Wednesday, July 1, 2015

Anwar Berlakun Lagi...? Mula Mula Keracunan Arsenik, Selepas Itu Mahu Pembedahan Di Jerman, Sekarang Ada Ketumbuhan 4cm

Anwar dengan lakunan dan sandiwara cukup sinonim, berpisah tiada ibarat lagu dan irama.....!

Tak mungkin hilang
Irama dan lagu
Bagaikan kembang
Sentiasa bermadu

Andai dipisah
Lagu dan irama

Lemah tiada berjiwa

Begitulah diantara bait bait senikata lagu Getaran Jiwa ciptaan Allahyarham Tan Sri P Ramlee yang masih segar dalam ingatan rakyat Malaysia... Maka begitulah juga masih segar dalam ingatan kita dengan segala sandiwara lakunan makhluk bernama Anwar Ibrahim !

Kalau Anwar mahu klentong, dia boleh buat dengan wajah yang selamba.... Lakunannya cukup class. Sesiapa yang menyaksikannya pasti akan terpukau dan terpesona.

Sejak semalam tersebar khabar berita kununnya Anwar semakin tidak sihat sejak bermastautin di Penjara Sungai Buloh. Kununnya berat badan beliau susut 6 kilogram. Kununnya pihak perubatan mengesahkan Anwar mengalami tumor [ketumbuhan] 4cm di buah pinggang, otot bahunya terkoyak serta masalah artritis kronik.

WOW! Sungguh menakutkan..., boleh menitis airmata serta apa sahaja air dibadan kita jika mendengar kisah penderitaan Anwar ini !

Sebenarnya drama dan sandiwara untuk Anwar lakonkan kununnya beliau sakit dan menderita di Penjara Sungai Buloh memang sudah dijangkakan. Lihat diatas sana, bait bait senikata lagu P Ramlee, Anwar dengan lakunan sandiwara mana boleh dipisahkan....

Sewaktu tahun 1998 ketika Anwar dipenjarakan, sandiwara yang sama ini digunakan. Kununnya Anwar mengalami keracunan Arsenik dan boleh membawa maut..

Riuh rendah penjilat penjilat tegar Anwar membuat huru hara demonstrasi jalanan sehingga ada yang sanggup makan penyepak pihak FRU serta ramai barua barua Anwar rela mandi air Water Canon saban minggu di Kuala Lumpur.

Akhirnya KANTOI....!

Siasatan awal pihak HUKM mendapati tidak terdapat langsung sebarang tanda tanda jelas yang menununjukkan Anwar mengalami keracunan Arsenik. Itu semua klentong sahaja, lakunan untuk meraih simpati rakyat.

Tak lama selepas itu terciptalah satu lagi sandiwara drama untuk Anwar klentong rakyat Malaysia. Kisah kununnya Anwar menderita sakit tulang belakang, tak boleh tahan... Nak kena segera terbang ke negara Jerman menjalani pembedahan....

Permintaan yang sangat sangat luar biasa ! Seorang banduan yang masih menjalani hukuman penjara mohon untuk dibenarkan terbang keluar negara bagi membolehkan dirinya membuat pembedahan pada sakit tulang belakangnya. Hebat.... 

Iya memang hebat, ketika itu kes permohonan Anwar mahu dapatkan rawatan luar negara ini telah berjaya mengundang seramai 140 Duta dan Pegawai Kedutaan menerima penerangan daripada Dr S Jeyaindran dari HKL mengenai perkembangan tahap kesihatan Anwar.

Sementara itu Dr Kazem Djavadkhani pula memberikan taklimat tentang jenis-jenis pembedahan yang boleh dijalankan untuk merawat anjakan cakera tulang belakang. Selain itu, pihak Kementerian Kesihatan juga menunjukkan gambar-gambar bilik kelas satu dan tandas Anwar serta kemudahan pembedahan hospital dimana beliau menerima rawatan ketika itu. [Anda boleh baca sepenuhnya di SINI]

Sehubungan dengan kisah yang tersebar Anwar kini mengalami  tumor [ketumbuhan] 4cm di buah pinggang, otot bahunya terkoyak serta masalah artritis kronik dan ditambah pula dengan reaksi dan respon YAB Datuk Sri Perdana Menteri yang mahu pihak berkenaan memastikan Anwar menerima rawatan sewajarnya, maka gerombolan Peguam Anwar menggesa pihak berkuasa untuk menempatkan Ketua Umum PKR itu dibawah tahanan rumah bagi membolehkannya mendapat rawatan kesihatan.

Nampak sudah...., jelas kelihatan taktik mainan Anwar yang mahukan "house arrest" dan tidak mahu lagi bermastautin di Penjara Sungai Buloh.

JOM kita saksikan kesudahan episod sandiwara lakunan Anwar Ibrahim kali ini. Mari kita lihat siapa yang kena...? Apakah sandiwara Anwar ini akan beroleh kejayaan....?

KITA JANGAN MUDAH LUPA..... SAKSIKAN BUKTI DIBAWAH INI;

LIHAT SANDIWARA ANWAR, SAKIT BELAKANG PERLU DIPIMPIN APABILA KE MAHKAMAH UNTUK MENGUNDANG SIMPATI PENJILAT PENJILAT TEGARNYA....

HAKIKATNYA... ANWAR MAMPU BERJOGET SAKAN MENARI DIATAS PENTAS, HILANG TERUS SEMUA SAKIT BELAKANG !


LU FIKIRLAH SENDIRI...!!

16 comments:

Anonymous said...

Semoga apa- apa yang disebutkan mengenai Anwar oleh ahli keluarganya menjadi kenyataan yg amat nyata.

Anonymous said...

Kesian Aljubu. Hanya teman dlm cell boleh menghilangkan deritanya. Hanna Yo Yo pun boleh sbb terlampau rindunya kpd Aljubu. Ketika makan, mandi, tidur teringat2 kat Aljubu.

Anonymous said...

Kenapa kena rawat , peliwat tegar macam ni patut dah kena humban dari bangunan tinggi dengan kepala ke bawah.

Anonymous said...

Rakyat tahu lakonan ketua penipu dan rasuah Malaysia nih...tapi bila ada duit dan dirasuah semua lakonan bole jadi semula...

Anonymous said...

Kalau benar Anwar sakit maka saya mahu dia di beri rawatan tidak lebih dari banduan banduan lain. Jangan ada pilih kasih dalam hal ini .

Anonymous said...

Kenapa nak layan?

Anonymous said...

4cm jer? Orang lain kurang2 pun bila ketumbuhan sampai 170cm pun ada.

Anonymous said...

Hebat Lawyer R Sukarasa. Perubatan pun dia pakar. 4cm dlm buah pinggang dia ukur pakai apa? Nasib baik ketumbuhan tak nampak. Kalau ketumbuhan bentuk pelir tumbuh di dahi, mana mahu sorok.

Anonymous said...

Tu belum lagi balun china doll baik punya

Anonymous said...

Air mani dah pekat. Bagi china doll baiklah dia......

Anonymous said...

Bertuahnya Wan Jijah mempunyai Aljubu anugerah tuhan. Sejak kena arsenik tahun 1998 hingga 2015 masih hidup lagi. Orang lain tak sampai 5 minit sure berbuih mulut dan mati. Papa hebat.

Anonymous said...

lama dah tu tak dapat lubang taik .. tu yang perangai macam taik
oi Nuar .. Tuhan bagi kau sisa nyawa supaya beringat ..muhasabah diri...sudah2 la menyusahkan semua orang..
INGAT ANWAR ..disana nanti TIDAK ADA PEGUAMBELA .. TIDAK ADA PENANGGUHAN ... TIDAK ADA CUTI SAKIT ... saksi2 yang akan bercakap ialah anggota badan kamu sendiri
INGAT ANWAR,,, NABI MUHAMMAD SAW pun meninggal dunia ... apa lagi manusia biasa seperti kita semua ..

Anonymous said...

Biasa la tu...Ayaq dah naik ke kepala..hehe.

Anonymous said...

Dia nak operate .. bagus laa.. nak buang buah pinggang pun buang je lah ... kalau tak buat kata zalim pulak ... tapi syaratnye kat hospital dlm negara sahaja... ok.. setuju tak...

Anonymous said...

Kotey bengkok dah gatai la abg non tu....kat jail asyik dok melancap ja kalau gian. Abg non lama tak rasa lubang pungkoq atau lubang burit. Cuba bagi skali,ketumbuhan apa mak nenek semua hilang.

Anonymous said...

Minta Najib buat arahan segera hantar dia ke HKL buat operation buang ketumbuhan dalam buah pinggang. Kalau ditangguh mati pulak dia dalam jail. Ada berani ke dia. Kalau buat di oversea dia boleh pakat dengan doktor asal sanggup bayar pulus semuanya boleh jadi.