Tuesday, February 7, 2017

Bila PAM Tandas Rosak Najis Pun Timbul Terapung.... Kisah Taik Mahathir Di PROTON Kupasan Seorang Penggiat Media Sosial

Setiap kali membaca posting Sdra Faisal dilaman media sosial miliknya, tersenyum seketika memikirkan beban dibahu Cybertrooper parti cap ayam lambang bunga raya yang mendapat dedak mewah untuk menjawap dan mempertahankan Tun Dr Mahathir....

Kesian ! Anda bacalah sendiri kupasan yang sangat bernas bertaraf Menteri daripada Sdra Faisal !

2 comments:

Anonymous said...

Hampeh bebenole kalau mengulas fakta pakai kepala lutut.
Bisnes pembuatan kereta oleh proton yg seusia 35 tahun telah menyumbang kepada ekonomi negara.

Pi berang kita boleh tengok bandar Proton. Berpuluh ribu anak tempatan boleh hidup pernah makan gaji dengan proton. Dah berapa ramai jurutera yg pernah dilahirkan oleh kilang proton.Pi tengok fasiliti kilang proton. Kilang kereta terbesar di Asia Tenggara adalah proton.

Strategi proton menceburi industri perlumbaan F1 bersama LOtus adalah langkah berani yang terbukti dilitar track F1 seluruh dunia suatu ketika dulu. Toyota yang merupakan kilang terkaya industri otomotif pun kini telah menarik diri dari F1.

Kem. kewangan melaui danaharta dan khazanah berjaya mengambilalih syariklat GLC tanpa perlu menjual. Kini bila kerajaan sudah tiada wang dalam kantung dan sumber pendapatan dari ekspot barangan menurun dan terlalu bergantung pada pendapatan minyak yang haraga semakin menurun maka...... GST pun dikenakan.

Dasar kerajaan yang sedang menanggung perbelanjaan tingi dan mempunyai tunggakan hutang besar yg telah beri kesan negetif pada ekonomi. Grand design mega project yg diilhamkan menelan puluhan billion gagal. Nak buat pembeyaran baru sedar labur project pada haraga tinggi, beli aset pada harga tinggi dr pasaranlah dan perlaburan yg hilang entah kemana lah.

Selepas ni apakah akan ada lagi syarikat korporat GLC yg akan tersenarai untuk dijual?

Kelemahan ringgit Malaysia juga punca kuasa negara kaya ingin membolot harta ini pada nilaian yang rendah. Mana ada orang jual saham pada harga pasaran semasa ianya rendah?

Anonymous said...

Yg tulis pun bongok gong.
Lotus mana ada keluarkan engine..proton tak pernah guna engine lotus..protong hanya guna engine mitsubishi dan renult.

Utk pengetahuan..proton beli lotus adalah yg terbaik..sebab? Lotus terkenal kerana sistem suspensi yg terbaik..
2. Engine renult..utk pengetahuan..tujuan proton guna engine renult adalah kerana kesesuaian engine renult pada savy..dan memperkenalkan engine cc yg kecil tapi mempunyai kuasa kuda yg tinggi..pada aku savy mmg terbaik..

3. Kalau beli syarikat..mana boleh tak nak beli hutang..adoi..kau reti ke berniaga..???? Tujuan beli mv agista sebab nak buat r&d dlm penghasilan engine bersize kecil..

Tapi mv agusta di jual dgn harga 1 euro..takpe..kita tgk apa jadi dgn agusta skrg?

Tepuk dada tanya selera..

Tengok mercedes dan vw..kereta kecik mcm a250 cc 2.0 hasil 250hp..vw 1.4 tsi hampir 200hp..

Pikir lah sebelum komen..