari blog Generasi Pejuang Bangsa)..yang orang lain ni rupanya pipi tersorong2..zaman sekarang ni sekejap saja dah kantoi niat jahat disebalik sesuatu tuduhan..kalau dah termalu, janganlah pula cari fitnah lain pulak..diam dan bertaubatlahh..ajal sebenarnya sangat dekat, bila2 pun akan datang menjemput kita..jangan kita tinggal ruang terbuka untuk pengkhianat menghancurkan agama, bangsa dan Negara.

Anonymous said...

emak tanya"siapa yang beli ikan dipasar"
adik jawab " sumpah saya tak makan ikan"

Kalau aku jadi guru aku bagi kosong markah sebab tak jawab soalan

Anonymous said...

Aku nk tanya sikit perenggan akhir komen kau. Adakah mahkamah telah diberitahu bahawa memang terdapat arahan dari seseorang untuk MEMBUNUH altantuya? Jika jawapannya ADA, kenapa pihak pembelaan tidak mengemukakan sebarang bukti dan menamakan individu mana yang mengarahkan operasi BUNUH tersebut. Pihak tertuduh sendiri, azilah hadri dan sirul azhar ada ruang dan peluang yg cukup untuk menyatakan siapakah individu tersebut. Kenapa ia tidak berlaku walaupun berbagai peringkat mahkamah telah dilalui? Adakah tun mahathir ada cukup bukti bahawa altantuya mati dibunuh oleh dua anggota polis tersebut atas arahan seseorang? Tun berkata sirul pernah bekerja dgnnya ketika beliau menjadi pm. Jika semasa itu sirul tak pernah lakukan jenayah, adakah tun yakin sangat selepas itu sirul tak mungkin lakukan jenayah? Tun, jangan la tun ikut rentak pembangkang yg sering mengisukan perkara2 tak munazabah. Tun boleh tekan najib pasal 1mdb, pasal br1m, pasal jambatan bengkok dll. Tapi cuba tekan najib siapa yg arah sirul dan azilah bunuh altantuya, itu kerja tak berprinsip. Tun tidak boleh paksa najib mencampuri urusan mahkamah, mempengaruhi hakim dan perjalanan mahkamah. Lagipun perbicaraan dah selesai. Jika tun masih tak puas hati sebab jiwa pilitik aka nafsu politik tun sangat kuat, tanyakan soalan itu kpd peguam negara. Jika tiada jawapan, mohon najib pencenkan peguam negara. Itu lebih adil rasanya.

Anonymous said...

Jawap,,,,,,,,TAPI....macam
tak...........JAWAP
BAIK JGN SOAL JANGAN JAWAP
SAMA LAH MCAM BELUM JAWAP

Aku takut,,,,,,,,sebab aku mencuri
AKU BERANI,,,, KENAPA???
SEBAB AKU KENA CURI..

Anonymous said...

Jawap,,,,,,,,TAPI....macam
tak...........JAWAP
BAIK JGN SOAL JANGAN JAWAP
SAMA LAH MCAM BELUM JAWAP

Aku takut,,,,,,,,sebab aku mencuri
AKU BERANI,,,, KENAPA???
SEBAB AKU KENA CURI..

NFH said...

Nampaknya rakyat marhain ramai yang tak puas hato dengan jawapan Najib...bukan jawap tapi mntak nyawa je interview camtu

Anonymous said...

yA Allah...
kenapa lah rakyat Malaysia ni buta kayu sangat...PM jawab saya tak terlibat maknanya saya bukan sahaja tak suruh...bau pun tak..faham ke tak..Anak tiri..dah jawap jg..sedang dalam siasatan...bukan anak dia pun kalau dia nak kambing hitamkan si redza tu...dia nak mak dia je..Korang ni nak kena jawab mcm soalan ABC ke..? Ya Tidak..ko tanyalah pemimpin pembangkang jawap mcmana? Dulu Arwah nik Aziz bg jwpn kat wartawan: "Itu dia punya pasal..!!" mcm tu ke menjawap..?? Nak bg contoh lain lg kang dia dah arwah.. Yang aku pelik korang makin sokong pulak Mahathir..time dia jd PM korang gelar dia mcm2 Mahafiraun lah Mahazalim lah..tgk video lucah dgn cuculah...adoi bodoh tak habis la punya pembangkang ni..

lolo said...

You ada dengar perkataan " take care".

a.halim Arifin said...

Comen diatas tak nak jawab ka mr MIK...

Anonymous said...

najib xreti jawap x pandai,xbole jwp soalan TUN M klu mcm tu pe kata bini dia rosmah jwp kn....knp?cnth masa org tny psl cincin berlian dia tu....beli pki duit simpanan srjak kecil lg HAHAHAHAHAHAHA :-D

Anonymous said...

1.budak tadika pin boleh pikiaq!!memang najib ni terlibat dengan altantunya!!!
2.soalan bodoh pun najib tak boleh jawab!!sirul dan UTK to cai najib!!kalau najib tak suruh!!sapa yang suruh!!takkan razak baginda kot!!!
3.dasar lembam punya orang!!!

Anonymous said...

Saya rasa sape yg bunuh altantuya,dua pegawai polis tu pun tk tau.macam taukeh dadah.yg kena tangkap runner je.klu tanya sape suruh runner.terkebil2.tali gantung ler jawabnya.mcm sairul.dlm mahkamah orang tanya.adala,ada la,err,err,tah.ha ketali gantung juga.mcm kes hudud di arab saudi.bila tanya kenapa bunuh majikan.jawab,majikan rogol dn siksa.ada bukti err,err.ko bunuh ada bukti.ko kena rogol tkde bukti.haa pancung le jwabnya.

Anonymous said...

Sama le mcm saiful.amat malang lah klu dia di hukum kerana dia hanya mengikut perintah jer.

Anonymous said...

Sama le mcm saiful.amat malang lah klu dia di hukum kerana dia hanya mengikut perintah jer.

Anonymous said...

Setau saya Tun M bukan menuduh Najib tapi bertanya kenapa nak gantung org yg dia kenal tak bunuh orang dan diberitakan terpaksa membunuh kerana diarah oleh seseorang. Jadi Najib kena la bijak menjawab berdasarkan rekod kes...bukan jawapan mcm itu merepek...ini rubbish...saya dah bersumpah byk kali tak terlibat...apa punya jawapan daaa. Sepatutnya jawab la bijak skit...mcm saya sedia mendengar dan mengarahkan siasatan dijalankan semula seandainya Tun M atau sapa2 sanggup membuat laporan polis atau ada bukti2 terbaru dikemukakan...sebijik mcm TS Musa Hassan komen...sekurang2 nya tunjuk la minat skit utk mencari kebenaran kes Altantuya demi keadilan kepada yg nak digantung. Bukan sapa pon...Najib pon kenal bodyguard dia tu mcm Tun kenal semasa si Sirul jadi bodyguard Tun M. Tun tidak pernah kata Najib terlibat tetapi dia mempersoalkan sesuatu yg mungkin mahkamah terkhilaf dlm menjatuhkan hukuman yg tidak adil...kita semua tau yg Altantuya ditembak dan dibom sampai berkecai...apa punya motif smpai bertindak mc tu...Razak Baginda yg sedap2 dapat "rasa" Altantuya....org lain yg jadi mangsa. Persepsi org ramai adalah apasal bodoh sgt polis msia nie sampaikan sanggup buat apa saja utk "seseorang" melainkan seseorang tu berupaya memudaratkan keluarga dia atau dia sendiri atau mungkin jaminan perlindungan kerana kuasa politik yg dimiliki. Kalau saya laa...saya akan tubuhkan RCI utk menyiasat jika ada elemen2 salahguna kuasa sebelum si Sirul dan Azilah digantung supaya kes ini tidak menjadi sebutan lagi. Elemen C4, keperluan meletupkan mayat dan statement mahkamah unsur penyalaharahan yg pada saya mcm menjadikan kes ini seperti seseorang terpaksa dilindungi drp pendakwaan dgn menyalahgunakan kuasa. Bukan Tun M sahaja yg musykil dgn rentetan kes ini malah org ramai yg mengikuti kes berprofil tinggi ini juga. Musibahnya adalah persepsi yg akan berkekalan di minda setiap org yg sesiapa yg rapat dgn VVIP akan kebal drp tindakan undang2. Persepsi ini lah yg perlu dihapuskan dgn RCI sementara si pesalah masih hidup lagi dan bukan berdolak-dalik yg semakin menguatkan sangkaan buruk org terhadap kerajaan lebih2 lagi bila seseorang seperti Tun M juga bekas PM yg terulung juga mahukan jawapan.

Anonymous said...

Kak ros dah pening kepala..

Anonymous said...

as usual, diversion.
1. dia tak jawab pun siapa jho low.
2. soalan lain, dia jawab lain.

as a leader, he has no balls. sepatutnya gunakan peluang ni jawab straight to the point, dia tak buat.

aku rasa dia ni dah tak fokus dah......dia ni dah gila legacy.....macam pak lah ada islam hadari, dia ni 1malaysia.....semua nak 1malaysia, mcm2 1malaysia.....the biggest mistake 1mdb. malaysia ada khazanah naional, ada pnb, kenapa nak tambah 1mdb? sepatutnya fokuskan khazanah dgn pnb tu dalm situasi ekonomi yg tak tentu arah ni....dia pi tambah lagi masaalah.......what is the purpose?.....yang aku bole baca....nak legacy 1malaysia dia at the expense of rakyat money....

maybe all the umno wakil sokong dia, tapi buta2.....i m damn sure bukan semua tu tau what's going on.....cuma licking the boss ass saja....

org atas pagar dah mula cuak, that's why dr m cakap, umno will lose....nak harap ahli umno saja....doom....

aku sokong umno, but him....no way.....if he is in a corporate entity, he is on the chopping board by now.....

-anti jubur-

Anonymous said...

jawapan najib mcm fala vutoh...yg menyokong pun mcm fala vutoh gak...

Anonymous said...

najib fala vutoh..fala vutoh

Anonymous said...

Dah najib cakap x ada kena mengena dgn pembunuhan altantuya, xkan dia kenal plak sape yg bagi arahan.1MDB tu tanya lah ketua audit negara.