Wednesday, August 12, 2015

Ismail Sabri Contoh Menteri UMNO Berjiwa Melayu Yang Kental...! Tahniah

Kalau bukan melayu yang tolong bangsanya sendiri siapa lagi....?

Cukup cukuplah bangsa melayu menjadi penyumbang kepada kekayaan peniaga peniaga spesis mata sepet yang tak basuh berak ! Bantulah bangsamu sendiri..., bantulah bangsa melayu !!

KUALA LUMPUR: Low Yat 2, sebuah pusat jualan dan borong alat telekomunikasi yang menyamai fungsi Plaza Low Yat di Bukit Bintang, dicadangkan dibuka di Jalan Raja Laut.
Pembukaan pusat itu akan dapat memenuhi keperluan orang ramai yang sebelum ini hanya tertumpu di Plaza Low Yat, kata Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Mengikut pelan yang dicadangkan Ismail Sabri, Low Yat 2 akan ditempatkan di Tingkat 3 Bangunan MARA (Majlis Amanah Rakyat) selepas kawasan itu diubahsuai dan direka khas untuk menyediakan ruang niaga bagi pembekal alat telekomunikasi.
"Kita akan bangunkan tingkat tersebut secepat mungkin dan kita beri ruang kepada peniaga Melayu khususnya.
"Kita akan jadikan ia sebagai 'Low Yat 2' dan kita akan kumpulkan sekali seberapa banyak mungkin pembekal besar di bangunan ini," katanya ketika ditemui selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri MARA di ibu negara pada Selasa.
Pengumuman cadangan Low Yat 2 itu dibuat Ismail Sabri selepas melakukan lawatan ringkas di bangunan MARA sempena majlis tersebut.
"Kita sedar dengan kewujudan tempat-tempat lain yang turut menyediakan perkhidmatan sama, seperti di Bukit Bintang dan bangunan Pertama Kompleks yang bersebelahan bangunan MARA, namun kita percaya orang ramai selepas ini akan memiliki lebih banyak pilihan sekiranya melakukan urusniaga terus bersama pembekal.
"Kita sasarkan golongan peniaga seratus peratus dari kalangan Melayu. Belum ada lagi pembekal dari kalangan Melayu, oleh kerana itu kita beri kelonggaran," katanya.
Pada majlis tersebut, Ismail Sabri turut menyampaikan sumbangan kepada anak-anak yatim dari sekitar ibu negara.

9 comments:

Anonymous said...

Menteri lain nampak takut nak mencadang untuk kebaikan bumiputera...

Anonymous said...

Jangan pula puak2 pembangkang sabotaj buat demo depan sogo..elok dialeh saja demo tu ke low yat pula..

Anonymous said...

Macam ini lah menteri yg kita hendak. Mempunyai misi dan idea2 bernas yang praktikal untuk membantu orang2 dan peniaga2 Melayu. Ini ada YDP Majlis Perbandaran Melayu pun tak tahu nak membantu peniaga Melayu. Ada gerai2 Melayu pun dirobohkan seolah2 mendapat restu drpd YDP majlis perbandaran. Sepatutnya diperbanyakkan pembinaan dan pembukaan kedai2 dan gerai2 Melayu. Tapi mereka ini berfikiran buntu dan akal tidak berkembang. Bila dah jadi macam P Pinang nanti baru nak ternganga mencari jalan nak tolong Melayu. Tetapi nasi sudah menjadi bubur. Bumi dipijak milik orang. PNS.

Anonymous said...

Klu korang nak sgt ganti najib...ismail sabri nie aku cdgkan!!!
Yang pasti dia bukan puak tun m atau mana2 puak..
Kementerian yg beliau teraju semuanya cemerlang dan pasti beliau berkaliber!!!
Tolong angkat beliau sbg presiden umno!!!

Anonymous said...

Kenapa Low Yat2?

Anonymous said...

TAHNIAH ! Ini barulah dikatakan pemimpin Melayu yang memahami tentang nasib Melayu... yang bukan menyembunyikan nasib Melayu.

Anonymous said...

yea!!! Seribu kali aku sokong. Pastikan jangan ada yang tak tahu budaya berniaga masuk berniaga kemudian main politik kotor!!! Berniaga dituntut dalam Islam. Aku pun dari keluarga peniaga juga. Berkat usaha dan kejujuran Allah berkati!!! Hidup aku ok!!!

Anonymous said...

yea!!! Seribu kali aku sokong. Pastikan jangan ada yang tak tahu budaya berniaga masuk berniaga kemudian main politik kotor!!! Berniaga dituntut dalam Islam. Aku pun dari keluarga peniaga juga. Berkat usaha dan kejujuran Allah berkati!!! Hidup aku ok!!!

Ted Manoff said...

Jangan cakap banyak2. .buat terus..