Thursday, January 5, 2017

Al Kisahnya... Apabila Suami Noryn Aziz Yang BUAT HAL Tetapi Menuduh Orang Lain Pulak ! Kesian Rosmah....

Cakap siang pandang pandang..., cakap malam dengar dengar !

Apabila satu jari menuding kearah orang lain, maka ada empat jari jari lagi sudah pasti akan menuding kepada diri sendiri. Begitulah kisahnya, apabila kebangangan seorang Ahli Parlimen Pembangkang dengan penuh syahwat klaimaksnya cuba untuk memburuk-burukkan nama baik Darin Seri Rosmah Mansor.

Bodoh sungguh rupa-rupanya Ahli Parlimen Kuala Terengganu parti sepihan PAS ini, Raja Kamarul Baharin yang menyalak melalak mahu menghentam isu percutian famili YAB Datuk Sri Najib ke negara Australia setelah foto Rosmah memecang cawan minuman diluar negara menjadi viral dilama sosial sejak semalam....

Kenyataan rasmi oleh Raja Kamarul Baharin boleh anda baca di SINI.

Bercakap tanpa membuat sebarang homework, hanya mahu meraih populariti untuk menjadi champion kepada isu isu yang boleh dipanaskan diputar belit dengan nawaitu menghasut rakyat membenci pemimpin. Sepatutnya sebagai seorang Ahli Parlimen, Raja Kamarul Baharin faham akan
sebarang keistimewaan yang ada dalam peruntukan untuk mana mana anggota pentadbiran kerajaan [kabinet].

Pertama, berdasarkan Akta 237, Akta Ahli Parlimen (Saraan) 1980, secara terang menyebut mengenai hak-hak dan keistimewaan anggota pentadbiran kerajaan (Kabinet) dan Ahli Parlimen. Di dalamnya termaktub jelas mengenai gaji, elaun keraian, kenderaan rasmi, pinjaman perumahan / kenderaan, pelantikan pegawai, pengawai keselamatan, bayaran bil rumah dan pejabat Parlimen, bercuti dalam dan luar negara, tuntutan perjalanan harian dan macam-macam lagi.

Kedua, bagi anggota Kabinet dari Perdana Menteri hingga Timbalan Menteri, kemudahan cuti luar negara mereka layak setahun sekali menggunakan kemudahan itu. Tiket dan beberapa orang anak ditanggung, penginapan, bil tertentu ditanggung oleh Kerajaan. Menteri pergi bercuti atau tidak, mereka boleh menuntut kembali kos cuti luar negara sebagai ganti.

Ketiga, sekiranya Timbalan Menteri mendapat kemudahan bercuti, apatah lagi kalau melibatkan Perdana Menteri dan Timbalannya. Mereka memiliki kelayakan tertentu termasuk menaiki pesawat rasmi Kerajaan. Ianya bertujuan bagi melindungi keselamatan Perdana Menteri dan keluarganya semasa bercuti. Sama ada Perdana Menteri bercuti ataupun tidak, beliau tetap seorang pemimpin Malaysia yang layak mendapat kemudahan dan perlindungan keselamatan.
Sibuk sangat nak mengata buruk Rosmah dan famili Najib..., kita juga mahu bertanyakan kepada Raja Kamarul Baharin foto foto yang isterinya bermegah megah bercuti diluar negara ini, apa pula cerita..?

Dimanakah destinasi percutian yang dia sendiri habiskan wang ringgit...? London Hyde Park terletak di Bandar Sri Damansara..? Atau di Sri Hartamas...?? Atau di Gong Badak...???

Tak payah nak persoalkan percutian Najib ketika negara sedang mendepani masalah banjir dan monsun.... Tepuk air di dulang dah terpercik ke muka sendiri ! Kuala Terengganu sebenarnya disaat ini amat perlukan Ahli Parlimen mereka sama sama mengharungi banjir disaat ini bukannya masa untuk Noryn Aziz nak bermegah tayang gambar suaminya di London....

Balik jaga kawasan...! Jangan sibuk mengata hal orang apabila diri sendiri ibarat Paku Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Tapi Dia Yang Lebih...

5 comments:

Anonymous said...

Ahli Parlimen sial. Perangai macam taik. Menang atas tiket PAS lepas tu nak berlagak macam rakyat menyokong beliau. PRU14 tengok lah si reject kimak ni kalah kaw2!

Anonymous said...

Spesis binatang kelabu asap.
Allah Maha Kaya.
Ludah kelangit tekena muka bini.
Hahahahahh

Anonymous said...

...Padan dengan muka aku....!!

Anonymous said...

Jahat raja bahrin ni. muka sombong angkuh,
dia jd arkitek stadium Ganu pun runtuh. entah main rasuah tahap mana dgn kontraktor

cerita lama dia yg BUAS di australia sblm kawin dgn pmpuan mat saleh tu pn dia lupa kot.
skrg pura2 baik mcm malaikat utk hisab pergerakan DS Rosmah!.

ini jahat punya makhluk!!

Anonymous said...

aduhhh...camane boleh lupa pulak ni... apa penyakit yang aku tengah hidap sampai aku lupa kuala trengganu juga banjir rupanya. aku pulak terbeli tiket holiday satu family pegi london... adakah aku ni melayu menjadikan aku juga mudah lupa. nanti aku nak confirmkan dgn tun mahathir...sori semua terutama pengundi kuala trengganu...
eh, aku mp mana ye...lupa la pulak...