Thursday, December 22, 2016

Letih Tun Dr M Serang Najib.... Penat Rafizi Berbohong... Namun Najib Tetap STEADY !

Masih segar dalam ingatan kita dialog yang diucapkan oleh Allahyarham Tan Sri P Ramlee berbunyi "Mengapakah kau diciptakan Allah menjadi manusia..? Kan lebih baik kau dijadikan haiwan...".

Iya, itulah bait bait kata kata yang fofular adegan di tanah perkuburan filem tahun 1962 bertajuk 'Ibu Mertuaku' menyaksikan dua watak diantara Kassim Selamat lakonan P Ramlee dengan Nyonya Mansoor lakonan Mak Dara.

Pernah suatu ketika pemerhati politik tanahair umpamakan hubungan Tun Dr Mahathir dengan Datuk Sri Najib seperti ayah dengan anak. Namun hari ini, cara mengganas Tun M menyerang Najib seperti orang yang sudah hilang pertimbangan! Saban hari kerja Tun M hanya mahu bercerita yang buruk mengenai YAB PM walaupun terpaksa mengunakan fakta yang tidak betul....

Mutakhir ini, serangan silih berganti Mahathir bersama Rafizi seolah olah kita menyaksikan perlawanan badminton pasangan bergu menentang pemain perseorangan, Rafizi berpasangan Mahathir menentang Najib bersendirian sahaja...  Pasangan bergu itu melakukan semua jenis serangan pukulan ke baseline, pukulan smash, drop shot namun Najib tetap steady masih belum lagi ditewaskan !

Lihatlah sendiri, pada usia Tun Dr M menghampiri satu abad, beliau sanggup kesana kemari untuk memburuk-burukkan nama Najib. Malah sanggup menjilat kahaknya yang pernah dia ludah kepada juak juak Chauvanist DAP! Diwaktu yang sama Rafizi pula terus menjalankan tugasnya menghasut rakyat dengan segala macam pembohongan untuk menabur fitnah keatas Najib...

Agaknya Rafizi bengang apabila sewaktu penggulungan ucapan Najib pada PAU 2016 mendedahkan video klip pengakuan Rafizi menghasut rakyat membenci kerajaan BN, maka Ahli Parlimen Pandan ini cuba sedaya upaya memutar belitkan isu MRT kononnya kos sebenar bukanlah RM21 Bilion, kerana mengikut kiraan Rafizi sudah mencecah RM120 Bilion.

Rafizi tanpa usul periksa fakta telah membuat andaian bahawa Fasa pertama yang telah siap adalah 21 km dan jarak sepenuh sehingga selesai Fasa ke 2 adalah 141 km, masih berbaki 120 km. Beliau menganggarkan kos MRT ini adalah RM1 Bilion setiap km, maka mengikut kiraannya kos sebenar adalah RM120 Bilion. Dengan selamba juga Rafizi menuduh Najib telah berbohong mengenai kos keseluruhan projek MRT ini.

Kesian Rafizi apabila kenyataan bodohnya dipatah-patahkan dengan mudah oleh kenyataan rasmi Mass Rapid Transit Corporation Sdn Bhd [MRT Corp Sdn Bhd].

Gandingan Rafizi-Mahathir nampaknya tak ubah seperti kerja anjing anjing menyalak bukit ! Kerja yang sia sia sebab rakyat semakin muak dengan pelbagai tohmahan dan fitnah keatas Najib...

Benarlah kata Ustaz Syamsul Debat sewaktu berucap pada PAU 2016 tempoh hari....
"Orang balun YAB Presiden UMNO nie macam macam..! Dia macam tu jer [selamba]. Handal...[ditujukan kepada Najib] ". Saksikan video klip pada minit ke 11 di SINI

Apa yang dimakasudkan oleh Ustaz Syamsul itu ketika beliau sedang mengulas mengenai "Tanda Tanda Orang Yang Beriman..." ada 3 perkara;
Pertama : Taat Kepada Allah
Kedua   :  Jauhkan dari perkara perkara haram
Ketiga   :  Berbuat baik dengan orang yang berbuat jahat kepada kita [Kata Ustaz Syamsul, Najib tetap cool walaupun teruk dibalun musuh politik]

Rakyat boleh menilai sendiri.... Kita boleh berfikir secara waras !

Datuk Sri Najib tetap fokus dengan tugas dan kerjanya. Beliau sebenarnya bijak menjawab segala macam kritikan dan fitnah dari Rafizi dan Mahathir dengan terus menunjukkan prestasi sebagai Perdana Menteri yang membuat kerja.

Selain daripada terhasilnya MRT yang baru siap, Najib berjaya melaksanakan pelbagai lagi kerja kerja berpaksikan rakyat seperti merasmikan PAN Borneo Highway untuk rakyat di Sarawak dan Sabah. Kemudian Jambatan Batang Sadong pula dirasmikan juga untuk penggunaan rakyat. Banyak lagi hasil kerja kerajaan pimpinan Najib dapat dilihat keberhasilannya dalam masa 6 tahun ini.

Demikianlah cerdiknya Najib... beliau telah berjaya menempelak Rafizi dan Mahathir, maksudnya Najib menjawab segala cercaan dengan bukti hasil kerjanya !

Rafizi dengan Mahathir boleh teruskanlah menambah dosa mereka dengan berbohong dan memfitnah, semoga kedua kedua mereka faham akan dialog Kassim Selamat kepada Nyonya Mansoor diatas tadi....

5 comments:

Anonymous said...

Ada orang dah tepu dh dengar kena kutuk tiap hari... Sampai orang kutuk, fitnah dia pun dia duk selamba je, macam apa nk jadi jadilah janji keje jalan, result nampak... I wish I could be that type of person...

Anonymous said...

Najib! curilah seberapa banyak yang kau boleh curi hati rakyat.

Anonymous said...

Steady sebab dioertahan Anjing2 nya selepas terima dedak!!!

Merata dunia sudah dapati penyelewengan 1MDB Berbillion2 Dolar!!!

Anonymous said...

dia masih steady lagi sebab, dia maha berkuasa..apapun tiada yg maha berkuasa melainkan Tuhan dan lambat laun kuasa seseorang itu akan hilang...

Azman Ali said...

Kau pun lupa ke? Hanya dengan izinNYA seorg pemimpin itu jatuh atau diaibkan semasa hidupnya.