Thursday, April 16, 2015

Blog MIK Buka UNDIAN Untuk Anda... JOM Undi Setuju Atau Tidak Cadangan KWSP Naikkan Usia Pengeluaran Dari 55 Tahun Kepada 60 tahun

Sekarang ini pihak KWSP sedang mendapatkan maklum balas keatas cadangan menaikkan usia pengeluaran caruman daripada 55 tahun kepada 60 tahun....

Ramai yang menyatakan dan berpendapat cadangan ini TAK bijak dan mengundang rasa kemarahan rakyat yang menganggap ianya tak adil kerana cuba mengganggu hak mereka...

Diwaktu yang sama disini Blog MIK ingin mendapatkan undian daripada anda anda semua samada bersetuju atai tidak.

JOM kita undi...  Berikan undian pada ruangan komen, cuma nyatakan SETUJU atau TIDAK SETUJU. Terima kasih

Sent from my BlackBerry Z30 smartphone.

198 comments:

Anonymous said...

tidak setuju

Wan Rusli said...

Tak setuju

Anonymous said...

TIDAAAAAAAAAAAAK..!!!!!!!

Anonymous said...

no way bro!

Anonymous said...

TAK

Anonymous said...

tak nak

Anonymous said...

babi punya kwsp

Anonymous said...

Sungguh tak setuju

Anonymous said...

tak nak! jgn guna duit kami

Anonymous said...

TIDAK SETUJU

Anonymous said...

tak setuju.

Anonymous said...

Tidak setuju walaupun sy kerja gomen..

Anonymous said...

Tidak! dan pastikan KWSP byr dividen lebih..

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

NO!

Anonymous said...

nak kalah agaknya bn nie haahahaahaaaaaa

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU

Anonymous said...

TAKSETUJU

hangkedee said...

Tidak.no.nahi.eelek.boo.medaey.mong.

Anonymous said...

Definitely...NO!
Berani cubalaaa....Mau kalah ka??

KWSP - Kontol Wak Sampai Pechah.

Anonymous said...

tidak setuju

mohammed nasir rakhir said...

no way...is our money not Govt money.

Anonymous said...

No Way !!!

Anonymous said...

Tak setuju. wang kwsp hak kami. Aku tak halal kalau buat tanpa persetujuan kami.

Anonymous said...

X setuju walaupun sy kje gov.

Anonymous said...

Tak akan sekali kali setuju..TAK SETUJU...

Anonymous said...

TIDAK SETUJU!!! Sepatutnya di awalkan bukannya dilewatkan sehingga 60 tahun!!! Lagi pun itu duit kami!!! Akai ada kaaa???

Anonymous said...

no

Anonymous said...

Memangla duit kita dan di aktakan majikan juga wajib menyumbang. Tlg juga ambilpeluang educate pembaca dengan langkah2 berbelanja duit epf pd umur 55thn sementara isu ini tengah hangat supaya yg muda boleh belajar dari jedilspan pencarum2 yg terpaksa bekerja semula setelah duit epf habis dgn cepat. Kes2 ini yg mendorong epf memberi cadangan.

Jadilah rakyat yg berilmu dan berfikir bila menyokong dan membantah dan berilah cadangan2 dan jalan penyelesaian yg terbaik.

Anonymous said...

TAK SETUJU. Siasat CEO KWSP tu samada dia ada kaitan dengan pembangkang especially DAPpigs. Muka pun dah dekat serupa.....

Anonymous said...

Definately TIDAK!!!!!!!!

FAHAM KA TIDAK??????

Anonymous said...

Tidak setuju

A Amin said...

TIDAK SETUJU,
INI IDEA BODOH,
BUKAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA BERSARA WAJIB UMUR 60 TAHUN.
BANYAK KEPERLUAN SEMASA UMUR MENCECAH 50 TAHUN TERUTAMA UNTUK KESIHATAN.

Anonymous said...

TIDAK SETUJU, JANGAN JOLI DUIT AKU

Anonymous said...

Setuju dengan semua yang kata tak setuju,Itu duit kami , kami nak guna sebelum mati ???????

Anonymous said...

Tak setuju. Sepatutnya, pencarum yg mncecah usia 40 tahun boleh keluarkan semua duit dlm acc.2.
Usia 40, ialah usia matang utk seseorng pncarum utk merasa duit titik peluh. Tak kisah le nk byar duit kredit card, nk xtend rumah, nk buat umrah, nk buat down payment keteta baru. Nak melabur dlm unit amanah yang lebih tnggi dividen..apa2 sajalah. KWSP hanya menguruskan duit pencarum, untung byak pun pencarum x dapat. Waktu beli RHB dgn harga 5 Billion pun tak tnya pendapat pencarum.
Untung banyak dividen sikit..
Kalau boleh keluar semua duit aku, skrg juga aku park kt PMutual Fund..avg. 15%

Anonymous said...

tidakkk itu duit aku

Anonymous said...

tidakkkk..itu duit aku

Anonymous said...

Tak setuju....babi sial pukimak...

KZSO said...

Setuju! 100% Setuju pengeluaran 100% pengeluaran ketika berumur 100% untuk dato shahril ceo kwsp, lembaga pengarah kwsp dan yang mencadangkan perkara ini

Anonymous said...

BIG NO NO

krenggge said...

Semua dah cakap x setuju.
KWSP jgn hingat duit tu mak bapak korang punya.
Korang ingat kitaorang tak tau mana ko nk lebur duit kitaorg tu...
Cakap apa pun x gunalah... ko spin koner kot mana kunun demi hari tua kami, kami tak pandang lah.
Duit aku, suka ati akulah nak perabis banyak mana, dprd habis kena kowtim dengan pojek2 mega bodoh korang!

Anonymous said...

bagi dividen 20% ke atas lah...jd lepas pencen duit banyak leh guna atau wat pelaburan...tang umur asik sebut nak naik..tang dividen hampeh xnak bangkit isu

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

TAK SETUJU.

Dah la bagi dividen ciput, ada hati nak hold duit org lagi. EPOOL

Anonymous said...

tak setuju sapa buat dia bodoh sapa buat cadangan org paling bodoh

amat sujari said...

CADANGAN GILA TAK SETUJU

Anonymous said...

TIDAK SETUJU.

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

AKU TAK SETUJU !!

Anonymous said...

tidak setuju

Anonymous said...

no comment la tapi respect satu yang hebat pasai melayu ni..pandai menghabehkan...

Anonymous said...

no comment la..tapi satu yang saya sangat2 respect pasai melayu ni..pandai menghabeh kan

tolong siasat pencadang isu ini apa parti politiknya...

Anonymous said...

Oh sungguh tak setuju

Anonymous said...

No way...hak percent hak individu. Ikutlah hak raayat.Jgn memandai.

Anonymous said...

Tidak setuju.... minta disiasat siapa yg bagi cadangan bangang ni. Dan siasat ceo kwsp kenapa

1) Urusniaga tidak patuh syariah
2) keuntungan senantiasa rendah dan tak perform.

Anonymous said...

Tak setuju aihh

Anonymous said...

No way...hak percent hak individu. Ikutlah hak raayat.Jgn memandai.

Anonymous said...

Tak setuju

azlan aini said...

Aku setuju untuk TIDAK BERSERUJU

Anonymous said...

No way Jose!!

ayahatok said...

Memang tak setuju..ini wang simpanan pekerja bukan wang untuk waris pekerja

Anonymous said...

Tak setuju.

Anonymous said...

Tidak setuju

maae said...

Aku dah keluarkan habis daah... cepat dan tepat... he..he..

Apa-apa pun tidak bersetuju cara KWSP. Konon mahu mendidik pencarum! Satu prakata otak taruh kat lutut. Pencarum berpuluh tahun berjerih, sampai masa mahu pula menikmati duit mereka pula di usia sepatut nya, KWSP mahu disiplinkan ? Duit simpanan pencarum. Biar gaya manapun mereka belanjakan ! Jenis yang beringat, selamat. Jenis bernafsu, lesu juga akhir nya...sepak batu.

Macem-macem.

Anonymous said...

Bangkang!!!

Anonymous said...

SETUJU....dengan semua diatas

Anonymous said...

Tidak setuju sama sekali....duit tu titik peluh kami bkn duit gomen!

Anonymous said...

Walaupun saya bakal terima pencen, tetap tak setuju. Bab wang habis cepat sepatutnya KWSP sedia khidmat nasihat pencarum urus wang mrk slps dikeluarkan

Anonymous said...

SETUJU...tapi pinda had umur dari pengeluaran 55tahun ke 50 tahun...ada siapa siap yang setuju???..

Anonymous said...

Ahh Yg ni aku setuju sgt sgt had pengeluaran fr 55 ke 50 dari akuan 1.

Anonymous said...

Ko ada jwb kajiselidik KWSP tak? KWSP ada tanya bolehkan pengeluaran dibuat secara bulanan jika YA bolehkah KWSP buat potongan utk insurance pengeluaran bulanan...maknanya apa tu? Kan maknanya ada org yg nak ambil kesempatan atas duit kami...

Anonymous said...

Tidakkk

Anonymous said...

Tidakkk

Anonymous said...

Saya cadangkan had umur oengeluaran kwsp dinaikkan sehingga 100 tahun baru boleh keluar

Anonymous said...

No..no..no...no

Anonymous said...

No..no..no

Anonymous said...

bodoh punya ceo.

Anonymous said...

Ape citer bai.kwsp nk naik kn had umur pengeluaran.klu lagi 5 taun aku tkleh kuar duit aku.dgan najib2 sekali aku pukikan.bersuara ler utk rakyat.jngan lembik.najib oii.

Anonymous said...

Kena mengundi le pulak.sebok betul kwsp ni.tk cukup pilihanraya ker.korang nak rompin n permatang tumbang ker.pukimak betul ler.

Anonymous said...

Klu nk popular pn bukan cara ini.cuba bagi dividen 8.5 %, popular ler.

Anonymous said...

Langsung tidak setuju. Alasan BODOH oleh kwsp pencarum kehabisan wang simpanan selepas pengeluaran.

Anonymous said...

tak setuju

Anonymous said...

Setuju.....jika si botak CEO KWSP tu sanggup terima apa jua akibat tindak balas dri pencarum jika cdgan diteruskan.

Ahmad Hakim said...

tak setuju

Ahmad Hakim said...

saya ahmad zuferi bin abas tak bersetuju

Anonymous said...

SANGAT SANGAT SANGAT TIDAK SETUJU!!!!!!

PENCARUM KWSP said...

TIDAK SETUJU

Anonymous said...

TIDAK SETUJU!

Anonymous said...

Tidak setuju!!!!

Anonymous said...

Tidak setuju!!!!

Anonymous said...

Langsung tak setuju

JETS said...

SANGAT TIDAK BERSETUJU,

KEBANYAKAN PEKERJA SWASTA HANYA DPT BEKERJA SEHINGGA UMUR 55, ITUPUN KALAU MASIH MAMPU DAN SIHAT. ADA SESETENGAH SYARIKAT HANYA MENGGAJI PEKERJA SEHINGGA UMUR 55 SAHAJA. JADI TEMPOH 5 TAHUN MENUNGGU PENGELUARAN AMAT PERIT BAGI MEREKA YANG MEMPUNYAI TANGGUNGAN. KWSP SEPATUTNYA MEMBERI PENDIDIKAN TENTANG PENGURUSAN KEWANGAN DAN TARGET UMUR GOLONGAN YANG BAKAL MENAMATKAN ALAM PEKERJAAN. BUKANNYA AMBIL JALAN YANG BOLEH DIKATAKAN 'BODOH'. PENDIDIKAN DAH DIBERI JADI TERPULANG KEPADA PENCARUM BAGAIMANA UNTUK MENGURUSKANNYA. X KISAH WALAUPUN PAGI DAPAT PETANG HABIS, DAH ITU DUIT DIA DAN DIA MASIH SEMPAT MERASA MANISNYA DUIT TITIK PELUHNYA SELAMA INI. ITU PUN KALAU SEMPAT .....

Raja Normah said...

Saya Tak Setuju

Raja Normah said...

SAYA TAK SETUJU

Raja Normah said...

Saya Tak Setuju

Raja Normah said...

saya tidak setuju

Raja Normah said...

SAYA TAK SETUJU

Sazali Hassan Basri said...

tidak setuju

Raja Normah said...

SAYA TIDAK SETUJU

Sazali Hassan Basri said...

TIDAK setuju

Akbarali said...

Tak setuju..

Baharudin Samat said...

TIDAK SETUJU

Baharudin Samat said...

TIDAK SETUJU

Anonymous said...

TAK SETUJU FAHAM

Anonymous said...

TAK SETUJU FAHAM

azarnurkilan said...

Sangat Tidak Setuju Sampai Bila-bila

azarnurkilan said...

Sangat Tidak Setuju Sampai Biala-bila

azarnurkilan said...

TAK SETUJU

Anonymous said...

Tidak setuju

Zakie Purvit said...

TAK SETUJU

Anonymous said...

tidak setuju

arapaima_gigas22 said...

Sgt tidak setuju.

arapaima_gigas22 said...

Sgt tidak setuju.

Ganue Corerace said...

tidak setuju

Ganue Corerace said...

tidak setuju

Anonymous said...

Tidak setuju 300%. KWSP hanya diamanahkan untuk menjaga duit simpanan kami.

Anonymous said...

Tak setuju..bengong punye idea

Anonymous said...

Tak setuju bengong

firdauz mohd said...

TIDAK SETUJU SAMA SEKALI..WANG KWSP ADA LAH HAK INDIVIDU

zaidaniza ziton said...

Saya memang tak setuju. Tapi kalu benda niee berkuat kuasa gak. Alamatnyeer kalu teman mati tak sempat raser nikmat utk guna duit epf tuee. Teman akan bangun drp kubur jadi hantu tiap taip hari kueew cekek cekek manusia yg ader dlm epf tuee...

Anonymous said...

Tidak setuju sama sekali agak2lah gomen nak gunakan duit rakyat jgn sampai rakyat tak yakin lagi dgn pemerintahan BN

Anonymous said...

Tak setuju

Anonymous said...

Tidak setuju

Anonymous said...

TIDAK SETUJU KERANA SAYA BEKERJA SWASTA DIMANA ANDA TIDAK AKAN JUMPA MEREKA YANG SUDAH 55 HINGGA 60 TAHUN BEKERJA. KEBANYAKKAN AKAN BERSARA KETIKA UMUR 55. LAIN LAH KALAU BEKERJA KERAJAAN. JADI DUIT PENGELUARANA UMUR BERSARA 55 TAHUN ADALAH SANGAT SESUAI DAN TIDAK PERLU DILANJUTKAN.

- HAYATI -

Anonymous said...

TIDAK SETUJU KERANA SAYA BEKERJA SWASTA DIMANA ANDA TIDAK AKAN JUMPA MEREKA YANG SUDAH 55 HINGGA 60 TAHUN BEKERJA. KEBANYAKKAN AKAN BERSARA KETIKA UMUR 55. LAIN LAH KALAU BEKERJA KERAJAAN. JADI DUIT PENGELUARANA UMUR BERSARA 55 TAHUN ADALAH SANGAT SESUAI DAN TIDAK PERLU DILANJUTKAN.

- HAYATI -

kabota golftawau said...

no la

ken hong said...

TIDAK SETUJU!

ken hong said...

TIDAK SETUJU!

ken hong said...

TIDAK SETUJU!!!

Anonymous said...

TIDAK SETUJU!!!

Anonymous said...

tidak setuju 1000!!!

Anonymous said...

tidak setuju

Anonymous said...

sangat tidak setuju..hak pencarum tak perlulah diganggu gugat