Tuesday, April 14, 2015

KWSP Tolonglah.., Jangan Jadi Perkakas PEMBANGKANG...! Imej Screen Capture Whatsapp Group Pembangkang Ini Ada Kisahnya

Cadangan TAK bijak datang dari Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Wang Simpanan Pekerja [KWSP], Datuk Shahril Ridza Ridzuan yang sedang menimbang untuk menyelaraskan umur pengeluaran ahlinya kepada usia persaraan 60 tahun telah mengundang pelbagai reaksi negatif...!

Iya, sangat negatif kerana langsung tak mendapat sokongan...

Sudah pasti idea TAK bijak ini merupakan satu cadangan yang boleh melahirkan atau menambahkan rasa benci rakyat kepada kerajaan BN. Rakyat berhak marah kerana wang simpanan ini HAK mereka, kenapa harus ada cadangan melewat-lewatkan masa untuk mereka menikmatinya...?

Sekaligus apabila rasa benci rakyat semakin meluap-luap maka tidak mustahil kerajaan BN pimpinan YAB Datuk Sri Najib yang akan menjadi mangsa!

Bagi pihak Pembangkang, cadangan bangang KWSP ini memberikan mereka 'bola tanggung' untuk mendapat sokongan tatkala rakyat masih dibelenggu dengan 'kemelut GST'.

Menerusi seorang sahabat, Blogger MIK telah 'dihadiahkan' imej screen capture sebahagian daripada perbualan kalangan pimpinan Pembangkang melalui sistem Whatsapp Group, lihat dibawah ini;

Jika kita baca 'chat' diatas ini, tindakan bodoh KWSP memberikan ruang kepada juak juak Pembangkang membuat spekulasi Najib yang mahu gunakan dana besar yang disimpan dalam kantung KWSP....

Maka pencarum dan ahli KWSP yang layak membuat pengeluaran duit simpanan mereka akan menjadi mangsa!

Belum pun reda lagi kisah 1MDB dan GST, tiba tiba juak juak Pembangkang dihidangkan lauk percuma... Siapa yang hidangkan ? KWSP.

Sehubungan dengan terbitnya isu KWSP yang membawa  cadangan bangang ini, ada dikalangan penggiat media sosial juga sudah mula membuat bantahan menerusi laman sosial facebook.

Kelmarin, dalam tempoh tak sampai beberapa jam sahaja, laman sosial ini mendapat respon yang mengecam cadangan bangang KWSP, lihat dibawah ini :-

Setelah melusuri Page ini, didapati kesemua komen dan respon TIDAK bersetuju langsung! Sekadar berkongsi saksikan beberapa komen sahaja..., mustahil untuk kesemua komen dipamerkan dibawah ini...


Siapa yang tidak marah apabila HAK mereka mahu dihalang...? Apakah pihak Datuk Shahril Ridza buta hati perut...? Usahlah berlaku zalim.....

Jangan nanti tagline KWSP akan bertukar menjadi ;
SIMPANAN UNTUK WARIS ANDA dan bukannya
SIMPANAN HARI TUA ANDA

Cukup cukuplah beban yang sedang ditanggung dan dipikul oleh YAB Perdana Menteri....

KWSP janganlah memandai-mandai mahu melaksanakan cadangan bangang ini sekaligus mampu menambah beban PM yang sedia ada. Tak perlulah KWSP menjadi perkakas kepada juak juak Pembangkang untuk mengundang kebencian rakyat kepada Najib dan kerajaan BN.

34 comments:

Anonymous said...

tak pasal-pasal kwsp masuk dalam geng mahathir awat? kita banyak masallah la ni jangan tambah lagi.nak gi kwsp nak keluarkan duit sebelum kena 60 tahun. sakitnya hati iniiii

Anonymous said...

saya pun tak setuju tetapi 1. ini baru cadangan semua dah melenting macam nak buat revolusi. 2. ape kena dengan najib itu yang saya heran bukan nak menyokong najib tapi bila ada isu betapa bijak nya pembangkang mengatakan untuk menutup penyelewengan yang dilakukan oleh najib pada hal dia ape pun tak tau. 3. berfikirlah waras skit bagi cadangan yang waras skit. cuba tengok kakitangan yang kerja kerajaan sampai je 55 pencen terus duduk dirumah. yang swasta sampai 65 ada yang masih kerja. tapi tak potong epf. bagi lah cadangan boleh keluar epf masa 55, 58, 60 at least dalam 5 tahun tu dapat gak lagi sumbangan epf dari majikan. ada gak duit lebih skit. duit hampa memang duit hampa takde sapa nak ambil. selama hari ni pembangkang kata kerajaan tak de duit ade ke yang mintak keluar epf tak lulus. dokumen cukup mesti lulus aku dah keluar berapa kali beli rumah, perubatan pendidikan anak dokumen lengkap 2 minggu dah dapat. lu fikir lah sendiri.

Anonymous said...

STATEMENT YG BODOH DRPD KETUA EKSEKUTIF KWSP.......

JANGAN HANYA BERHARAP DRPD DUIT ORANG YANG AMANAHKAN KEPADA KWSP JE.......

HAD PENGELUARAN TU BIARLAH PENYIMPAN YG MENENTUKAN HENDAK KELUAR PADA UMUR 55 ATAU UMUR 60......

JANGAN JADIKAN DUIT PENYIMPAN DAH MACAM DUIT KWSP TERUTAMANYA KETUA EKSEKUTIF KWSP.LOL...BETUL-BETUL LOL

Anonymous said...

apa punya cadangan da.... duit tu duit siapa sebenarnya? nak keluarkan duit sendiri punya la banyak cadangan nak sekat. kan ke elok jika dicadangkan simpanan kwsp tu dirampas semua sekali, daripada nak tunggu dah mati atau hampir mati baru boleh pakai.

Anonymous said...

Ada muslihat musibat ni.. sapa yang megarahkan anda?

Anonymous said...

bila dah baca whtsp chat group leaders pembangkng aku pun stuju gak ni. Nampak mcm najib nak rembat duit kwsp cover hutang 1mdb kot?
lgi satu yg dlm chat tu kata najib dah rembat duit kumpulan wang amanah pencen kwap, betul ker??

Anonymous said...

Lepas ni kerana nak bail out 1MDB, buat cadangan baharu, pengeluaran KWSP hanya boleh selepas berumur 80 tahun atau bila pencarum dah mati, yang mana lebih kemudian.

Cadangan bodoh yang menyusahkan rakyat.

Itulah masa zaman Najib ni banyak menyusahkan rakyat.

Najib adalah pengkhianat Barisan Nasional, Lembaga Disiplin Parti tak mau ambil tindakan ke terhadap perbuatan Najib yang mensabotaj sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional?

Lembaga Disiplin Parti pun dah dibeli oleh Najib, semua ketua bahagian, pimpinan atasan UMNO, malahan ketua-ketua parti komponen pun dah dibeli oleh Najib, sokongan oleh mereka kepada Najib adalah kerana ada habuan yang dah dijanjikan. Macam sampah!

Anonymous said...

skang ni pun ada kes org terpaksa 'menipu' utk kuarkan duit sendiri(kwsp) sbb masalah kewangan...apa ke sial org yg bagi cadangan ni?

Anonymous said...

najib dan kjaan tidak sedar badan2 kjaan dipimpin oleh org2 pro pembangkang. jk sedar pun mrk tidak ambil kisah sangat spt kata kj. demokrasila katakan...

kesannya, mrk mggunakn kedudukn yg diberi dlm badan kerajaan utk menjatuhkn pihak kerajaan secara sistematik dan halus.
contohnya, isu kwsp ni...

apa kaitan sifat boros pencarum yg habiskn wang kwsp dgn masa singkat dgn umur 55thn? apakah ada kajian pada umur 60thn org akan tidk lagi boros?

kalau nak banding 25 thn dgn 55 tahun mungkin masuk akal juga. krn dlm usia muda 25thn mmg darah mudah byk lagi yg bsifat boros. jd mmg bodoh nak kaitakn umur 55thn dgn keborosan.

yg sebenarnya keborosan pencarum bukan pada umur, tp kerana kurangnya kesedaran dan ilmu tentang pengurusan kewangan.
patutnya, kwsp sediakan bengkel atau seminar percuma seblum pencarum keluarkan wang caruman mereka. dan ini saya rasa lebih betul dan berkesan daripada menahan wang rky selama 60tahun!!!!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

klau kwsp teruskan jugak mmg la sah ini semua kehendak najib sebab kwsp duduk bawah mof. betul la maknernyer ni semua kes nak cover hutang 1mdb, lpas tu rakyat yg layak dpt duit kwsp jadik mangsa...!!
kalau tahun depan aku dgn bini aku tak bole amek duit kwsp nie, mmg aku akan paksa family semua jangan undi bn !!!!

Anonymous said...

aper nie nyk kali post komen tapi tak kluar punnnn babi la blogger ni

Anonymous said...

takut ker komen aku, bodek najib punya blogger!!!!

Anonymous said...

Dari cadangan akan jadi realiti kalau pencarum tak bantah. Hidup Mati ditangan tuhan. Ada sempat merasa epf ada tak sempat rasa.Bila mati berebut2 waris nak mewarisi epf.Tak pernah dengar pun pencarum keluar duit epf bila sampai had umur,kemudian habis dibelanjakan , pencarum pegi serang pejabat epf pasai benar keluar duit.

Anonymous said...

Amat bangang lah kalau UBN tidak counter attack permainan isu ini. Dah tahu PKR dan pembangkang akan mainkan isu ini walaupun tidak ada asas. Pembangkang akan main isu ini seperti mana mereka mainkan isu Altantuya dan 1MDB. I hoe UBN had learn their lesson...or UBN just don't care

Anonymous said...

bila kepandaian di hijabkan oleh tuhan dalam mentadbir Negara.... silap silap satu hari nanti duit rakyat dalam tabung ayam itik, bawah tilam, dalam coli, akan di mintak labor free free kepada kerajaan...

Anonymous said...

Yg org kuar berlapis2 kt atas tu aper.ko tau ke tak.eleh,kwsp 55 ker,60 ker,ko memang pencacai pun.

Anonymous said...

Mangkuk ayun punyer orang.dh termalu sendiri ler tu.tk tau ckap tk tau.jngan jadi bngang.baru nk berjinak2 dgn blog perasan bagus.