Friday, April 17, 2015

Siti Nurhaliza Dengan Rozita Che Wan TAK Nak Sokong Datuk Sri Najib....?

Sejak semalam kecoh bukan kepalang laman sosial apabila dua orang DIVA fofular tanahair telah muat naik di twitter masing masing menyatakan sokongan penuh kepada mantan PM kita Tun Dr Mahathir....

Siti Nurhaliza dan Che Ta terpanggil untuk memberikan respon kepada tagline Tun Dr M berbunyi "Saya sedar saya keseorangan..." dalam kehangatan kemelut isu 1MDB yang dilihat tercetusnya perang dingin diantara YAB Datuk Sri Najib dengan Tun M.

Kedua-duanya Siti dan Che Ta memuat naik status berikut ;


28 comments:

Anonymous said...

Rakyat perlbagai latar belakang, samada tua, muda, lelaki, perempuan, bangsa, agama, kaum, profesion, menyokong perjuangan Tun Dr. Mahathir untuk menyelamatkan negara ini hancur.

Gelombang rakyat di akar umbi kuat menyokong tindakan oleh Tun Dr. Mahathir, rakyat di bawah sedar apa yang berlaku kerana mereka yang rasai keperitan yang melanda mereka semua sekarang ini, termasuklah saya sendiri.

Hanya golongan pengampu dan pembodek yang beberapa orang yang masih mahu menipu diri mereka sendiri lagi akibat mungkin kelabu mata dengan projek dan habuan itu ini yang dijanjikan tanpa mempedulikan nasib rakyat dan masa depan negara.

Anonymous said...

aku pun..

Anonymous said...

saya sayang parti tapi saya tidak menyokong individu yg merosakan parti dan menyusahkan rakyat,mereka kena fikir kenapa kemelut ini timbul,kita tidak selalu betul,orang keliling kita mungkin beri nasihat yg salah,lebih menjaga kepentingan diri.jadi kita kena bijak berfikir.adakah apa yg kita buat memberi munafaat atau kesusahan kepda orang lain.

Pen Kendi said...

Kesimpulannya, penulis janganlah hendak spin – Ini hak masing2.. Kalau PM you takleh jawap soalan buat apa jadi PM..

Anonymous said...

Kesimpulannya, penulis janganlah hendak spin – Ini hak masing2.. Kalau PM takleh jawap soalan macam Maslan jawap soalan, itu standard kabinet Najib..dan Najib

Anonymous said...

TDM tetap dihati...rakyat sentiasa menyokong TDM..

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Macam mana golongan ni boleh terlepas pandang oleh pihak yg bertanggungjawab mendapatkan sokongan untuk PM?
Aiseymannnnn!
Takpe ler, nanti akan ada artis popular yg lain akan sokong PM dgn gah dan ramainya......
Mungkin artis lawak pulakkkkkk.....
Mereka pun popular aper?

Anonymous said...

Saya sokong DR.Mahathir dan tidak menolak Datuk Najib...datuk ct dan che tah sokong Dr. Mahathir dan saya percaya mereka tak tolak datuk Najib

Anonymous said...

Penulis dan kumpulan pemimpin umno yg tak Boleh terima teguran dan asakan Tun M, Mark Boleh terus dgn penyakit denial. Tapi rata2 rakyat yg dah ramai cerdik dan masih menyokong ketuanan melayu ni memang dah mual dgn sikap dan style kepimpinan tabur dan kutip Najib. Masa utk dia berundur. Sudah Takda apa lagi yg Najib nak buktikan pasal rakyat sbb hayat Parti melayu sudah nyawa ikan

Anonymous said...

Itu pendapat anda yg pihak dosaba pengampu...pihak sana juga kata anda pengampu.

Saya antara rakyat... jgn ingat saya pengampu.

Anonymous said...

Telan mati mak buang mati bapak...jadi kulum ajelah yerrr..

bodoh punya...... said...

penulis..tolong jgn bebal mcm geng2 najib.....cukup2lah.....dia org ni byk menyusahkan rakyat....hanya tggu masa utk rakyat lakukan 'tembakan'.....

Anonymous said...

Harap rakyat Malaysia jangan runsing kerana kita mempunyai pemimpin yang berkaliber seperti Ahmad Maslan, Hassan Malek dan Fuad Zarkashi yang dapat menyelesaikan masalah rakyat

Apple Polish

Anonymous said...

Satu je soklan utk PM... Bagaimana nak setelkan hutang negara lebih RM700 bilion ni (ikut angka BNM)..?

Anonymous said...

Kasi lambung lg en najib. Hsha

Anonymous said...

Najib ada Rosmah, Ahmad Maslan, Hassan Malek, Fuad Zarkashi dan Idris Jala.
Tun M tak perlu ramai-ramai, tapi jasa dan ideanya jauh lebih baik dari kaki-kaki pengampu Najib tu. Jangan lupa, ramai yang menyokong BN hanya kerana Tun M. Kalau tak nak kisah Pak Lah dan PRU 2008 tidak berulang, Najib perlulah membetulkan keadaan ni. Jangan nanti BN tumbang terus kali ni.

Anonymous said...

Sokong 2 soalan Tun pun dah jadi kesalahan dimsia sekarang ini? Kata dengar suara rakyat. Kalau kena setuju dan sokong semua apa PM buat,itu namanya paksaan dan dikategorikan diktator! Dulu Tun M tak minta sokongan bila idea2 dia dibangkang dan dicemuh.Dia menjawab dengan jelas dan tak perlu ramai menteri menjawab untuk beliau.Kejayaan dan kegagalan dijawab dengan jujur.

Anonymous said...

Sokong Tun pun nak buat apa,masa dia berkuasa dulu dia bela kroni dan anak pinak saja utk jadi kaya raya.Harga kereta melambung kerana dia nak jaga Proton.TOl Lebuhraya meningkat tak tentu masa,duit masuk poket kroni,tak macam sekarang masuk tabung KWSP,bayaran tol pun dah tak meningkat lagi.IPP mentekedarah subsidi buat untung pun berguni-guni.Bila anak buah dan kroni mengalami masalah perniagaan,duit rakayt di guna utk bailout syarikat kapal anak dia selamat,Mas yg dia beli pad harg RM 5 sesaham dari TR sekarang dah tak ada harga.BN buat forex trading bawah dia rugi puluhan billion.Kau orang tak ingat ke itu semua?.Lagi satu Umno kononnya punya banya syarikat perniagaan tapi semuanya ataas nama proksi,akhirnya kantong Umno pun tak berisi,habis sapu dek prokis je.Siapa yg urus ini semua,kawan Najib ke kawan TM?.

Anonymous said...

Dulu semasa tun mahathir nak tubuh umno baru dan mansuh umno lama(46)ramai orang melayu tak setuju.tapi bila hasilnya baik dan menguntungkan orang melayu semua barulah orang melayu setuju dan sukakan tun m.sekarang ni pula dato sri najib pula nak buat sedikit perubahan.mungkin juga perubahan ni bolih menguntungkan kita semua.jadi dengan ini kita tungguuuuuuuuuuu.

Anonymous said...

Cerdik sikit ckp pasal hutang negara tu. Baca dan rujuk sumber sahih apa dia hutang negara.

Anonymous said...

Kata rakyat diutamakan. Najib jgn syok sendiri. Rakyat biasa dah tak suka dgn kepimpinan Najib. Pengampu dan penasihat mmg suka tipu sama dato' najib

Anonymous said...

Tu yg najib tgh buat.. kutip duit dr poket rakyat melalui GST

Anonymous said...

Tun M tak keseorangan. Kami sekeluarga sokong usaha Tun untuk membetulkan pentadbiran dan pengurusan negara.

Anonymous said...

Last time DS Najib provides full support for Tun M in UMNO 1987 election. Now it is time for Tun M to return the favor.

Anonymous said...

Dulu semasa tun mathadir berjawatan sebagai PM beliau telah menukarkan UMNO lama(46)kepada UMNO baru.pada mulanya ramai orang melayu marah.tetapi lama kelamaan dan kesannya baik barulah orang melayu setuju dan suka.dan sekarang ni dato sri najib pula membuat perubahan.mungkin perubahan ni akan memberi kebaikan pada kita semua.jadi sekarang ni kita semua tungguuuuuuu.

Anonymous said...

..elok pompuan2 cabaret ni kumpul dana sama2 buat jambatan bengkok.. taqbir!.. baru berbaloi.. hehe..

Anonymous said...

sy sokong anwar ibrahim. sy juga tolak tun M. kemelut short term ini tidak memberi kesan kepada umno/bn.

Anonymous said...

blog tak bangang mcm lu je la tak terima kenyatan..