Friday, April 3, 2015

Janganlah Kecoh...! Usahawan Bumiputera Dapat RM200 Juta... Penjaja Cina Dapat RM30 Juta.

Siapa bilang YAB Datuk Sri PM kita tak pentingkan melayu...? Najib Presiden UMNO, sebuah parti untuk orang melayu.....

Dua majlis yang berasingan berlangsung semalam membuktikan komitmen seorang Presiden UMNO untuk menjaga kepentingan orang melayu. Oleh itu kepada mana mana ahli UMNO yang mempersoalkan majlis Najib serah bantuan RM30 Juta kepada penjaja cina, tolonglah buka mata dan lihat dahulu apa yang PM berikan pula buat orang melayu....

Janganlah jadi seperti maksud bidalan "menangguk di air yang keruh"

Sekiranya kita pergi bertanya dengan kanak kanak pra sekolah yang berusia sekitar 5 sehingga 6 tahun samada 200 lebih besar nilainya atau pun 30 ? Sudah pasti kanak kanak seusia itu pun tahu memberikan jawapan yang betul dan tepat!

Semalam berlaku dua acara dan majlis yang dihadiri oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak. Beliau telah merasmikan Pelancaran Dana Bumiputera Al-Ansar sebanyak RM200 Juta bagi membantu usahawan usahawan Bumiputera Muslim bagi bertujuan memperkasakan ekonomi negara kita sekaligus memberi peluang kepada orang melayu.....

Satu usaha murni pihak Tabung Haji Malaysia dalam menjana ekonomi masyarakat islam negara kita.

Manakala disebelah petangnya pula Datuk Sri Najib melancarkan Skim Mikro Penjaja dan Peniaga Cina membabitkan peruntukan sebanyak RM30 Juta.

Pelancaran pula dibuat di kawasan lubuk Pembangkang iaitu Bukit Bintang!


6 comments:

Anonymous said...

memanglah nampak banyak,..tapi bila nak buat pinjaman macam2lah birokrasi yg terpaksa dihadapi oleh usahawan b.putra oleh pegawai b.t.jawab...macamlah usahawan tu pinjam duit dia pula...tak ubah maxam peminta sedekah....

Anonymous said...

tahniah la..xbleh lupa taktik politik bawa psy dtg penang..u want BN??noooo...lgpun sokongan BN di penang pun semakin menngkat dgn program2 mndekati pngundi..tahniah dgn kerja keras yg amat sgt..xperlu tunggu nk pru br nk kerja..tahniah BN penang!!

Anonymous said...

persoalannya kenapa beri kepada penjaja cina yang kaya raya tu ?

jibon said...

Satu lagi cerekerama melayu untuk tatapan kpda usahawan 2 melayu.... Dana dana dan mcm mcm skim yg dilancarkan sblm ini dah jadi apa... Pmo ada pantau ke.... Tekun ... Punb... Smecorp.... Apa dah jadi... Teraju yg dikatakan menjadi ketua untuk pemngkin kepada kejayaan usahawan 2 melayu.. Hanya indah rupa....lg pelik bila teraju dgn bangganye mengaku telah menolong byk usahawan 2 melayu... Bantuan dana yg dilulyskan oleh teraju rm 1 bilion.... Hebat hebat.... Malangnye yg dpt hanya rm 64 juta shja dan 23 sykt..... Yg baru memperolehinye.... Lg rm 944 juta... Kenapa tak toling dgn segera.... Tak cukup ke 16 bulan masa untuk proses... Atau semua sykt 2 tu dah tutup sb tu duit ini tak boleh disalurkan lagi... Ini lah nasib melayu... Gah pada janji... Rektorik semata 2.... Rakyat mula tuduh... Sbnye pegawai 2 agensi mcm hampeh dan mereka buat pd usahawan 2 melayu yg tiada kabel atau org suruhan wahyu mcm paria dan anjing kurap... Pm tolong lah hati 2 bila dijemput membuat pelancaran dana.... Ceo 2 tu sbnrnye nak minta nyawa untuk sambung kontrak sbnrnye... Mengampu mengampu dan mengampu

Anonymous said...

Kita harus di inggati bahawa SKMM adalah badan pengawasan dan mempunyai kuasa tertentu tetapi anggota SKMM tidak bergerak mengikut undang undanga kerana teraju kemipimpnan adalah terdiri daripada kalangan political appointees.
Olih kerana negara kita berasaskan free market ekonomi dan umum tahu bahawa dana dalam negeri berlimpah ruah, dan bilangan pengguna telipon bimbit sudah melepasi 33 juta akaun, berasas kan bilangan penduduk 27.8 juta, saya seru kapada venture kapital dan crowd funding dan usahawan bumiputra yang mendapat jaminan dana dari PUNB PNB LUTH KWSP lancar kan sebuah syarikat TELCO BARU untuk ambil alih kepentingan beberapa syarikat TELCO yaani TMB,Celco,DIGI,MAXIS setakat 5 % hingga 25 % agar TELCO sedia ada tidak bolih di beri taraf monopoli.
Ini adalah free market ekonomi. Soal Tutup SKMM, tak timbul,hanya ganti saja orang orang nya.
Tapi jangan guna konsultant luar negeeri dan jangan guna expatriate sebagai tunggangan. Cukup lah.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Agak agaknya 200 juta untuk bumi, berapa juta aje yang lulus agaknya. Yang dana bantuan 30 juta utuk cina pasti habis punya sebab bukan bank yang luluskan cuma parti mca,gerakan aje luluskan.